neděle 5. dubna 2020

Banánový řez na plech a kuřecí špalíčky

V posledních týdnech se můj život smrsknul na tři základní činnosti: 
Práce - 8 - 10 hodin v kanceláři 
Pečení a vaření pro rodinu v nouzovém stavu doma
Spánek - snad v dostatečné dávce

Na další milované činnosti jako je zahrada a čtení mně času zbývá minimálně nebo žádný. Zanedbávám hlavně čtení, večer už mám tak unavené oči, že to prostě nejde. Nestíhám ani číst a psát komentáře k těm tak zajímavým příspěvkům na mých oblíbených blogech (blozích - jak se to správně skloňuje?). Jsem vděčná manželovi, že se věnuje dětem a jejich obsáhlému samostudiu. Už se tak moc těším na Velikonoční svátky a klidový režim, do kterého se hodlám uchýlit.

Nemusela bych pro rodinu tolik vařit a péct, určitě by se o sebe postarali a hlady by nepomřeli, ale mě to tak baví a je to pro mě, po tom pracovním stresu, tolik vítané odreagování, zahnání negativních myšlenek a konejšivý relax. Já si to prostě užívám.

Tááákže, když jsem viděla v ledničce 4 banány, kterých si nikdo nevšímal, už se mně v hlavě začala honit myšlenka, co bych tak z nich asi upekla?  První mě napadl banánový chlebíček, který vidím často na netu. Nedávno jsem ale pekla citronový a tak jsem se nakonec rozhodla pro vláčné řezy na plech s tvarohem. Už ani nevím, kde jsem k receptu přišla, ale jsou úžasné. Vyzkoušejte je, až budete mít doma přezrálé banány, které už nikdo nechce.




Banánové řezy na plech s tvarohem


Hnědá vrstva
3 celá vejce
200 g krupicového cukru (v receptu bylo víc, ale myslím, že to úplně stačí)
125 ml oleje
2 rozmixované zralé banány
350 ml mléka
vanilkový extrakt, pasta nebo cukr
350 g polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
3 lžíce holandského kakaa
  
Mezivrstva:
2 rozmixované zralé banány
kapku rumu nebo rumového aroma
šťáva ani ne z půlky citronu, podle chuti

Bílá vrstva:
250 g vaničkového tvarohu
250 ml smetany 33% (1 kelímek)
3-4 lžíce krupicového cukru
1 ztužovač šlehačky

Začnu tmavou vrstvou. Prošlehám do pěny vejce s cukrem. Přidám banány a všechny tekuté přísady, prošlehám. Na konec přijdou sypké přísady a opět prošlehám. Těsto naliji na hlubší středně velký plech (mám 38 x 27 cm) s pečícím papírem a peču asi 30 minut na 180˚C. 

Než se korpus upeče a vychladne, připravím si další dvě vrstvy. V mixeru nebo food processoru rozmixuji další dva banány s citronovou šťávou a rumovým aroma. Touto směsí potřu vychladlý korpus.

Na závěr přijde bílá vrstva. Ušlehám šlehačku s 1 lžící cukru a ztužovačem, který není zase až tak nutný, kdo nechce dávat, myslím, že se nic tak hrozného nestane. V druhé míse prošlehám tvaroh s cukrem podle chuti a jemně vmíchám šlehačku. Nanesu na řez a může se nechat jen tak nebo posypat kakaem či ozdobit ovocem. Já jsem měla zbytek čokolády na vaření, takže jsem ji jen ve vodní lázni rozpustila a pocákala. Je dobré řezy nechat pár hodit v ledničce ztuhnout. Aby se čokoláda při krájení nelámala a dobře krájela, krájím ji nožem namočeným v hodně horké vodě.





A jen tak mimochodem: Přidávám ještě jeden jednoduchý, ale zato výborný recept na pečené naložené maso.
  

Marinované kuřecí špalíčky


Na marinádu si promíchám:
2 dcl převařené vody
1 dcl oleje
3 lžíce grilovacího koření
3 lžíce plnotučné hořčice
2 stroužky prolisovaného česneku

Kilo kuřecích stehenních řízků nakrájím na špalíčky, z jednoho asi 5-6 kousků. Ty obalím v plátku anglické slaniny a naskládám do pekáče natěsno vedle sebe. 



Zaliji vychladlou marinádou a nechám přes noc v chladnu. Někdy to nestihnu a dávám hned péct a je to taky dobré.
Peču přikryté do měkka na 200˚C asi hodinu. Ke konci nechám odkryté, aby slanina dostala křupavou kůrčičku. Podávám s pečenými bramborami a salátem.








14 komentářů:

  1. Jituš,máš tu zase samé dobroty.Jak je buchta tmavá, s tvarohem a ještě banány,tak to už se mi sbíhají sliny.I kuřecí špalíčky musejí být ňamka.Jako sběratelka receptů opistuji a děkuji.Recept na kaiserky přidám k fotografiím.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, děkuji za recept na kaiserky, vyzkouším.
      Pěkný večer.
      Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, věřím, že oboje mizelo rychlostí blesku. Já o víkendu pekla tvarožník, mám nafoceno, tak možná zítra přidám recept na blog.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tvarožník jsem už dlouho nepekla, ale tvaroh používám velmi často. Budu se těšit na tvůj recept.
      Klidný večer.
      Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, banány občas přezrají, takový recept se hodí vždycky.
    Moc se mi líbí to kuře. Skoro bez práce, vypadá skvěle. Moc ráda vyzkouším.
    A co se životního stylu momentálně týče - všechno je jinak. Musíme vydržet!
    Přeji pokud možno hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, i já ráda zkouším tvoje recepty. Vždy úspěšně.
      Vydržíme, to se ví :-)
      Krásný večer.
      Jitka

      Vymazat
  4. Jitko, banánový koláč se Ti povedl. Když u nás přezrají banány, tak je oloupu, dám zamrazit a když je chuť, umixuji jeden s několika lžícemi smetany na šlehání a je z toho výborná zmrzlina.
    Kuřecí špalíčky také vypadají lákavě. .o)
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, taky používám mražené banány na zmrzlinu i dort.
      Měj se hezky.
      Jitka

      Vymazat
  5. recept si ukládám,hezký večer,Sv.

    OdpovědětVymazat
  6. To jsou zase mňamky. Bože)))))po přečtení mi vždycky začne kručet v břiše. Ach jo))))
    Krásný jarní čas přeji. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já mám teď hlad tak nějak permanentně :-) Už aby byl konec nouzového stavu.
      Klidný večer.
      Jitka

      Vymazat
  7. Samé dobroty tu máš. Jen to vidím, mám hlad...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaro, když ono těch témat teď nic moc není. A já stále peču a vařím a smažím ...
      Zdravím. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.