středa 21. září 2022

Podzimní zahradní radosti

Konečně jsem dokončila osázení podzimních nádob a už mně dělají radost kolem domu i na terase. Jako jiné roky jsem něco vzala do práce a něco bylo pro mamku. 

 


O první várce podzimních radostí jsem už psala v srpnu a v té zářijové jsem se snažila moc neopakovat. Použila jsem všechny rostliny ze zásobního záhonu, kde si předpěstovávám rostliny po jarním úklidu zahrady nebo co mně kde zbylo. Vřesy a pár kvetoucích trvalek jsem dokoupila v zahradnictví nebo na výstavě květin v Tullnu.








 
 
Po letničkách uvolněné košíky - kbelíky dostaly podzimní společnost. V Tullnu jsem koupila tuto červenolistou Uncii rubra Everflame a snad se jí bude přes zimu dařit.




 
 
Podzimní verze proutěného kruhu... vřesy, drátovec, netřesk a muehlenbeckie. Na jaře v něm žlutě svítily petrklíče, v létě jej zdobily sukulenty. S každým ročním obdobím vypadá jinak a je vždy moc pěkný. Nákup byla dobrá volba.
 

Hliníkový kyblík jsem si už vysadila předem na zimní terasu.






 
Trojbarevné turany jsou z Tullnu, tady jsem je nikdy neviděla. Po splnění podzimního úkolu putují do záhonu a dál kvetou roky. Sukulent v makovici na zimu musí domů, nepřezimoval by.
 


 
 
V Tullnu jsem k velkému košíku dokoupila menšího brášku. Sluší jim to v páru i sólově.
 

 
 
Lobelku vystřídal vřes a jak jim to ladí. Dýně jsou z vlastní úrody. Letos se povedly dvojbarevné.




 
 
Muškáty s vějířovkami v truhlících stále ještě kvetou, ale dva dřevěné truhlíky už voní podzimem.
 



 

A poslední úlovky z Tullnu. Keramické vlčí máky a zvonky nás přivedly na terasu, která je stále plná květů a bzukotu.





 

Poslední fotky jsou od vchodu. Stálezelený pieris a břečťan jsem doplnila čtyřbarevnými vřesy a už to tak zůstane až do jara. Doufám, že počasí bude přát a všech kytiček si užijeme.

 

 



 

A jen tak mimochodem: Vyfotit květináč je někdy nad síly submisivního chovatele.

Dany slez dolů!

No, nedělej, že mě neslyšíš! 

Že by?

Tak ne...

Počkám až se vyspíš 😊.


11 komentářů:

  1. Jituško, to je nádherná podzimní výzdoba. Já jsem ještě nezačala. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  2. Jituško, jsi velkou inspirací! Já ještě nestihla ani dojet do zahradnictví, muškáty chytily po ochlazení druhý dech, dokonce i lobelka ještě kvete. O tom tvém proutěném kruhu se mi asi bude zdát, vypadá opravdu moc krásně!
    Přeji hodně podzimních radostí. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Co asi tak mohu napsat - nádhera je to. A proutěný kruh ten si tedy je !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Jituš na tvoji podzimní zahradu je radost pohledět.Máš to vše dokonale promyšlené.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  5. Vše nádherné !!! Ale ta makovice- květináč wow)))
    Přeji příjemné chvíle mezi květinami. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  6. Jitko, tvoje osázené květníky, misky a košíky jsou krásné. Ráda jsem se pokochala.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  7. Moc krásné to máš! Nám asi dnes v noci zmrzly begonky, takže bude čas i u nás opustit hlavou mořské zážitky a věnovat se zahradě... Vřesy mám moc ráda, i drátovec... uvidíme, co nakoupím... Máš krásnou zahradu, tak ať si ji ještě před zimou pořádně užiješ, hezké dny, Eva

    OdpovědětVymazat
  8. Všem děkuji za milé komentáře a zdravím. Jitka - A jen tak mimochodem.

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, to je nádherná podívaná. Máš vše krásně osázeno, kochám se každou fotkou.
    Přeji hezkou neděli. D.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.