neděle 4. června 2023

Jeden kopeček smrčkové, prosííím

Já vím, že to zní tak nějak divně, ale chce to sebrat trochu odvahy a vyzkoušet. Poslední dny s letním počasím vyzývají k přípravě homemade zmrzliny, tak proč nevyzkoušet něco nového a nezvyklého. Zmrzlina z mladých výhonků smrčků chutná svěže citrusově a jen ostřílení znalci gelata po dlouhém zkoumání odhalí tu tajnou přísadu a nevěřícně kroutí hlavou. Proč neotevřít sezonu mražených dobrot právě touto vitamínovou bombou?





Smrčková zmrzlina


2 smetany ke šlehání 33% - 400 g
60 g mladých smrčkových výhonků
150 g krupicového cukru
špetka soli

V mixeru rozmixuji jehličí s cukrem a solí najemno.
Vložím do hrnce se smetanou a zahřívám. Jakmile začne smetana houstnout, odstavím a nechám asi 15 minut jehličí louhovat. 
Přes cedník s plátnem přecedím do druhého hrnce a přivedu k varu. Odstavím a nechám vychladnout. Přikryji fólií a nechám do druhého dne v ledničce.
Vychladlou ochucenou smetanu druhý den už jen vyšlehám a vložím do zmrzlinovače. Pokud jej nemáte, nalijete do nádoby s víčkem, dáte do mrazáku a každou hodinu vidličkou prohrábnete.
Podávám s vysokoprocentní čokoládou.





A jen tak mimochodem:  Z výhonků smrků je také moc dobrý sirup pomáhající při nachlazení a kašli. Recept najdete třeba tady.


18 komentářů:

  1. Tedaaaa)))) ta vypadá tak lákavě.S Lolou máme rády mátovou s hořkou čokoládou. Ale tuhle bychom si taky daly))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, mátovou mám taky v plánu :o)
      Měj pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, to vypadá zajímavě. Škoda, že jsem na recept narazila až dneska - na chalupě máme krásný smrk se spoustou mladých výhonů a stříhala jsem minismrček na skalce. V Praze do parku výhonky stříhat nepůjdu ;-). Tak třeba za rok...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, ve městě by mě to taky nelákalo. Máme smrček u babi na zahradě a tak jsem ho trochu obrala :o)
      Pěkný nový týden přeji. Jitka

      Vymazat
  3. Jitu, to je tedy pecka! Určitě bych s nadšením ochutnala. Miluji zmrzlinu, dobrou zmrzlinu... Takhle vypadá skvěle! Letos jsem myslela i na sirup, ale nějak jsem nebyla v tom správném lese :o)
    Děkuji za parádní vstup do léta a přeji klidné pondělí. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já mám taky ráda zmrzliny, hlavně ty řemeslné a doma dělané. Taky ještě myslím na sirup, ale to už budu muset do lesa, je potřeba hodně výhonlů a to už tolik nemám.
      Tak ať se ti v tom skoro létě daří. Jitka

      Vymazat
  4. To je úžasné a věřím,že i chutné.Hlavně se nebát vyzkoušet něco nového
    Jituš,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, je to pravda a to já se nebojím :o) Ráda zkouším novinky.
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  5. zrovna včera jsme tvarovali smrčky jako každý rok do "deštníku", byly 2 obrovské kbelíky výhonků... tak příští rok vyzkouším. Přeji prima dny z Jizerek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oli, tak doufám, že ti bude zmrzlina chutnat. Chuť je specifická, ale mně chutná.
      Zdravím z Moravy. Jitka

      Vymazat
  6. This looks sooooo delicious!!!
    Have to try it.
    All my best
    Elisabeth

    OdpovědětVymazat
  7. Jituško, ta vypadá skvostně. Já zmrzlinu miluju, tak bych určitě vyzkoušela. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, také rádi zkoušíme novinky. V Itálii jsme ochutnali zmrzlinu z místního vína. Výborná byla.
      Měj pěkný den. Jitka

      Vymazat
  8. Zajímavý nápad a určitě velmi dobrý. O sirupu vím a vždycky když někde na blogu čtu že ho někdo vyráběl, říkám si že budu muset vyzkoušet. Samozřejmě že vždycky zapomenu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, i mně utečou sezónní dobroty, prostě vše nestihnu. Ale ony tu budou i příští rok a je pořád co zkoušet. Jitka

      Vymazat
  9. O sirupu ze smrkových výhonků vím, také jsem dávala recept na blog, ale zmrzlina je pro mne novinka. Novinka hodně zajímavá, možná vyzkoušíme, zdravím 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já jsem to taky jen tak kdesi zaslechla, ale nedalo mně to a musela jsem vyzkoušet.
      Přeji pěkné červnové dny. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.