středa 29. dubna 2020

Duben na zahradě

Díky nouzovému stavu jsme si zahradu v dubnu opravdu užili. Byla jsem vděčná za ten malý výběh pro rodinu. Často jsem myslela na lidi, kteří žijí v bytě a třeba i bez balkonu. A s dětmi ... to musela být opravdová zkouška nervů.
Když píšu, že jsme si zahradu užili, tak především pracovně. V tomto ročním období je práce nad hlavu, ale beru to jako odreagování od pracovního stresu a do zahrady spěchám každý den.

Během dubna u nás kvetly hlavně jarní cibuloviny.


Plnokvěté drobné narcisky

Plnokvěté tulipány

Špičaté tulipány


Plnokvěté narcisy

Při rekonstrukci zahrady se mně nahromadily různé cibule. Prozatím jsem je zasadila na okraj jahodového záhonu, abych zjistila, které to vlastně jsou. V září půjdou na své místo do zahrady.  




Jarní keře s bílým květenstvím - pieris, tavolníky nebo fotergila.

Pieris

Tavolník

Tavolník


Fotergila

Vloni jsem musela přesadit tento červený javor a měla jsem o něj velký strach. Zbytek sezony se spíš trápil. Mám opravdu radost, když vidím jeho letošní parádu.  



Javor dlanitolistý

Už mám na zahradě jeden muchovník. Je od Starkla a má sloupovitý tvar. Kvete každoročně opravdu bohatě, ale plody jsme ještě neviděli. Tento nový muchovník je z místního zahradního centra a doufám, že snad i ty plody budou.


Muchovník

Některé jarní trvalky už také začínají kvést.


Koprovitá pivoňka
Šalvěj - jednoletka


Tmavolistá i tmavokvětá Bergenie

Pomněnkovec

Tavolník, Pryšec purpurea a Bergenia

Pryšec mnohobarvý

Radost mně dělá i terasa. Dokoupila jsem ještě červenou bazalku, té mám v létě vždy velkou spotřebu, a eukalyptus.



Konečně sprchlo

No a nakonec v dubnu přijde řada i na letničky a výsadbu zeleniny, ale o tom už jsem psala minule.


A jen tak mimochodem:  Ze všech ovocných stromů mám nejraději obyčejné jabloně. Miluji jejich dvoubarevné bílo - růžové něžné květy. Doufám, že se včelky budou činit a úroda bude bohatá ... a zaprší častěji než jednou za měsíc.






22 komentářů:

  1. Jedním slovem - nádhera. :-D Krásné cibuloviny, hlavně narcisy, které si u nás, až na pár výjimek, dávají už druhým rokem pauzu a neméně krásné keře. Musím se přiznat, že spoustu z nich vůbec neznám.
    Něžnou krásu jabloňových květů prostě miluju.
    Krásné jarní dny a zahrádkám zdar. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nás naše stařenka, která pracovala v zahradnictví, naučila, že:
      V červnu, když jdou děcka ze školy, musí jít cibule ven ze země. V září, když jdou děcka do školy, musí jít cibuloviny do země. Musí to být tedy normální školní rok, ne jako letos.
      Pak budou cibuloviny krásně kvést každoročně.
      Pěkný prodloužený víkend. Jitka

      Vymazat
  2. Jituš,to je nádhera,co všechno ti na zahradě kvete.Je to radost.Já se byla včera konečně podívat u sestry,protože se chtěla pochlubit,co všechno na zahradě udělali.Když jsem měla velkou zahradu,tak jsme tolik necestovali,celý den jsem tam byla a byla jsem spokojená.
    Tak ať Ti zahrádka vzkvétá.Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, je to pravda. Když je velká zahrada, není na ostatní tolik času. Každé má něco.
      My máme zahradu malou a tak hlavně ovoce a zeleninu pěstuji ještě u manželovi maminky, která už tolik latifundií nepotřebuje.
      Pěkný víkend. Jitka

      Vymazat
  3. Jituš, krásně Ti to kvete. Těším se na další záběry zahrady. Měj se. dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, já se taky k tobě chodím kochat.
      Pěkný svátek i víkend.
      Jitka

      Vymazat
  4. Jituško, to je nádhera ke kochání. Moc krásné pro radost. I já často myslím na ty, kteří jsou zavřeni v bytech, teď je zahrada nejvíc. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, v této době člověk přehodnotí hodnoty. I malá zahrada je radost.
      Klidné jarní dny.
      Jitka

      Vymazat
  5. Jituško, děkuji za krásnou procházku vaší kouzelnou zahradou. Ano, i já cítím velkou radost z toho, že máme "výběh"!
    Přeji hezké dny a ať se všemu na zahradě daří! Helena

    PS: tedy plevelu nééé :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, plevelu se daří i když neprší, já to nechápu, roste před očima.
      Také přeji radostné pěstování a krásný první máj.
      Jitka

      Vymazat
  6. Máš nádherně rozkvetlou zahradu Marti. Moc pěkné fotografie jsi pořídila. My máme zahradu v pronájmu a letos na podzim to už ukončíme. Už to sama nezvládám. Pro radost se dál budu starat o záhon květin před domem a to mi bude stačit. Přeji Ti krásný prodloužený víkend.

    OdpovědětVymazat
  7. Zahrada je radost, taky to tak mám. A květy jabloní - naprosto souhlasím. Něžná krása...
    Krásné dny a samé (nejen) zahradní radosti. Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, také přeji velkou radost ze zahrady.
      Krásný první máj.
      Jitka

      Vymazat
  8. Já k zahradničení vůbec netíhnu, ale ráda se na kvetoucí parádu kouknu :). Máš to pěkné

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, díky. Mně to taky trvalo než mě zahrada chytla ... a už nepustila :-)
      Pěkný sváteční den.
      Jitka

      Vymazat
  9. U Vás je nádherně! Umím si však představit i tu práci před tím...
    Nádherné fotografie 😉👍
    Pěkné jaro, Petka6😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko, ano já jsem na zahradě spoustu hodin. A ráda, je to super relax.
      Krásné květnové dny. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.