úterý 27. června 2023

Zahrada v červnu

Zahrada v červnu udělala obrovský pokrok. Dostatek slunečních dní i těch na srážky štědrých, udělaly ze zahrady místo s mohutnou zelenou vegetací, plnou barevných květů. 


  


Je jedno jestli si sednu s knížkou pod pergolu, s kávou na terasu, jestli se vyhřívám v křesle nebo se paprskům schovám na lavičku pod višeň. Ať jsem na slunci nebo ve stínu, všude je co obdivovat.   








Žasnu jak se letos daří udatnám, jak se povedly česneky a ty mavuně! Na ty budu muset být přísnější. Trvalkovou část proměnily v džungli.









Stinné kouty zaplnily bohatě zdobené listy bohyšek. Jedna předhání druhou v tom, jak se na letošní léto vyšňoří. Jsou to parádnice. 









Na slunci se ale vede jiná soutěž. Tady se trvalky snaží dostat ze sebe ten nejlepší a nejbarevnější květ, který budou sousedky závidět. Rudbekie, kopretiny, vrbiny, rozrazil, kakosty i levandule rozehrály barevnou hru a je úplně jedno kdo vyhraje. Krásné jsou všechny.









Vykvetl rododendron, dřín Milky Way a prvními květy se začínají chlubit dubolisté hortenzie. 









V červnu začíná doba růžová a plaménková. Jiřiny mě letos překvapily. Sázela jsem je pozdě a ještě pro nedostatek místa pod ořech a ony se nedočkavě už chlubí prvními květy.












Je to napínavé a já nedočkavá.


A jen tak mimochodem: Magdalenka mně pomohla uskladnit jarní cibuloviny. Ještě nikdy jsem je neměla takto dokonale uložené. 




Začínáme sklízet první úrodu jahod, rebarbory, malin, hrášku, polníčku, salátu, okurek a plodů muchovníku. Brzy budou moruše, rybíz, angrešt, cibule, ranné brambory a první rajčata. Okrasná zahrada potěší oko i duši. Ta užitková sice tak pohledná není, ale vlastní úroda čehokoliv přinese radost velikou. 









Muchovník


18 komentářů:

  1. Jitko, krásně vám to kvete. A užitkovou zahradu tedy máte taky bohatou. Tak ať to kvete dál a ta užitková zahrada, ať hezky plodí.
    Krásné dny

    OdpovědětVymazat
  2. Jituško, tak si prohlížím tvé fotky a musím konstatovat, že taková zahradnice jako ty asi nikdy nebudu. Je to nádhera, jak tvá okrasná, tak užitková zahrada je pro mne nedostižným vzorem. Dílčí úspěchy sice mám (třeba včerejší první kedlubna a mistička plodů z nového muchovníku), ale jinak...
    Děkuji za tu nádhernou podívanou a přeji hezké dny na zahradě i jinde. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já jsem kozel zahradníkem. Zahrada je výsledek systému pokus - omyl. Co já už všechno přesazovala :o)
      Dnes jsem chytla při sklizni muchovníku kosa. Už jsme stromek obalili sítí a doufám, že na nás taky něco zbyde.
      Přeji ti hodně radosti ze zahrady i z úrody. Měj se moc hezky. Jitka

      Vymazat
  3. Máš pravdu, je co obdivovat. Okrasná i užitková část zahrady nemá chybu. Měla bys dostat Řád zahrady zlaté.
    Měj se hezky a užívej léta !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, řády necháme někomu jinému, kdo si to opravdu zaslouží. Letos budu mít asi jen pět mrkví a petržel nula. Prostě - mé úspěchy má na svědomí příroda. Jeden rok se povede mrkev, druhý zase cibule. Já jen tak přihlížím a občas něco zasadím :o)
      Děkuji ti a posílám pozdrav. Jitka

      Vymazat
  4. To je dokonalá botanická)))
    Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. Tak ten dřín je top, vždycky jsem si ho přála mít, ale chybí místo... a uskladnění cibulovin dokonalé, mám co dohánět! :)) Krásné letní dny, K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, já se na dřín vždycky moc těším a teď poslední roky, co jsme pokáceli tůje je hezčí a hezčí.
      Mějte krásné léto. Jitka

      Vymazat
  6. Máš úžasnou zahradu. Pečlivě udržovanou, moc hezké fotky. Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavle, děkuji za návštěvu i milý komentář. Přeji krásné léto a zahradnické úspěchy. Jitka

      Vymazat
  7. krása pohledět. Přeji krásné dny z Jizerek. Olina

    OdpovědětVymazat
  8. Jitko, to je nádhera! Naše zahrada je letos víc džungle, nezbývá na ni čas, truhlíky jsme osazovali před 2 týdny... Krásné léto, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já mám letos taky stálé zpoždění, ale neřeším to. Až to půjde, tak to uděláme.
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.