neděle 24. prosince 2023

Můj advent

Že se blíží Vánoce poznáte podle zrychlené chůze nakupujících v ulicích, nevídaného množství mužů v drogeriích a domácích potřebách a taky podle únavy, kterou cítíme sami na sobě. Můj letošní advent byl náročný, plný práce, zážitků a emocí. Fotky vás jím provedou... 




Prosincové počasí bylo jako to aprílové. Sněhové kalamity střídaly dny plné slunce, ale ani o hustou mlhu nebo o předvánoční bouřku nebyla nouze. Neodolatelné ranní červánky jsme měli i my.






V prosinci jsem oslavila jmeniny, syn šestnácté narozeniny, naši kancelář navštívily tři čertice (budu diskrétní a foto nepublikuji 👿😈👹), V Olympii jsme obstarali Ježíškovi dárky a návštěvu zubaře jsem spojila s kocháním v La Plevele.


Kytka k svátku od manžela, made in La Plevela.


Adventně jsem nazdobila terasu i dům...








... a ještě jsme stihli adventně zažít Krakov, Olomouc a Brno.





Co mně dělá radost každý advent, je tematické pečení. O prvním adventu jsem pekla polský Sernik.


 


O druhém adventu estonský Kringel. 

 


A o třetím adventu arménský medovník. Jak to bylo o čtvrtém adventu se dozvíte na konci příspěvku.



O třetím adventním víkendu jsem upekla i perníčky a vánoční cukroví, pro kolegyně domácí čokoládu a ještě zbyla chvilka na vánoční cupcaky.








A jen tak mimochodem: Čtvrtý advent bude belgický. Ve frankofonním Valonsku se peče tradiční francouzské vánoční poleno. Vlámové pečou stejně jako Němci a Nizozemci perníčky a Spekulatius. To všechno jsem už pekla, ale už v létě mě v Bruggách zaujala Špinavá zmrzlina a tu si dnes připravíme. Příprava je jednoduchá, vánoční chuť geniální a dezert ke svátečnímu menu nebo kávě se vždycky hodí, no ne? 



Špinavá zmrzlina


200 ml smetany ke šlehání 33%
2 PL cukru
1 ČL skořice
80 g sušenek Spekulatius vlastnoručně upečených nebo koupených




Ušlehám smetanu spolu s cukrem a skořicí do tuhé šlehačky. Vmíchám nahrubo rozdrobené sušenky a buď nechám zmrzlinovač vyrobit zmrzlinu nebo jen vliji do nádoby, vložím na tři hodiny do mrazáku a před podáváním párkrát prohrábnu vidličkou. Pěknou porci zmrzliny ozdobím ještě dalšími rozdrobenými sušenkami.

 


Poslední adventní dny nám připomněly, že není důležité kolik máme dárků, ale kolik máme blízkých duší. Zapomeňte na všechny zbytečné pletichy a užívejte si společné vánoční svátky v klidu a po svém. 
Krásné Vánoce 🎄. 


16 komentářů:

  1. Milá Jituško, moc děkuji za krásný příspěvek - stihla si toho o letošním adventu skutečně hodně, obdivuji překrásné cukroví a perníčky, ráda vyzkouším špinavou zmrzlinu.
    Užij si v klidu a pohodě i další sváteční dny! Mít kolem sebe ty, co milujeme je prostě nejdůležitější!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji za milá slova. A musím s tebou souhlasit.
      Užij si v klidu a pohodě konec letošního roku. Pa Jitka

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. No, vyhrála. Já jsem notorický nestíhač, takže je to tak, jak jsem stíhala. Mohlo to být lepší, ale stačí.

      Vymazat
  3. Krásně vánoční dny. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. Jitko, moc hezké adventní střípky. Věřím, že jste si užili krásně dva vánoční dny a přeju, aby byl pohodový i ten třetí sváteční den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, všechno proběhlo v klidu a zdraví a to je nejdůležitější.
      Pěkný konec roku přeji. Jitka

      Vymazat
  5. Měla jsi bohatý advent, cukroví máš tedy krásné jen co je pravda. Špinavou zmrzlinu někdy vyzkouším.
    Měj pohodový druhý svátek vánoční, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, také ti přeji krásný konec roku. Zdravím z Moravy. Jitka

      Vymazat
  6. Jituško, bohatý advent plný zážitků a nádherné cukroví. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  7. Měla jsi krásný a bohatý advent.Zaujala mě zmrzlina a tvoje cukroví.Úžasné.
    Jituško,měj hezké poslední dny starého roku

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.