středa 22. dubna 2020

Honzovy buchty z pekárny a ricottová dobrota

Viděla jsem u Ilony a u Jitky povidlové buchty a protože jsem v sobotu také pekla, ale trochu jiné, doplňuji kolekci českých kynutých buchet mým receptem. To už by mohla být skoro výzva, co říkáte? 😀

Já buchty peču jenom tyto, protože za a) jsou téměř bez práce a za b) jsou tááák dobré. Zbylé dva kousky byly ještě v pondělí vláčné a stále velmi chutné.




Honzovy buchty z domácí pekárny


Do pekárny vkládám v tomto pořadí:
250 ml vlažného mléka
115 g rozpuštěného másla
trochu rumu
2 vejce
1 lžičku citronového aroma
600 g hladké mouky
do jednoho rohu 1 vanilkový cukr a 115 g krupicového cukru
do druhého rohu lžičku soli
doprostřed 3/4 kostky droždí a špetku muškátového květu

Zapnu program těsto, pokud nemáte pekárnu, dá se samozřejmě těsto připravit klasicky ručně. Než bude těsto hotové, připravím si tvarohovou náplň. V misce smíchám 1 vaničku tvarohu s 1 žloutkem, 1 lžící vanilkového cukru, 4 lžícemi krupicového cukru a 1 lžící vanilkového pudinku. Já jsem tentokrát měla tvaroh vážený, který byl celkem pevný a tak jsem přidala celé vejce. Na celou dávku těsta, ze kterého jsem měla 27 kusů buchet, je potřeba asi dvě dávky tvarohové náplně. Nebo zbytek buchet se může udělat třeba s povidly.

Já nechávám těsto v pekárně vykynout až po víko i po ukončení programu. Potom je vyválím na pomoučeném vále na placku, silnou asi 1 cm. Rádýlkem nebo nožem rozřežu na kousky cca. 5 x 5 cm. Doprostřed dám asi lžíci tvarohové náplně, spojím rohy a důkladně uzavřu. 
Větší hluboký plech vymažu máslem a naskládám buchty, které také pomažu rozpuštěným máslem kolem dokola. Zbylé máslo ještě naliji na buchty a nechám asi ještě 30 minut nakynout. Pak peču v předehřáté troubě na 190˚C aby vyskočily a dopékám na 175˚C. 
Upečené buchty potírám mlékem, aby byly pěkně měkoučké a pocukruji.
  




A jen tak mimochodem: Pro dietářky přidávám jeden prima recept. Je to takové mlsání bez výčitek.


Ricottová dobrota


V misce promíchám asi půl kelímku ricotty s kakaem holandského typu a sladidlem - např. s čekankovým sirupem. Pokud je krém hustý, přidám trošku mléka nebo uvařené kávy. Vymíchám na hladký krém. 

Je to super svačina plná syrovátkové bílkoviny, která má výborný index sytivosti. 








22 komentářů:

  1. Honzovy buchty vypadají náramně, stejně tak, jako dobrota z Ricotty. :-D
    Pekárnu mám av posledních pár letech jí využívám zejména na přípravu těst. Když tu mám vnoučata, jsou pravidelně na repertoáru buchtičky s krémem. Nikdy se mi takové těsto nepovede, jak umíchá pekárna.
    Buchty příležitostně vyzkouším, zítra mě čeká pečení dvou dortů. V pátek je Jiřího, máme doma tři.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Buchtičky s krémem jsem pekla dnes :-)
      Pekárnu využívám v podstatě jen na přípravu těsta, mám ji už spoustu let. A souhlasím s tím, že bych těsto tak krásně vymíchané a nakynuté neměla.
      Jirky máme dva :-)
      Pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  2. Volala jsi mě? :-) Jídlo, to je něco pro mě!
    Jen ta mouka, já jsem BL... Tyhle buchty jsem milovávala... Asi zkusím najít nějaký BL recept. Já na ně mám už několik měsíců chuť. :-) Jen to BL pečení je hrozný, s žitnou moukou to ještě šlo. Ale bez ní to jde daleko hůř, tak jsem nějak přestala péct... Stejně jsem to do sebe pak ládovala, když se to aspoň trochu povedlo, až moc. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se snažím často používat špaldovou mouku, nemá tolik lepku, ale taky není tak kompaktní výsledek jako z normální pšeničné. Obdivuju všechny bez lepkové pekařky.
      Já nemám problémy s lepkem, ale snažím se necpat do sebe tolik pečiva jako dřív. Nejlépe 1 kus žitného nebo špaldového. Je to boj!
      Tak hodně zdaru.
      Jitka

