sobota 6. července 2024

Letní věnce

Včerejší sváteční odpoledne se vydařilo. Umotala jsem letní věnce, na které jsem se už nějaký ten víkend chystala. Je to činnost, která mne baví, s výsledkem jsem spokojená a navíc si krásně vyčistím hlavu. 


  


První věnec, který vítá návštěvy i navrátilce, je ze sušených trvalek i letniček. Slaměný korpus omotaný zelenou textilní páskou jsem pomocí drátku postupně obalila různobarevnými staticemi, bělotrnem, řebříčkem, makovicemi, černuchou, klasy obilí a gypsophilou.    




Postupuji tak, že si udělám z rostlin kytičku, tu přiložím na korpus věnečku a jednou-dvakrát omotám drátkem. Následně přiložím rostlinku dovnitř a zvenčí věnečku, aby byla pokryta viditelná část korpusu a znovu omotám drátkem. Další kytičku položím tak, aby schovala stonky předcházející kytičky a postup opakuji až objedu celý věneček dokola.




Manžel konstatoval, že je to věneček v barvách podzimu. Nakonec jsme se dohodli na kompromisu - bude to věneček pozdního léta 😊.






U dveří mu to sluší.




Druhý věneček zdobí posezení pod pergolou, kde si dáváme kávu, kocháme se pohledem do zahrady a debatujeme o životě. 
Do korpusu s aranžovací hmotou jsem zapíchala růže, které ulámala bouřka. Velké růžové květy doprovodily drobné kvítky bílých půdopokryvných růžiček, levandule, mateřídouška, bělotrn, kulatohlavý česnek, rakytník, květy heuchery a něco mezi koprem a gypsophilou. Prostě jsem obešla zahradu a bylo to.





Korpus jsem nechala chvíli natáhnout vodu, aby věneček pár dní vydržel. Prvně jsem po obvodu kruhu umístila velké květy a postupně jsem mezery vyplnila vším ostatním.






Tentokrát manžel věneček zhodnotil jako svatební 😉.



A jen tak mimochodem: Třetí věneček jsem umotala už před dvěma týdny a je zase trochu jiný. Je bylinkový.



Nechtěla jsem, aby bylinky plesnivěly, a tak jsem na korpus jen smotala šlahoun přísavníku, drátkem jsem jej zafixovala a připravila očko na zavěšení. Tak jako na předcházející věnečky jsem nic nekupovala. Ze zahrady jsem přinesla oregano, tymián, bílou a modrou levanduli, rozmarýn a kari. 






Chtěla jsem ještě strukturu dlouhých listů, ale olivu mám malou a šalvěj se ještě vzpamatovává z návštěvy slimáků. Nahradily je větvičky oleandru a mohla jsem začít. Opět jsem bylinky dávala do kytiček, omotala drátkem a následující kytičkou schovala stonky.

 





Věneček visí u dveří do jídelny a krom toho, že pěkně vypadá i krásně zavoní, když jdu kolem. Po čtrnácti dnech už bylinky uschly, ale i tak je stále pěkný. Jen je dobré dát jej kousek od okna, aby na přímém slunci bylinky nezačaly černat. 








Užívejte si prázdninové dny s milými lidmi, při činnosti, která vám udělá radost. 



22 komentářů:

  1. Jituško, jeden hezčí než druhý. Moc se ti povedly. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
  2. Různé rostliny, různé styly, ale jedno mají společné - jsou krásné, vkusné a dělané s radostí a láskou.
    Jituško, kochám se a díky tobě mám chuť obejít zahradu a taky něco umotat :o)
    Přeji krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je to tak. Věnečky pletu - motám - zapichuji moc ráda a nápadů by bylo, jen ten čas se nedostává. Materiál stále dorůstá a vykvétá, tak doufám, že ještě nějaký věnec bude.
      Měj se moc hezky a přeji ti pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  3. No páni, věnce jako od profíka. Jeden hezčí než druhý. Taky jsem si jeden umotala, ale zdaleka není takový jako ty tvé.
    Hezkou neděli. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji za milá slova. Ani ty mé nejsou dokonalé a je to jednoduchá varianta. Hlavně, že z nich máme radost, že?
      Pěkný týden ti přeji. Jitka

      Vymazat
  4. Krásné tvoření. Jeden věnec hezčí nežli druhý. Taky mne baví dělat věnce.
    Hezké letní dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Jitko, věnečky jsou krásné, jeden hezčí než druhý - vlastně ani neumím říci, který se mi líbí víc :).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já bych taky nevěděla :o) Radost dělají všechny.
      Pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  6. Každý úplně jiný a všechny moc hezké, šikovné ručičky, pá 😉🙋‍♀️

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherné věnce, jsi moc šikovná, Jitko 🙂

    OdpovědětVymazat
  8. To jsou nádherné věnce.Ani bych si neuměla vybrat,líbí se mi všechny.
    Jituško,hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, jsem na tom stejně :o)
      Měj krásné letní dny. Zdraví Jitka

      Vymazat
  9. Jeden hezčí než druhý a nejvíc se mi líbí ten růžový... Hezké léto, mávám z hor, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já ještě rozhodnutá nejsem :o), radost dělají všechny.
      Užij si hory a chládek. My tady máme tropy. Pěknou dovolenou ti přeji. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.