pondělí 29. července 2024

Zahrada v červenci

Červenec na zahradě rozehrál trvalkovou symfonii. Slunečných dnů bylo hodně a poměrně často u nás pršelo (a bouřilo), což trvalkám svědčí. Kvetou bohatě a v záhonu vyrábí džungli, do které mám problém vstoupit, abych vytrhla plevel nebo zkontrolovala slimáctvo.

 


Rozkvetla celá řada letních trvalek, přidaly se růže, hortenzie i jednoletky. Začínají kvést okrasné trávy i komule. Ve stínu se přidaly hosty. 



Rozkvetlo i to, čemu se vloni moc nedařilo. Hledíky, čechravy, rozrazily. Kopretiny statečně bojují se slimáky, ale mají to těžké.







Kulatohlavý česnek udělal radost mně i včelkám.







Daří se vrbinám, třapatkám a i to, co nekvete, letos vypadá náramně.









Hortenzie všech druhů, které mám, to v červenci rozbalily a nic nedbaly na škody způsobené jarním mrazíkem. Letos vykvetly všechny. Na severní straně se daří dubolistkám. Řekla bych, že až moc.














Než vystoupáme po schodech na terasu, koukneme se kolem. Z přízemí do prvního patra dorazil plamének Lawsoniana a krášlí roh terasy velikými modrými květy.







Letní magnolie ještě ukázala pár posledních květů. Mám moc ráda tu křehkou bělostnou parádu.






A už jsme na terase...







Koncem měsíce rozkvetly jiřinky. Letos jsem moji kolekci doplnila svatebními favoritkami z Louky květ.









K řezu mám i cínie, statice, černuchy a mé milované hledíky.






A jen tak mimochodem: Zkouším si namnožit latnaté hortenzie podle britských zahradníků. Zatím to vypadá dobře a rostou. Pro zájemce přikládám foto návod.



Připravím si zeminu - jedna třetina písku a dvě třetiny zahradnického substrátu nebo kompostu.

Naplním květináče. Lepší výsledky jsou v hliněném, který líp pracuje s vlhkostí.

Vyberu větvičky bez květů, mladé výhonky.

Odstraním vrchol, seříznu pod kolínkem.

Konec obalím stimulátorem růstu. 

V květináči špejlí připravím otvor.

Vložím do něj připravený řízek a přitlačím zeminu.

Do jednoho květináče dám tři kousky.

Vložím do misky s vodou. Nechám několik týdnů na světlém místě, ale bez přímého slunce. 


12 komentářů:

  1. Jitko, vždycky, když si v názvu článku přečtu slova "Zahrada v...", vím, že se budu kochat. A opravdu jsem se kochala :). Ty prostě nezklameš.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. Jituško, to je tedy letní festival v plné parádě! Nádhera! Překrásné záhony! Obdivuji, jak si uchovala hosty, já je mám až na ty v nádobách na dvorku dirkované... ach jo! Teď si slimáci vyhlédly květy floxů!
    Moc děkuji za tip na množení, docela si mě nahlodala - že bych to zkusila...
    Přeji krásný letní den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já mám hosty taky dirkované. Ty, které mají tužší listy přežily celkem bez úhony, asi jim nechutnají :o) Mně slimáci ožírají květy kopretin, ach jo...
      Hortenzie se nejlíp množí z měkkých výhonků, ale letos je to všechno dřív, tak nevím jestli ještě nějaký nedřevnatý najdeš.
      Také ti přeji pěkný den. Jitka

      Vymazat
  3. Je to vždycky radost nahlédnout do Tvé zahrádky. Hýří to tam barvami. Prostě krása.
    Měj hezké letní dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná je)))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. to je barevná krása, já stimulátor ještě přidávám i do dírky...a daří se,Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Světlanko, stimulátor dodírky neznám, vyzkouším. Zdraví Jitka

      Vymazat
  6. Máš nádhernou zahradu,to se jen tak nevidí.Líbí se mi jiřinky.
    U nás dlouho nepršelo a protože jsou mladí na dovolené jezdím denně zalévat zahradu,protože mám strach,aby něco mou vinou neuschlo.K tomu ještě foliák.Přeji si,aby zapršelo,snad zítra,
    Jituško,hezké léto

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, jiřinky jsem letos doplnila novými a vypadají moc hezky. Klidně by mohly být do svatební kytice :o)
      U nás pršelo celkem dost, ale v tom horku to není moc poznat. Taky doufám, že sprchne bez nějaké pohromy.
      Měj pěkný den. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.