pondělí 12. září 2022

Podzim doma

Příchodu podzimu se dost bráním. Věřím v babí léto a nečekané oteplení. Přemýšlím, co jsem celé léto dělala, neboť mám pocit, že strašně rychle uteklo. Jenže kalendář i pohled z okna a na teploměr nelže. Nezbývá než vzít podzim na milost a užít si jej. Mě čekají v září dvě až tři milé záležitosti, což beru jako odměnu za deštivé dny. A moc se netěším, abych to nezakřikla.


 

Po roce krabice s nápisem Podzim vydala své poklady a podzimní atmosféra vklouzla do kuchyně a jídelny. Pokladům z mechu a kapradí vřesu dělají společnost všemožné dýně.





Pravý podzim si bez vřesů nedovedu představit. To je prostě nutnost. Stejně jako dýně.

 








Dýně vtrhly i do kuchyně.

 





Z krabice jsem ještě nevytáhla všechno, stále se mně nechce uvěřit, že léto je u konce. Co je ještě víc neuvěřitelné? Příští zdobení už bude adventní.

 

A jen tak mimochodem: Dokončila jsem i podzimní výsadbu nádob, které budou zdobit terasu a zahradu až do prvních mrazíků. Příště ji omrkneme. Je to radost a mé velké zahradní potěšení.


10 komentářů:

  1. Jituško, ještě dnes jsem u moře v plném létě. Ale to, že na dýně a převlečení domu do podzimního módu je neklamnou známkou toho, že jsem odpočinutá😀.
    Tvé dekorace jsou krásné jako vždy - elegantní, vkusné! Tleskám!
    A kochám se!
    Moc tě zdravím, Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak užívej moře co to jde. Tady je tak hnusně, že bych uvažovala o emigraci :-)
      Přeji ti pěkný zbytek dovolené a šťastný návrat domů. Jitka

      Vymazat
  2. Moc krásné dekorace.Já mám podzim ráda,pokud se vydaří barevně,je babí léto a nejsou plískanice.
    Akorát mně vadí,jak se krátí den.Měla bych také začít s podzimní výzdobou.Loni jsem háčkovala listy a dýně.
    Jituško,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, děkuji a ať se ti zdobení povede a máš z něj radost.
      Pěkný den. Jitka

      Vymazat
  3. Zase velice příjemné nakouknutí k Tobě domů. Opět krásná už podzimní výzdoba. Jo,jo je to tak- podzim pomalu, ale jistě přebírá vládu. Ale snad ještě dny babího léta přijdou.
    Měj se hezky a měj pohodové dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, dnes to tedy venku vypadá, že už je listopad, ale musíme být optimisti :-)
      Děkuji a posílám pozdrav. Jitka

      Vymazat
  4. Jitko, naladila jsi hezky podzimně. Já mám taky vřesy moc ráda, ale každý, co jsem dotáhla domů během měsíce zašel. Asi s nimi neumím zacházet. Jinak mne teď v září čeká dovolená, ale vypadá to, že jsme si vybrali týden, kdy má být největší zima a nejvíc deště. No uvidím.
    Těším se na pozdimní truhlíky a přeju hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, nám v práci taky dlouho nevydrží, ale necháme jej uschnout a i usušený pak zdobí až do jara.
      Snad to počasí dostane rozum a dovolenou si užijete. A když ne, tak někdy není nic lepšího než špatné počasí - aspoň si člověk odpočine.
      Pěkný den. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.