úterý 23. srpna 2022

Rozkvetlá focaccia

Focaccia je typické letní pečivo. Jednoduchý italský chléb chudých jsem tentokrát nepekla jako přílohu ke grilovanému masu, ale chtěla jsem si vyzkoušet trochu jinou variantu. Bezmasá večeře s nevšedním vzhledem zaujala i zachutnala. Fantazii se meze nekladou, na základnu z těsta se dá "malovat" vším, co máte rádi. 

 



 

Rozkvetlá Focaccia

 

500 g hladké mouky
400 ml teplé vody 
1 sáček droždí
1 PL soli
asi 50 ml olivového oleje - na potření

Těsto se může připravit v pekárně, ale ruční příprava je jednoduchá a rychlejší. Mouku promíchám s droždím, přidám vodu se solí a vypracuji hladké těsto. V teple nechám pod utěrkou asi hodinu kynout.





Hotové těsto dám rovnou na plech s pečícím papírem a podle velikosti plechu roztáhnu prsty po celé velikosti plechu. Pokud se těsto lepí, stačí trochu pomoučit. Plochu těsta potřu olivovým olejem a posolím. A jde se malovat.





Podle vlastní fantazie nebo podle inspirace z internetu vytvářím obraz. Využila jsem bylinky: pažitku, petržel, kudrnku, tymián. Doplnila jsem plátky paprik, rajčat, oliv, cibule a celými cherry rajčátky. Dá se použít i rozpůlená hlavička česneku, jarní cibulka, mladá mrkvička, chřest, oblíbená semínka,...
Hotový obraz jsem posypala sezamovými semínky, osolila a pokropila olivovým olejem. Ten jsem prsty lehce vtlačila do těsta. Pekla jsem na 225˚C asi 20 minut. Zkrátka do zrůžovění těsta. Focaccia je na povrchu křupavá, ale uvnitř nadýchaná a měkká. 







A jen tak mimochodem: Víc inspirace najdete na internetu. Hledejte Focaccia Art. Je tam toho tolik krásného, že hned poběžíte pro droždí 😉. Já jsem se hned pustila do další...


Z poloviční dávky - rajčata, česnek, olivy a bazalka.





18 komentářů:

  1. Jituš, tak to je teda něco))) Máme focacciu moc rádi...a ta umělecká dílka jsou úžasná. Už je studuji na pinterestu. Díky moc za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je to inspirativní, že? :-)
      Měj pěkný den a ať se ti podaří. Jitka

      Vymazat
  2. JItko, moc se ti malování na focacciu povedlo. Já jsem na to už někde narazila, chci to příležitostně vyzkoušet, ale ještě jsem se k tomu nedostala.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, léto je na focacciu ideální čas. Tak do toho :-)
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško,vytvořila jsi nádherná umělecká díla.To bych snad nesvedla.
    Ale focacciu bych ráda vyzkoušela.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, těsto i výzdoba je jednoduché. A můžeš vyzkoušet jen z poloviční dávky.
      Přeji pěkný den. Jitka

      Vymazat
  4. Jitu, už jsem jich na IG hodně viděla, sama jsem ji ještě nedělala. Ale navnadila si mě, vypadá to opravdu moc krásně! Jedna hezčí než druhá!
    Tleskám a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já ji viděla v Peče celé Slovensko a hned jsem začala googlit :-)
      Děkuji a zdravím tě. Jitka

      Vymazat
  5. Paráda, úplně jsem na ni dostala chuť! Dělám klasickou, s rozmarýnem. Ta tvá je jiný level! Super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky obvykle dělám jen olivy a rajčata, ale toto bylo velmi lákavé a musela jsem vyzkoušet.
      Přeji pohodový den. Jitka

      Vymazat
  6. No tak to je pecka! Krásná, hned bych se zakousla, ale nejdřív bych se chvíli "kochala" :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, ona i ta výzdoba dá focaccie jinou chuť a už není potřeba nic (maso) k zakousnutí :-)
      Posílám pozdrav. Jitka

      Vymazat
  7. Teda Jitko, to je tedy něco. Co k tomu víc napsat !
    Měj hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Jituško, to je nádhera, velmi kreativní. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.