čtvrtek 16. dubna 2020

BLOGEŘI RADOSTÍ PROTI COVIDU

Malé radosti všedního dne mně přináší velké potěšení a pomáhají v psychické nerovnováze. Trvalo mně to ale hodně dlouho, než mně to došlo. 

Orchidej jsem dostala od švagrové k 50ti nám. K mé velké radosti stále krásně kvete. Vždy, když jdu kolem, potěší mě.


Už to v létě budou dva roky, když jsem celkem otráveně šla ráno do práce - na šestou. Šla jsem víceméně automaticky a tak nějak jsem si přemýšlela, jestli jsem vůbec ve svém životě šťastná. Když jsem procházela kolem malého parku, který objímá evangelický kostel, ze svého přechodného bydliště - hromady trávy v rohu parku - vylezl děda o holi - bezdomovec. Postavil se přímo přede mě, trochu jsem se zarazila, touhle dobou samozřejmě nikde nikdo. Když jsem byla téměř u něj, usmál se na mě a řekl " Vyspal jsem se dorůžova, to bude krásný den." Odpověděla jsem mu, že to se tedy má báječně. 
Ano, takhle málo stačilo, abych si konečně uvědomila, že jsem šťastná a žiju krásný život. Mám úžasnou, zdravou rodinu a to je podle mě základ spokojeného života. Všechny ostatní trable soukromé nebo pracovní se dají řešit a není nutné se dlouze trápit. A věřte, vím o čem mluvím. Důležité je prožívat každý den tak nějak poctivě. Vrátí se to. Investovat čas a energii do partnerského vztahu, do dětí, do vztahů na pracovišti. Vrátí se to. Usmát se na bezdomovce, pochválit kolegyni svetr nebo popřát prodavačce pěkné svátky. Udělá jim to radost, ale udělá to radost i mně, že jsem je potěšila. To mně dává velkou sílu, energii i naději, že se nemám za co stydět. 


A jen tak mimochodem: Oči mně také otevřely útlé knížky Hany Pinknerové. V krátkých kapitolách píše o malých radostech všedního dne. Každý den nějaká je, jen je potřeba si to uvědomit. Tím spíš v této nelehké době. 
Stačí čistě povlečené voňavé ložní prádlo, svěží jarní slunečný den, zajiskření v očích mého manžela, první sněženka, voňavé koláče a milion dalších potěšení. Snažím se nezapomenout a každý večer, před usnutím, si vzpomínám, co mně dnes udělalo radost nebo potěšení. Často to není nic konkrétního, ale jen dobrý pocit z končícího dne. Občas dřív usnu, než si vzpomenu, ale to vůbec nevadí. Druhý den budu vyspaná dorůžova a budu mít krásný a báječný den.  
       
Dnešní potěšení. Přesadila jsem staré a zasadila nové bylinky. Práce na zahradě je pro mne relax a radost.



28 komentářů:

  1. Krásně napsáno... i já to tak cítím. Přeji co nejvíc "rozkvetlých" dnů!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Katko, já také přeji hlavně hodně zdraví a šťastné dny.
      Jitka

      Vymazat
  2. Ať jsou všechny tvé dny bezvadné a v každém tě čeká nějaká hezká maličkost :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jituš,krásně jsi to napsala.Také jsem se naučila radovat se z maličkostí a z každého dne.Hodně mně v tom pomohla kamarádka,se kterou si denně píšu,protože jsme od sebe daleko.A hodně mě drží rodina a přátelé,jak ze školy,z dětství,tak i z práce,to je pro mě hodně důležité.Přeji Ti hodně dalších krásných dnů naplněných drobnými radostmi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, je to přesně, jak píšeš. Je důležité mít chápající rodinu a třeba jen jednu kamarádku, se kterou si můžete říct všechno a vzájemně se podržíte. Taky mám takovou, bohužel až v Německu.
      Ať je těch milých maličkostí v tvém životě co nejvíce.
      Jitka

