středa 31. července 2024

Červencové dny

Z letošního července mám v sobě pocit, že jsem vlastně stihla jen dvě věci. Zaměstnání a dovolenou. Průběžně po celý měsíc si do tohoto příspěvku ukládám události, na které nechci zapomenout a poslední den v měsíci pak koukám, kolik jsem toho ještě stihla. 


 


Kytici jsem tento měsíc nedostala žádnou, ale spoustu jsem jich přinesla ze zahrady. Mé záhony květin k řezu začaly vydávat své poklady. Hledíky, cínie, statice, jiřiny a mečíky přináší radost mně i kolegyním a kamarádkám.

 





Začátkem měsíce jsme oslavili Magdalenčiny narozeniny i úspěšně složené státnice spoustou dobrot a příjemnými návštěvami.

 

 

 

Hned další víkend se stala věc nečekaná, překvapivá a moc milá. S údivem jsem zjistila, že v programu Festivalu Boskovice je i setkání s Petrem Sísem, grafikem a ilustrátorem světového významu žijícím v New Yorku. Setkání a povídání bylo poutavé, vtipné a sál plný k prasknutí si dlouhým potleskem vynutil pokračování. Na tyto dvě červencové hodiny budu dlouho vzpomínat.

 

 

K poslední milé akci, návštěvě westernového městečka, jsem vás už pozvala v příspěvku Geronimo. Letní a typicky prázdninové zastavení v hektickém před dovolenkovém týdnu jsem si moc užila.


 


Stihla jsem vyrobit letní věnce, uvařit hrnce cuketových krémových polévek a kupy ovocných knedlíků, zavařit nakládačky, zmrzlinovat a upéct narozeninové dorty, citronovou bábovku a všelijaké ovocné koláče.











Doma jsem se pokusila vytvořit letní atmosféru Středomoří.









 
 
Na terase jsem naaranžovala lampy od sester. 








Na zahradě jsem obdivovala květy trvalek a začala sklízet cukety, dýně hokaido, okurky, rajčata, mrkev, cibuli a brambory. 



 


 
Stajlovala jsem letní šatník a na hebe.cz jsem nakoupila korejské pleťové krémy a voňavé sprchové gely.


 



Zítra srpen otevře dveře druhé polovině prázdnin a doufám, že nám přinese letní dny plné pohody, odpočinku a nových zážitků. Užívejte si každý krásný den.  

 
A jen tak mimochodem: V druhé půlce července jsem s manželem a synem odjela na dovolenou. Navštívili jsme tři země a o další dvě se jen tak lehce otřeli.




Tentokrát jsme moře nezahlédli ani z dálky, zato jsme se plavili po jezeře s pitnou vodou, viděli jsme dravé řeky a žasli u mohutného vodopádu.







Prohlédli si kus země z dvoutisícového nadhledu.





Toulali se malebnými městy. Viděli majestátní katedrály, nevšední mosty, malované domy i skvosty moderní architektury.








Stejně jako vloni jsme domů přivezli sýr a čokoládu. 






Kdo je ještě na pochybách... malá nápověda 😉.




V následujících příspěvcích vás ráda provedu našimi švýcarskými prázdninami.


24 komentářů:

  1. Měla jsi akční měsíc. U tebe je krásně. Obdivuji, jakou máš krásně svěží zahradu. Zalévám denně, ale rostlinám to nestačí. Zahrádka je suchá. Jediné, čemu se daří je plevel:-). Ve Švýcarsku muselo být krásně. To mám na seznamu nesplněných přání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, já nezalívám skoro vůbec. Maximálně hortenzie, když svěšenými listy signalizují akutní potřebu vody. Naštěstí u nás tak nějak průběžně prší, tak to mám letos bezpracné.
      Na dovolené je krásně skoro všude :o), ale tady ta příroda byl velký bonus.
      Přeji ti pěkné dny. Jitka

      Vymazat
  2. No páni akční měsíc. Švýcarsko jsme projeli 2x a stále na něj vzpomínáme. Těším se na tvoje fotoreportáže.
    Přeji poklidný začátek nového měsíce.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já jsem se sem taky po letech vrátila a bylo to fajn.
      Měj pěknou druhou polovinu prázdnin. Jitka

