středa 31. srpna 2022

Srpnové dny

Tento způsob léta je opravdu podivný. V červenci jsme malovali dům, v srpnu covidovali. Začalo to covidem obou babiček. Postupně se prohnal rodinou a jen málo z nás odolalo. Z výletů a zaslouženého oddychu nebylo nic. Kašel a únava trvaly otravně dlouho. Náladu mně zvedla nejen proticovidová kytka od manžela...


 

...ale i ty ze zahrady. Jiřinky a slunečnice jsou už druhý měsíc plné květů. Mečíky trochu zlobí. Zasychají nebo se kroutí a kácí se na zem. Na Floře jsem od polského prodejce koupila žlutozelené mečíky a nečekaně jsou všechny bílé. A pak se diví, že v nás polské zboží budí nedůvěru.

 






V mezičase marodění jsme s dcerou stihli jen Zimní pohádku na Špilberku a pár vycházek po našem městě a blízkém okolí. 




Z čeho jsem měla velkou radost bylo společné pečení s mamkou. Upekly jsme Milotické koláče podle receptu z Pečení na neděli. Polovinu jsme udělaly dvojctihodné tvarohovopovidlové. Druhá půlka byla s ořechovou náplní s naší klasickou slováckou posypkovou špičkou. Musela jsem povolat na pomoc i naši slečnu, neboť jsem nestíhala rozkazy služebně nejstarší velitelky kuchyně 😊. Užily jsme si to všechny a koláče byly moc dobré.




O novinkách v mém šatníku jsem už psala. Na doporučení kamarádky zkouším novou českou kosmetiku Canneff a jsem zatím spokojena. Máte s touto značkou někdo zkušenosti?




Rodina se víc zdržovala doma a tak jsem se snažila domácí prostředí zpříjemnit jak se dalo. Do jídelny jsem chtěla vnést atmosféru babího léta. Snad se mně to povedlo.

 

 





 

V KIKu a Pepcu jsem koncem srpna koupila už pár podzimně laděných drobností. Za málo peněz hodně radosti.



Malý obal na květináč za 60 Kč, velký za stovku (Pepco).

Sada dvou skleniček za 250 Kč je taky z Pepca.

Šedý artyčok z Jysku, který mám už dlouho, jsem doplnila oranžovým z KIK za 99 Kč.



Poklop na pečivo z mořské trávy je z Tchiba. Ten byl tedy o něco dražší, ale sleva a uplatnění zrnek mně nákup zpříjemnily.






Na ČT2 jsme sledovali německou sérii Evropský příběh. Moc zajímavě natočený dokument, který zaujme i ty, kteří historii moc nedají. Částečně hrané scény vysvětlují minulé i současné evropské události. Poslední díly lze ještě na iVysílání ČT shlédnout, tak to můžu doporučit.



S potěšením jsem si zopakovala neromantický film Terapie láskou. Excelentní film s Bradley Cooprem a Jennifer Lawrence si zaslouženě získal spoustu nominací a cen včetně Oscara za nejlepší ženský výkon. Zajímavý příběh, sympatický Bradley a krásná Jennifer, zkrátka se na to dobře kouká a zopakování není marné. 

 



A jen tak mimochodem: Doporučuji i počasí na ČT 1 pět minut před sedmou. Myslím, že Taťána Míková je jednoznačně nedoceněná. Sestřih jejích předpovědí by mohl skvěle nahradit silvestrovské pořady s Menšíkem. Na počasí v jejím podání se nedívám proto, abych zjistila, jak zítra bude. To se stejně nikdy nedozvím, protože než Taťána předvede všechny větrné čertíky a kroupy jako pěst ze všech sociálních sítí, tak jí na vlastní předpověď zbydou tak dvě tři vteřiny a v té rychlosti to prostě nepoberu. Stejně jako ona i já "miluju" její koláčové, sloupcové či čárové grafy s minimální vypovídající hodnotou. Koho zajímá procentuální poměr teplot za posledních deset let v Horní Dolní? Nyní oceňuji i její novátorský přínos ke Gregoriánskému kalendáři. Líbil by se mně pracovní týden úterý, středa a už pátek. Jen mě děsí to DP... do pr...?  



 

10 komentářů:

  1. Jitko, to vám tedy covid pěkně znepříjemnil srpen. Navíc marodit v těch vedrech musela být ještě větší otrava než jindy.
    Koláče vypadají skvěle, stejně jako styling jídelny i nakoupené drobnosti.
    Pokud jde o grafy, tak já je mám ráda - pokud mi je tedy ukážou na víc než vteřinu - zrovna dneska jsem říkala, že jsem akorát postřehla, že tam jsou modré sloupce :D.
    Přeju ať se září vydaří

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, přesně... je to takový kvapík, že nevíš ani jak bude, ani průměrné zvýšení teploty v Etiopii :-)
      Měj se hezky Jitka

      Vymazat
  2. Jitu, no, to jsem si tedy uměli "vylepšit" léto! Covid bohužel nezmizel, snad budete na delší čas promoření!
    To pečení muselo být super, takhle jsme pekávaly vánočky, i nám s Terkou dávala mamka zabrat :o) Koláče vypadají úžasně!
    Půvabné kytice, dekorace i nákupy. Já s podzimem doma ještě otálím, ale už na něj myslím...
    A paní Míková - no uznej, že má většinou moc hezké šaty a pěkný sestřih :o) Na počasí se podíváme na telefonu :o)
    Měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, mně se tedy víc líbí šaty Aleny Zárybnické, ale vizážistku mají suprovou. Když je pak zaberou někde v terénu, zjistíme, že jim zas není co až tolik závidět. Jsou na tom holky stejně jako my :-)
      Pěkný den. Jitka

      Vymazat
  3. Tak to jste tedy měli zpestřený srpen, hlavně jestli jste to přestáli bez následků.... Obdivuju tvoje bytové dekorace, já se chystám na generální úklid, nejspíš i malování obýváku a až pak začnu s tím čančáním. Máme nějak moc věcí... Na koláče se mi sbíhají sliny, to muselo být pěkné.
    Tak krásné záříjové dny a ať máme ještě chvíli babí léto!
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já jsem po malování taky dost probrala věci a spoustu jich dala pryč.
      Měj pěkné září. Jitka

      Vymazat
  4. Covid se začíná zase připomínat.Také navštívil rodinu mé sestry.Hlavně,že jste už všichni v pořádku.
    Podzim se blíží a ty jsi ho moc krásně přinesla do bytu.A ty dobroty.
    Film jsem viděla už kvůli mému oblíbenci Bradley Cooperu.
    S počasím si mě pobavila.Nekoukám na něj,ale teď se podívám.
    Jituš,měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, život je pestrý a nedá se nic s jistotou vědět dopředu. Covid se nám vyhýbal, ale naštěstí jsme to zvládli všichni dobře.
      Měkný den. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.