neděle 19. dubna 2020

Nadívaná kuřecí stehna a stracciatellové muffiny

S velikonoční nádivkou jsem nemívala štěstí, vždy jsem ji měla takovou tuhou a vysušenou. Až jsem objevila recept na nadívaná kuřecí stehna a tato nádivka je výborná a měkoučká. Na Velikonoce a nejen na ně už jinou nedělám.




Nadívaná kuřecí stehna



Na čtyři kuřecí stehna potřebujeme:
3-4 rohlíky nebo podobné pečivo
3 vejce
1 dcl mléka
50 g másla
sůl, pepř, zelená petrželka
grilovací koření, sladká mletá paprika, 4 plátky másla

Pečivo si nakrájím na kostičky, přidám mléko a promíchám.
Změklé máslo spolu se žloutky ušlehám do pěny a přidám k pečivu. Osolím, opepřím a přidám pokrájenou petrželku. Nakonec lehce vmíchám sníh z bílků. Omytá kuřecí stehna budu nadívat touto směsí. Prsty uvolním z jedné strany kůži od svalu a nádivkou vyplním vzniklý prostor. Jde to dobře.
Poté stehna osolím, posypu grilovacím kořením a paprikou. Naskládám do vymazaného pekáče s poklicí. Na stehna dám ještě plátek másla a zbylou nádivkou vyplním prostor mezi stehny. Podliji vodou, přiklopím a peču do měkka na 200˚C. Před koncem peču chvilku bez poklice, aby se udělala kůrčička. Jako příloha nám ke stehnům chutná bramborová kaše. 







A jen tak mimochodem: Ke kávě jsem tentokrát upekla naše oblíbené stracciatellové muffiny, ve kterých hraje hlavní roli zakysaná smetana. A to hned dvakrát.





Stracciatellové muffiny 



150 g másla
1 vanilkový cukr nebo 1 lžička vanilkového extraktu
100 g cukru (dala jsem 100 g Xylitolu)
2 vejce
200 g zakysané smetany (1 kelímek)
250 g hladké mouky např. špaldové
1 prášek do pečiva
100 g mléčné čokolády 

Změklé máslo, cukr, vanilku, vejce a zakysanou smetanu vyšlehám, až se suroviny spojí. Postupně přidám mouku s práškem do pečiva. Pokud se mně zdá těsto husté, přidám trošku mléka. Jako poslední vmíchám kousky čokolády. Plech s otvory na muffiny vyložím papírovými košíčky a plním těstem téměř až po okraj. Dávka vyjde asi na 14 kousků. Peču na 180˚C asi půl hodiny, před vytažením vyzkouším špejlí. 
Na vychladlé muffiny navrstvím krém ze zakysané smetany (2 lžíce) a Nutelly nebo podobného oříškového krému (také 2 lžíce).






27 komentářů:

  1. Každý pridáva recepty len ja som nejaká lenivka. Vôbec sa mi nechce variť. Mala som asi 2 týždne obdobie že som varila každý deň niečo iné, nové a dokonca piekla a robila aj rožky ale teraz sa mi vôbec nechce. Ale skúsim tvoj prvý recept lebo vyzerá skvelo a ešte som nikdy nič také nerobila.

    AKO SI ZVOLIŤ SPRÁVNE OBLEČENIE NA CVIČENIE?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na vaření musí být nálada, to určitě. Já si u vaření bezvadně odpočinu, ale vařit v restauraci by mě nebavilo.
      Tak až bude dobrá konstelace, tak zkus :-)
      Jitka

      Vymazat
  2. Jituš,zase tu máš dobroty.Nádivku máme rádi,dělám ji do pekáčku a jíme i bez masa.Dávám do ni listový špenát.Muffiny jsem dělávala skoro pokaždé,když jsme tu měli vnučky.Mám asi podobný recept,ale dávám do těsta tvaroh a kousky čokolády,na to si přišly vnučky.Tvůj recept určitě vyzkouším,baví mě ta čepice navrch muffinu.Zakysanou smetanu mám pořád doma,mám ji ráda a hodně do sladkých těst přidávám.
    Děkuji za recepty a přeji hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, špenát je dobrý nápad, to musím taky zkusit, za chvilku bude sezona.
      Muffiny děti mají rády. Tvarohové taky dělám, ty jsou moc dobré i s ovocem. Čepici určitě udělej, ta je nejlepší :-)
      Také přeji prima týden.
      Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, tak nevím, co se mi líbí víc - stehna nebo muffiny? Asi bych vyzkoušela obojí! Jídlo u tebe vypadá vždycky skvěle!
    Připomněla si mi, že syn miluje muffiny s trojí čokoládou, recept je myslím z Apetitu a už jsem je dlouho nedělala...
    Přeji klidné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, muffiny s trojí čokoládou? No ty musí být mňamózní. Čokoláda u nás taky frčí :-)
      Až budeš dělat, budu ráda za recept.
      Pohodový týden.
      Jitka

