čtvrtek 21. prosince 2023

Jihomoravské adventní trhy

S blížícím se koncem adventu končí i adventní trhy, ale ještě než se náměstí vyprázdní a trhovci uklidí své stánky, zvu vás na dva jihomoravské adventní trhy, které jsme letos navštívili.



První bude ten brněnský. Brno letos v kategorii měst nad sto tisíc získalo mezinárodní ocenění Hlavní evropské vánoční město a tuto cenu si určitě zaslouží. Brno je krásně nazdobené, vánočně nasvícené, trhy jsou hned na čtyřech náměstích s bohatým kulturním programem a se spoustou focení hodných zajímavostí. 

 

Na Svoboďáku.



Na Staré radnici na nás čekalo překvapení.

Brněnský drak ve svetru. Jak jinak než červeno-bílém.


Stejně tak i nápis.


Určitě bych potřebovala daleko víc času, abych si to vše prohlédla, ochutnala a vyfotila, než kolik jsme měli, ale i tak to stálo za návštěvu a můžu doporučit. Jen počítejte s tím, že s ubývajícím denním světlem přímou úměrou přibývá návštěvníků a večer je to tady plné.


Nejhezčí trh je na Zelňáku.





Na Dominikánském náměstí je tradičně Halouzkův betlém a letos i severská vločka.




Druhý tradiční adventní trh bude boskovický. Město se snažilo obsadit náměstí atraktivními prodejními stánky, bohatým kulturním programem a rozšířením na dva dny, ale celá akce vyšla na druhý advent, kdy hustě sněžilo. Na historický průvod vyrazili jen ti nejstatečnější.







Trhy jsou hodně navštěvované, města nazdobené, jen mně po návštěvě všech adventních trhů posledních let přijde, že se ztrácí to adventní kouzlo, a je to celé jen o tržbách prodejců a alkoholu. Většina stánků je s punčem, svařákem, medovinou a někteří návštěvníci a návštěvnice to tady berou jako jednu velkou předvánoční party. No, nevím. Já od toho čekám něco jiného. Asi marně.


A jen tak mimochodem: Advent letos končí velmi smutně. Bolestně. Těm, kterým dnes v Praze vyhasl život, jejich nejbližším i nám všem. Mám také děti na studiích a nedokážu si představit to utrpení, které prožijí někteří rodiče o letošních Vánocích. Tolik zbytečných obětí... je mně z toho moc těžko.  




18 komentářů:

  1. Je mi také smutno. Je to hrozná tragédie.
    Trhy vypadají dobře. Díky za fotoreportáž.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, zasáhlo nás to všechny. Měj klidný zbytek adventu. Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, mně trhy nějak nevyšly - v úterý po poledni jsem to brala přes Staromák z porady, ale zbaběle jsem prchla hned z kraje - strašně moc lidí a ve dne to postrádá kouzlo. Váhala jsem, jestli to ještě nezkusím dneska cestou z práce, že už se bude stmívat, ale byl zavřený most kvůli střelbě na FF a ani se na Staroměstské nedalo vystoupit z metra (ostatně, když jsem zjistila, co se děje, přešla mne nálada... ). Střelba na FF je hrozná tragédie, která poznamená spoustu lidí :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, my jsme byli na Staromáku vloni 25.12. Na trhy jsme se koukli z dálky a neměli jsme odvahu vrhnout se do toho davu. Takže tě naprosto chápu.
      Taky mám náladu pod psa. Nějak to zlo těžko zpracovávám.
      Měj pěknou adventní sobotu. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, u tvých fotek jsem si zavzpomínala na naši loňskou adventní návštěvu Brna - líbilo se nám tam moc.
    Včerejší událost na fildě - šok, strach, zmar a bolest.
    Přeji pokud možno příjemné dny, v průběhu dne ještě napíšu...
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, Brno je zatracované i vychvalované. Musím říct, že se za poslední roky hodně změnilo - k lepšímu a stojí za návštěvu. Adventní výlet sem děláme pravidelně, cestou od mamky nebo ve spojení s nákupy. Mohu srovnávat, každý rok je lepší, ale taky víc lidí.
      S dalšími informacemi k FF jsem víc dojatá a šokovaná, kde se to v lidech bere.
      Měj klidnou sobotu a vánoční přípravy ať se ti podaří ke spokojenosti. Jitka

      Vymazat
  4. O Brně jsem to četla a výzdoba je velkolepá,ale i další město je krásně nazdobené a hlavně je tam sníh.I když teď už asi není.
    Včerejší událost mě hodně zasáhla,měli jsme obavy o vnuka,sice na fakultě nestuduje,je na jiné a sem občas přecházejí na přednášky.Co se to děje?
    I tak měj Jituško hezké a klidné vánoční svátky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, sníh byl a už je zase, ale asi do neděle nevydrží. Uvidíme.
      Já to taky nechápu, o děti se teď budeme bát ještě víc.
      Měj klidný konec adventu. Jitka

      Vymazat
  5. Plánovaná návštěva v Olomouci se nakonec nekonala tudíž letos jsem na žádných nebyla. Příští rok to budu muset napravit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olomouc je zážitková. Advent tady má to magické kouzlo, o které se jinde marně snaží.

      Vymazat
  6. hezké fotky,ano velmi smutné...Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Světlanko, ano, moc těžká doba pro rodiny i nás ostatní. Měj klidný adventní víkend. Jitka

      Vymazat
  7. Přeji krásné Vánoce....pro některé velice smutné jen proto, že se nějaký cvok zbláznil...... on si vyřešil problémy, ostatním je nadělal. Přeji pevné zdraví a lásku... Olina z Jizerek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oli, i já přeji tobě i rodině klidné vánoční svátky a do nového roku dobré zdraví, pohodu a jen dobré zprávy. Zdraví Jitka

      Vymazat
  8. Z tvých fotek a slov vidím, že bych se do Brna měla po letech opět pořádně podívat.Advent už to nebude, ale jaro by se hodilo.
    Ohledně událostí v Praze, mám to stejně jako všichni, Bezmoc.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, na jaře by to šlo :o), určitě si najdeš cíle, které stojí za návštěvu.
      Měj se pěkně a přeji klidné Vánoce a hodně nových cestovních zážitků. Jitka

      Vymazat
  9. Jituško, krásné fotky. Taky cítím bezmoc a smutek. Moje dcera tam byla právě v té době a já žila ve strachu. I tak ti přeji klidné vánoční dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, přeji vám klidné vánoční svátky ve zdraví a pohodě.
      Zdraví Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.