      Vymazat
  3. Gratuluji k akčnímu měsíci! A Švýcarsko- země nádherná, příroda skvostná a památky, které stojí za to, obyvatelé příjemní, gastronomie skvělá..........dodnes vzpomínám na ořechovou zmrzlinu v Zürichu :-) Úžasné místo pro toulací dovolenou. Těším se na reportáže a přeju báječný srpen. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je to tak. Švýcarsko má co nabídnout, klidně bych tam ještě týden vydržela. Zmrzlina byla výborná všude, kde jsme ochutnali.
      Děkuji a také přeji krásný zbytek léta. Jitka

      Vymazat
  4. No, tomu tedy říkám fičák!
    Tak nevím, jestli u vás nemáte trochu delší dny...
    Moc ti přeji setkání s Petrem Sísem, na to jen tak nezapomenu...
    Chválím krásný věnec i ty hledíky, to je tedy nádhera... A moc se těším na podrobnější report z dovolené, už ochutnávka je strhující.
    Jituško, přeji krásný srpen. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, někdy mám pocit, že den má snad jen 10 hodin. Sotva se dovleču domů, už lezu do postele :o)
      Je velká škoda, že osobnosti jako je Petr Sís, mnoha lidem nic neříkají. Těmi bychom se měli chlubit a být na ně pyšní.
      Hledíky mně dělají obrovskou radost. Vloni se vůbec nepovedly a letos jsou krásné.
      Také ti přeji pěkný srpen a příjemné dny. Zdraví Jitka

      Vymazat
  5. Tak to byl opravdu bohatý červenec. Říkala jsem si, že jste zřejmě byli ve Švýcarsku a nakonec mi to poslední věta potvrdila. Byla jsem tam na poznávacím zájezdu a bylo to OK. Těším se Tvoje fotky !
    Měj pěkné srpnové dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ráda tě pozvu na naše putování a připomenu kousek Švýcarska.
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  6. Jitko, stihla jsi toho spoustu - dobroty, zahradu, dekorace i dovolenou. A všechno krásně nafocené :). Na články o dovolené se těším, ve Švýcarsku jsme nebyli...
    Přeju krásný srpen

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, až se koncem měsíce divím, kolik je toho za mnou. Je dobré, dělat si průběžně poznámky.
      Ráda se s tebou projdu Švýcarskem a připomenu si dovolenou.
      Pěkné odpoledne ti přeji. Jitka

      Vymazat
  7. Úžasně akční měsíc jsi měla. A pěkně jsi nás navnadila na další příspěvky. Škoda, že si nemůžu sáhnout pro nějaký zákusek, lákají na dálku. Krásný srpen přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milá slova a budu se těšit příště... Pěkné letní dny. Jitka

      Vymazat
  8. Jituško, měsíc plný zážitků jsi měla. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Jitko, taky mám pocit, že jsem stihla jen zaměstnání a ten týden dovolené :) O to víc jsem si ho (a věřím, že i Ty) užila. Přeji klidnější srpen a spoustu dalších zážitků i "mimo práci"!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, také ti přeji pěkný srpen. Doufám, že nám ukážeš tvé dovolenkové a prázdninové zážitky.
      Těším se a zdravím. Jitka

      Vymazat
  10. Jituško,já jenom koukám,jak si činná.V těhle vedrech jsem asi líná,což je u mě dost nezvyklé.
    Měj hezký měsíc srpen

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, u nás je tak dusno a i tlak blbne, že už ráno jsem unavená. To lenora nebude :o)
      Přeji ti pohodový zbytek léta. Zdraví Jitka

      Vymazat
  11. Páni, ty jsi toho stihla! Zahradu máš krásnou, napečeno, navařeno... A ještě výletování - moc se těším na fotky i povídání. Krásné léto, já dneska začínám dovču. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, určitě jsi měla taky plno zážitků, jen si třeba člověk nevzpomene.
      Přeji ti krásnou dovolenou a odpočiň si. Zdraví Jitka

      Vymazat
  12. Jitko, krásné shrnutí a úžasný měsíc 👍👍

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.