      Vymazat
  3. Jitko, buchty vypadají luxusně, ty peču málokdy, vlastně už dávno ne. Ale vím, že Míra je má rád, ... tvarohové a makové, tak je budu muset asi brzy vyzkoušet.
    A ricottovou dobrotu také. :o)
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, já je taky nějak zvlášť často nepeču, ale už mně dochází fantazie :-)
      Už aby děcka mazaly do školy :-)
      Klidný večer.
      Jitka

      Vymazat
  4. Jituško, buchtičky máš jako malované, hned bych ochutnala. A svačinka vypadá taky skvěle!
    Prostě vzorná máma, která se stará, aby její milovaní pořádně jedli.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko, nevím, jestli to už nepřeháním :-) Dneska chtěla kolegyně, abych si ji adoptovala :-)
    Krásný jarní večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
  6. Odpovědi
    1. Janko, děkuji za návštěvu. Já mám ráda všechno sladké :-)
      Jitka

      Vymazat
  7. Buchty vypadají dobře. Já dělámm podle toho, jak mě je naučila babička. Jen zadělávat musím ručně a dá to dost zabrat. Ale také jsou dobré. Jen nepoptírám mlékem. My je právě máme rádi křupavé a čím více druhů tuku, tím jsou lepší, tak že tuky míchám: máslo, trochu sádla, trochu oleje, a trochu Hery.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaro, my jsme doma buchty nikdy nepekli. Většinou spíš koláče a různé koblihy, placky a rozloupance. Tyto buchty peču až poslední dobou a jsem s nimi spokojená.
      Pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  8. Jituš,buchty máš krásný a pěkně vysoké.Posledně jsem pekla podle Ilonky a příště vyzkouším recept podle tebe.Dobrota z Ricotty vypadá také lákavě.Včera jsem pekla podle tebe z listového těsta takové trubičky,plněné česnekem a jsou opravdu výborné.Tak mám zase něco nového,když někdo přijde.Snad se už budeme trochu srocovat s rodinou.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, jsem ráda, že se povedly a chutnaly. Je to taková rychlovka, ale moc dobrá.
      krásný večer.
      Jitka

      Vymazat
  9. Jitko, máš buchty krásné. U nás pekla buchty nejdřív babička, pak moje tchýně, takže jsem je nikdy vlastně nezkoušela. A teď už jsem spoustu let (co manželova maminka zemřela) neměla. Moje máma dělá skvělé koláče, ale buchty taky nikdy nepekla (asi e je vždycky dělala babička)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, my taky moravské koláče. Babička uměla i ty hanácké frgále. Na MDD do nich zapekla pětikačku a kdo se k ní první prokousal, byl zbohatlík :-)
      Klidný večer. Jitka

      Vymazat
  10. Index sytosti, při pohledu na tu krásu mne napadá .. jak vůbec vypadá, kudy chodí a jak ovlivňuje.
    U mne je bezedný a jen vůle mne nutí, abych zase neskončila s metrákem na hrbu. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, ano, je potřeba silnou vůli, tak bych toho sprala plech sama :-)
      Pěkný nový týden.
      Jitka

      Vymazat
  11. Buchty jsem o víkendu pekla a teda byly úžasné. Budu se k tomuto receptu určitě vracet. Díky moc za něj! Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, děkuji za zprávu a jsem ráda, že se povedly.
      Krásný večer.
      Jitka

      Vymazat
  12. Určitě vyzkouším! 😉
    Děkuji za tip!
    Peťka 😉

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.