pátek 15. prosince 2023

Adventní pozvánka

Dnes vás pozvu k nám domů, kde jsem se snažila navodit adventní atmosféru, letos zase trochu jinak. 

 

 

Začátek adventu mívám pracovně hektický a jsem ráda, když stihnu aspoň adventní svícen nebo věnec na stůl. Letos toho času je ještě míň a tak se mé adventní zdobení protáhlo skoro na čtrnáct dní. Konečně je vše hotovo a jsem celkem spokojená.

 


Chtěla jsem barvy, ale ne moc. Chtěla jsem výzdobu, ale ne přeplácat. Chtěla jsem použít to, co jsem už měla z předešlých let, ale stejně jsem ještě něco přikoupila. 




Nevyhledávám Santy a podobné bytosti, s anděly šetřím a vánočního skřítka nemám žádného. O to víc mám svíček, eukalyptů a šišek. Mám ráda jednoduché a přírodní dekorace, ale i přesto se občas nechám strhnout zlatem, třpytem a sametem.




Mezi letošní novinky patří černý kovový svícen. Jeho eleganci jsem si zpočátku užívala na jídelním stole, ale pak jej nahradil adventní věnec. 



Oba kousky jsou z výprodeje H&M Home v Olomouci.

Svícen, váza a svíce na následující fotce jsem si přivezla z Krakova. 



O letošní podobě adventního věnce jsem měla jasno, bude přírodní a zeleno hnědý. Konkrétní představu jsem moc neměla a nakonec to dopadlo hodně jednoduše.




Co nezapadlo sněhem je ze zahrady - buxus a různé jehličí jsem doplnila různými eukalypty, šiškami, baňkami a sametovými mašličkami.

Vysoké, štíhlé svíčky dodávají eleganci.


S LED drátkem vypadá večer moc hezky.


V jídelně.







V kuchyni.





V obýváku jsem strohou černou barvu doplnila zlatými a třpytivými kousky. Přibude ještě stromeček, nosím taky pár dalších nápadů v hlavě, ale jestli se k nim dostanu... těžko říct.




Vánoční hvězdy se dají koupit krásné a některé i přežijí, jen už "nekvetou".


Černoši 😊.


Skupinku doplnil jelen od syna k svátku.  

Adventní svícen v obýváku je ze zbytků předešlých let. Ostatně i spousta dalšího. Skleněný svícen a obal na brambořík jsem doladila zlatým sprejem.



Tyto starší ozdoby nikam nevěším, ale jsou krásné a zdobí zase jinak.


Ještě tu mám pár fotek z haly a schodiště. I tady jsem se barevně moc nerozjížděla a kombinovala kousky z minulých let. Vlastně je tady jedna novinka...
 





Vázu "ve svetru" jsem dostala od dcery k svátku.




Dostala jsem i nějaké červené vánoční hvězdy a ty našly své místo na schodišti.







A jen tak mimochodem: Terasa zapadla sněhem a o nějakém zdobení nemohla být řeč. Teď už po sněhu není ani památky a konečně mohlo dojít i na venkovní čančání. 

Na vchodové dveře jsem nazdobila věneček, tak trochu v mysliveckém stylu 😉 a doplnila jsem jej košíkem, který je mrazu odolný a nemusím se strachovat, jestli něco nepomrzne.





Na terase jsem použila podzimní košíky, lehce jsem je naadventila a tady si neodpustím LED drátky. Dodají kouzlo přicházející noci.  

    










Přeji vám zbytek adventu bez stresu doma i v práci. Ve zdraví a pohodě. 
Užívejte si ty výjimečné chvíle, které se budou opakovat zase až za rok. Nezáleží  na tom, jak moc máte nazdobeno a napečeno. Když vás to baví, pečte dvacet druhů, když vás baví zdobit (jako mě 😊), zdobte. Když vás to nebaví, dělejte to, z čeho máte radost. Aspoň občas. Zdravím z Moravy.


17 komentářů:

  1. Advent jsi dotáhla k naprosté dokonalosti.
    Ty ozdoby na tácku jsou krásné. Líbí se mi i ty sametové stužky na věnci. A obdivuji tvůj úklid. Je vzorný. To se mně fakt nedaří)))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji za milá slova, ale já jsem ještě uklízet nezačala a ani to nijak moc nemám v plánu :o) Normální úklid a pak už jen pohoda.
      Měj pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  2. Jituško,jenom koukám.Máš to překrásné,vkusné,dokonalé.
    Ráda jsem se podívala.Já to tak už neumím.Já vůbec nemohu zkrášlovat obývák,tam je pořád manžel,všude roztahané křížovky,tam bude akorát vánoční stromek.Činčat si mohu ale další tři pokoje a kuchyň.Nejvíce si nechávám záležet na svém pokoji,tam je mi s kočkou nejlépe.
    Měj hezký předvánoční čas

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, moc děkuji. Já to zatím zvládám a doma to respektují. Zdobím si pro radost.
      Měj se moc pěkně a ať se ti daří. Jitka

      Vymazat
  3. To je krásy !!!! Výzdoba elegantní, vkusná, jednám slovem nádhera. Také mám raději jednoduchost a vyváženost, pohodu a klid. A to všechno u Vás cítím..........krásné a požehnané Vánoce. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evo, děkuji a jsem ráda, že se ti u nás líbí :o)
      Přeji ti pěkné adventní dny. Jitka

      Vymazat
  4. V jednoduchosti a nápadu je krása...... opravdu je to moc hezké. Také ráda čančám a také kombinuji věci použité "zase jinak". Přeji vám všem doma krásný čas předvánoční a hlavně - buďte zdraví. Z Jizerek Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olinko, děkuji a také ti přeji pěkný poslední adventní týden v pohodě a klidu. Zdraví Jitka

      Vymazat
  5. Uff! To je zase nálož krásy, elegance, vkusu ! Jak jinak u Tebe !!
    Hezký zbývající čas adventu, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško, na tenhle tvůj příspěvek jsem se moc těšila. A věděla jsem proč - nazdobeno máš jako vždycky se vkusem, elegancí, promyšleností a ladem. Je to nádhera! Tvé věnce, svícny, koše... ach!
    Krásné dárky od dětí, taky vědí, jak tě potěší, že!
    A musím se smát - v těch závěsných koulích (vždycky zapomenu, jak se správně jmenují) mám úplně stejné hvězdičky jako ty :o)
    Užij si v klidu adventní víkend. Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, koule se jmenují aearia a výzdoba spočívá v tom, co mně zbyde, to tam přijde :o)
      Také se těším na tvé zdobení, máš to vždy moc pěkné a nápadité.
      Přeji ti krásný poslední adventní týden. Jitka

      Vymazat
  7. Jitko vy to máte vždycky tak krásně načinčané k dokonalosti. Nádhera. U nás to vypadá pořád neuklizeno ve srovnání s vámi. Přeji krásný předvánoční a vánoční čas v klidu a míru. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, moc děkuji za milá slova a přeji také klidné adventní dny a krásné vánoční svátky. Zdraví Jitka

      Vymazat
  8. Jitko, ty to máš tak krásné....
    Hezký adventní čas

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.