neděle 11. června 2023

Hýčkárna

Na terasu chodím relaxovat. Tady najdu vždy něco nového a uspokojivého. Zde se nechám hýčkat slunečními paprsky, obletovat motýly a rozmazlovat se květenou.



Někdy mně počasí nebo povinnosti nedovolí věnovat víc času mé duševní oáze, ale ráda se na ni dívám, třeba jen zběžně, kouknu z okna, zkontroluji, zda je všechno v pořádku, zda někdo nestrádá suchem nebo naopak přemírou deště a spokojeně zase běžím za dalšími úkoly běžného dne. 



To krátké a nevýznamné zastavení by mně mohlo chybět při večerní uzávěrce, když si před usnutím snažím vzpomenout na ty příjemné chvilky uplynulého dne. Většinou mně víkend uteče strašně rychle a v neděli večer mám pocit, že snad ani žádný nebyl. Pokud to máte stejně, pojďte se mnou relaxovat. Jste srdečně zváni!


Karafiáty nahradily vřesy... do podzimu.

Oblíbený kout terasy obsadily suchomilky.





Můj letošní favorit.


Pel-mel.


Jednoletá šalvěj. 

Skřípina.

Babičkovské hledíky jsou zase trendy. 

Vášnivě rubínová část.





Zářivě jantarová část.



Do košíku se tvarově nehodil žádný květináč. Posloužila vanička od zmrzliny, kterou jsem nastříkala měděným sprejem.  

Třezalka z loňského podzimu už se chystá kvést.


V hlavní roli citronový tymián.

Bylinková zásobárna. 


Lupinu trápím v květináči, ale jedině tak ji ochráním před slimáky.



A jen tak mimochodem: Terasu si nenechávám jen pro sebe. Nalákat sem rodinu nedá zas až tolik práce. Stačí nějaká dobrota 😋.





26 komentářů:

  1. Šikovná zahradnice se v tobě nezapře)))Tak ať ti to nádherně v tom červnu roste.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji a tobě přeji brzký konec stavebních prací.
      Jitka

      Vymazat
  2. Tedy, máš to moc hezké, co hezké, krásné to máš! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, také moc děkuji. K tobě na blog chodím, ale píšeš rychleji než jsem schopná číst :o)
      Nádherné výlety tam máš. Přeji hodně podobně krásných výprav. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško,je to nádherné.Jsi úžasná zahradnice.
    Měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, děkuji a těším se na tvé nové výlety.
      Pěkné červnové dny. Jitka

      Vymazat
  4. krásný název, je to paráda. Já den většinou končím na zimní zahradě se sklenkou vína (přemýšlím o odhlášení TV)a pohledem do zahrady venkovní... každý večer po 21h. nás přijdou pozdravit kosáci-táta a máma, kteří shání večerní krmení pro nenasytné krky svých potomků. Přeji tedy plno krásných dnů na zahradě i terase a hlavně, nezapomeň šetřit ruce..... ze severu zdraví Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olinko, to je fakt, že v zahradě se člověk má, na rozdíl od TV, na co dívat :o)
      Taky máme takové kosácké mazlíčky. Jak vytáhneme paty z domu, už jsou u nás a čekají na žížalu. Z kocoura mají srandu :o)
      Tak ti přeji hodně radosti ze zahrady. Pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  5. Jituško, vytvořila si ráj! Na fotky se dívám už podruhé, je to nádhera! Taky potřebuji takový relax taky potřebuji, některé dny bez toho fakt nejdou...
    Přeji klidné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. Už jsem musela poprosit manžela, aby mě zastavil. Protože jestli to tak půjde dál, nebudeme si mít kam sednout :o), ale je to pohoda veliká.
      Měj klidný týden a ať se ti vyhýbají nepříjemnosti. Jitka

      Vymazat
  6. krásné...pohlazení na duši,Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Světlanko, je to tak. Moc si to užívám. Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  7. Jitko, smekám. Překrásné zákoutí na terase máš. Moc se mi líbí ten stupínek - schůdky pro kytičky. A věřím, že posedět a relaxovat v takovém prostředí přijdou ostatní i bez dobroty na stole :) Fakt krásné.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, moc děkuji. Schodečky vyrobil manžel ze zbytků prken na terase a je to praktické. Tam je po celý rok něco pro potěchu oka.
      Měj pěkný den. Jitka

      Vymazat
  8. Jak píšeš, je to hotová oáza klidu :) Navíc jsi tedy i šikovná zahradnice :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dominiko, moc děkuji za návštěvu i komentář.
      Přeji krásné červnové dny. Jitka

      Vymazat
  9. Já mám relax rozdělený do dvou míst. Sluním se na terase a relaxovat chodím do altánku páč z něj mám velkou část zahrady přímo před nosem. Ale i z okna vidím na terasu a můžu se taky kochat . nemám tam suchomilky ale moje letité a milované fuchsie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, fuchsie závidím. Moc se mně líbí ta jejich křehká krása, ale nemám kde zimovat.
      Po zahradě mám ještě tři místa odkud ráda pozoruji zahradu nebo jen tak lelkuju. To by nemělo v žádné zahradě chybět. Jitka

      Vymazat
  10. Liebe Jitka,
    deine Terrasse ist wirklich eine Oase für Wohlbefinden und Entspannung. So Liebevoll und vielfältig arrangierst du dort die Pflanzen und ganz nebenbei zauberst du mit einer Mehlspeise deinen Lieben noch einen zusätzlichen Genuss. Wundervoll, da wäre ich auch sehr gerne Gast.
    Alles Liebe
    Elisabeth

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Liebe Elisabeth,
      vielen Dank für die netten Worte und ich wünsche Ihnen viel Spass im Garten. Jitka

      Vymazat
  11. Jedním slovem nádhera. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  12. Jitko, máš to krásné (a je za tím určitě spousta práce a péče). Relaxovat se tam musí náramně.
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, díky suchomilkám to není až tak náročné, ale radost velká. Měj pěkný konec týdne. Jitka

      Vymazat
  13. Jitko, máte to krásné! Moc se mi líbí některá netradiční kvítka a nádherné květináče. Díky taky za inspiraci s krabičkou od zmrzliny - skvělý nápad! :-) Zdraví Jitka z Brna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, děkuji za milý komentář a přeji krásné nadcházející dny. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.