      Vymazat
  4. Jituško, ty nadívaná stehna mě uchvátila. Určitě vyzkouším. Sladké teď moc nepeču. Díky za inspiraci. Měj klidný a zdravý den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo. Stehna se u nás rychle chytla a patří mezi oblíbené.
      Klidný večer.
      Jitka

      Vymazat
  5. Jitko, nádivku pod kůži dávám už léta a moc nám to tak chutná. Maffiny máš krásné, ty by mi určitě chutnaly, peču podobné, ale bez zakysané smetany. Tvůj recept vyzkouším. :o)
    Přeji hezký týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, Mě to dřív nenapadlo a je fakt, že kuře tak chutná mnohem lépe.
      Pěkné jarní dny.
      Jitka

      Vymazat
  6. Jituš, ty teda pečeš. Já myslela, že peču dost, ale kam se na Tebe hrabu :-). Nádivku vyzkouším, taky nemám moc dobré zkušenosti. měj se Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, vyzkoušej, doufám, že se vše povede.
      Jo, peču fakt dost :-) a to sem nedávám zdaleka všechno :-)
      Hodně zdaru na zahradě.
      Jitka

      Vymazat
  7. Jitko, kdysi dávno, když jsem bydlela v garsonce s dvouvařičem a bez trouby, tak jsem podobně pekla stehna v remosce, jen jsem nádivku nedávala i pod kůži, ale je kolem stehen (těch kuřecích :)). Straciatelové muffiny bych mohla zkusit, vypadají pěkně.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, mamka si je taky peče v remosce a je moc spokojená. Pro jednoho to stačí.
      Krásný večer.
      Jitka

      Vymazat
  8. Prima nápad. Já pokaždé nadívala jen celé kuře, plus krk. Stehna každopádně příležitostně vyzkouším.
    Muffiny vypadají náramně a určitě i tak chutnaly.
    Hezký den A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se nádivka dá pod kůži, jsou pak taková šťavnatá. Určitě to doporučuji.
      Klidný večer.
      Jitka

      Vymazat
  9. Uf,Uf...zase recepty)))))
    Takhle s tebou do plavek nezhubneme ))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak začneme cvičit, Evi :-)
      Já mám štěstí, že toho na mě moc nezbude :-)
      Jitka

      Vymazat
  10. Moc pěkně to vypadá a určitě i chutná. Já nadívám také vždy celé kuře, ale to dělám, jen když mají přijet na oběd mladí. Ti nádivku milují. Přeji Ti krásné jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, tak to dělá manželova maminka a má nádivku taky velmi dobrou.
      Přeji pohodové dny.
      Jitka

      Vymazat
  11. Já mám problém, veliký. Neumím jíst na kosti.
    Moje máma byla vyčůraná, milovala okusovat kosti, takže si mne vychovala následně.
    Obrala mi maso a sama si vychutnala okusování.
    Celý život s tím zápasím, nemohu si objednávat na kosti :-)
    Když už dojde k takovému problému, musí mi to někdo obrat.
    Pamatuji si, jak úsměvné to bylo na naší první večeři s manželem, zpětně mi řekl, že si myslel něco o slepici.
    Ovšem sladké dokáži oběma rukama a bez větších problémů :-)
    Jituš, prosím, dej do komentářů možnost komentovat nejen z googlu. Já když píšu z pracovního počítače, nemohu komentovat. Děkuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, to jsi jako naše dítka. Ti taky mají s masem na držátku problém :-)
      Komentáře jsem upravila, ale pokud se tam budou objevovat spamy a podobné pitomosti, tak to dám zase zpět. Dík za pochopení.
      Jitka

      Vymazat
    2. Rozumím a chápu, ale ty ani netušíš, co je spam tady na blogspotu.
      Na blog.cz mi jich za noc přišlo 1500. Proto jsem i po osmi letech odešla.
      Navíc zde je i veliká výhoda pro neblogery, ten kdo nemá blog, ani přihlášení na google, nekomentuje a věř, je mnoho lidí, kteří by rádi a nemohou.

      Vymazat
  12. Nefunguje nám trouba, takže kuřecí stehna neudělám. Ale možná bych do malé troubičky mohla nacpat formičky na muffiny. Já do nich nikdy nedávám zakysanou smetanu, tak bych možná měla. Většinou tam dávam jen mléko, jogurt nebo tvaroh. Ale zakysanka by mohla bejt taky super. Díky za tip :).

    Verča ze Ztracena v Praze | Co číst a poslouchat? A jak na tom celém ušetřit? | TIPY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verčo, já mám pár receptů se zakysanou smetanou a je to vždy moc dobré. Vláčné a nadýchané. Tak až pojede trouba, ... :-)
      Klidný večer.
      Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.