      Vymazat
  4. Jituš, přesně tak. Někdy se zabýváme zbytečně p......... a nevidíme, jak se máme fajn. Taky jsem to tak někdy mám, a pak potkám třeba dítě na vozíčku nebo slyšela, že někomu našli rakovinu. To by sis pak sama nafackovala za to, že brbláš kvůli prkotinám. Je fajn, si to uvědomit a je fajn to změnit. Přeji Ti, aby si vždy viděla to podstatné a drobné nedokonalosti dne házela za hlavu :-). Pa Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, přesně tak. Brbláme a přitom se máme fajn, jen si to uvědomit.
      Měj pěkný týden.
      Jitka

      Vymazat
  5. Jituško, moc hezky napsané. Naprosto souhlasím. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za návštěvu i milý komentář.
      Hezké odpoledne.
      Jitka

      Vymazat
  6. Jitko, krásně napsáno, také to tak cítím. Je fajn, vzpomenout si každý den na jednu drobnost, která nás potěšila a ještě víc fajn je, vnímat to ve chvíli, kdy ji prožíváme.
    Měj skvělý den. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, ano to je ten krásný nadnášející pocit. Není to často, ale hlavně že to občas cítím.
      Přeji krásnou neděli.
      Jitka

      Vymazat
  7. Tady opravdu není co dodat - skvělé, Jituško!
    Měj krásný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné čtení.....přeji hodně radosti všem))
    A tobě poklidný víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji a tobě také přeji malé každodenní potěšení.
      Jitka

      Vymazat
  9. Drobné maličkosti jsou kořením života, jen je člověk nesmí přehlížet. Moc krásně jsi to napsala, Jitko a květinová radost je TOP!
    Krásná, růžová rána Ti přeji.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindro, je dobře si to uvědomit. Jenže v každodenním kolotoči na to často zapomínám. proto jsem si zavedla ten večerní rituál.
      Já přeji krásný večer.
      Jitka

      Vymazat
  10. Překvapil mne věk, já se domnívala, že jsi podstatně mladší žabec.
    Alespoň tak vystupuješ a kolem sebe vypouštíš mladé fluidum, to každý neumí :-)
    Ta teráska je kouzelná, plná barev, vůní, přesně mé jarní gusto.
    Krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, tak žabec už fakt ne, ale je pravda, že když se mě někdo ptá kolik mi je, často přemýšlím a počítám. Beru to jako číslo a ne tragedii. Jsem mladá podle toho jak se cítím. A cítím se fajn :-)
      Pohodový večer.
      Jitka

      Vymazat
  11. To jsi napsala opravdu moc krásně. Člověk si má užít každého dne a udělat si radost třeba procházkou do přírody. Ano drobné maličkosti jsou vždy pro potěšení. Mě potěší i když ráno slyším zpěv ptáčků, mezi žaluziemi vnikají do ložnice první paprsky vycházejícího slunce. Když se probudím dřív, a nejsem zrovna líná, tak vyběhnu do luk a východ slunce čekám. Je tam krásně, klid a pohoda, já ptačí zpěv, šumění stromů a když mám štěstí, tak potkám i srnky.. To vše je přímo balzám na duši.Přeji Ti krásné jarní dny v pohodě a ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaro, no to jsi napsala moc hezky. Já se nepřinutím vyběhnout ráno do luk. Každé ráno vybíhám brzy do práce a o víkendu si ráda přispím. To je taky moje malé potěšení. Prostě každý má to své a to je dobře.
      Také přeji krásné a klidné jaro.
      Jitka

      Vymazat
  12. A jen tak mimochodem, život je krásný i teď v době rouškové.
    https://www.youtube.com/watch?v=e6F1YYxEyj0

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věro, samozřejmě. Krásný je každý den, který si krásným uděláme. Roušky, neroušky.
      Jitka

      Vymazat
  13. Někdy člověk prostě nevidí to dobré. Ale je dobře, když si to nechá připomenout a pak je zase vděčný za to, co vlastně má 🙏.

    Verča ze Ztracena v Praze | Co číst a poslouchat? A jak na tom celém ušetřit? | TIPY

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné, děkuji 😉👍
    Spoustu dalších do růžova laděných dnů přeji 👍
    Peťka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťo, také přeji krásné májové dny plné nenadálých potěšení.
      Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.