čtvrtek 15. září 2022

Koulelo se koulelo

Podzimní zahrada dodává jablka a mrkev, které do pečení přidávám moc ráda. Jablečných receptů mám hodně a musím říct, že snad nemám žádný, který bych nechtěla zopakovat. Tentokrát jsem našla snad deset let starý recept na bábovku (asi od Kitchenette) a je tak dobrý, že by bylo škoda jej nechat zapadnout v internetovém kyberprostoru. Já jsem upekla 12 menších báboviček, které když manžel ochutnal, prohlásil je za totální top a žádné jiné už prý péct nemám... No, uvidíme 😊.  

 


 

 Jablečné bábovičky (bábovka, muffiny)

 

4 vejce
200 g másla
250 g třtinového cukru
300 g polohrubé mouky
1 kypřící prášek do pečiva
citronová kůra z jednoho citronu 
1 ČL vanilkového extraktu
2 PL rumu
250 g vaničkového tvarohu
5 PL mléka
400 g strouhaných jablek nahrubo (bez slupky a jádřince)
 
V menší míse ušlehám bílky se špetkou soli a postupně zašlehám polovinu cukru.
Ve větší míse prošlehám do nadýchané pěny žloutky s druhou polovinou cukru a změklým máslem. Přidám ostatní ingredience, prošlehám a jako poslední přijde sníh z bílků. Vše opatrně promíchám, aby se přísady propojily.  
Formu jen vymažu olejem (může být i máslo) a případně ji lze ještě vysypat moukou. Do formy naliji těsto asi do tří čtvrtin výšky a peču na 170˚C asi půl hodiny. Pokud použijete velkou bábovkovou formu nebo naopak menší na muffiny, tak bude doba pečení jiná. Upečení vždy vyzkoušejte špejlí. Pokud je po vytažení z těsta suchá, je hotovo. Po krátkém vychladnutí vyklopím bábovičky na mřížku a nechám úplně vychladnout. Před podáváním pocukruji nebo je ještě teplé můžete obalit v cukru se skořicí.








A jen tak mimochodem: Před časem jsem si koupila v prodejně domácích potřeb Orion tuto formu na bábovičky a potřebovala jsem ji vyzkoušet. Nejenže se mně moc líbí tvary báboviček, ale jsem spokojená i s materiálem formy. Pečivo bylo dobře propečené a z formy bábovičky lehce vyklouzly. Za mě spokojenost velká.

 



 

15 komentářů:

  1. Tak na ty formy jsem se chtěla zeptat. Takže v Orionu ..... no podívám se až pojedeme na nákup, ty jsou totiž moc hezké a šikly by se když jedu k dceři tak aby měli něco ke kávě....velkou nechtějí, tak by měli každý svou malou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je z Orionu a je dobrá. Podobné - značkové stojí jednou tolik a víc. Ještě jsem uvažovala o silikonové z DM drogerie, ale já silikon moc nemusím a tak vyhrála tato.

      Vymazat
  2. Ten receptík tak trochu znám. Forma na bábovičky mne zaujala, nevidím to jinak, že se po ní po hlédnu.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, receptů na podobné bábovky je hodně, ale k této se ráda vracím. Formu doporučuji.
      Měj pěkné odpoledne. Jitka

      Vymazat
  3. Tak to je úžasné.Po formě se někde podívám.
    Jituško,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  4. Věřím, že báječně chutná....ale ten pohled na ně.....wow)))) je to nádherná forma.

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, vypadají skvěle. Moučníky, co mají v těstě strouhaná jablka, bývají krásně vláčné, takže nepochybuji, že i ty tvoje bábovčky byly skvělé. A forma je moc hezká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, ano jablka v kombinaci s tvarohem udělaly své a bábovičky byly krásně šťavnaté. Žádné dusivky :-)
      Pěkný pátek a víkend. Jitka

      Vymazat
  6. Co se chuti týče, ráda věřím manželovi, ale sama obdivuji ty bábovičky. V několika obchodech jsem tyhle formy obdivovala a ještě žádnou nemám a asi jí nutně potřebuji.
    Určitě vyzkouším, Jituško, i když bábovičky budu mít jednu jako druhou :o)
    Děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, a já jsem měla dojem, že jsem podobné u tebe už viděla :-) a taky jsem je nutně potřebovala :-)
      Měj pěkný víkend a těším se na zprávy od moře. Jitka

      Vymazat
  7. Bábovky jsou krásné, určitě vyzkouším. A formu máte jen jednu a další těsto čeká než se upečou první? Předem díky za radu 😉

    OdpovědětVymazat
  8. Evi, ano - formu mám jednu. Pekla jsem 3x po sobě. Šlo to dobře.
    Tak ať se povedou. Zdravím. Jitka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.