čtvrtek 25. dubna 2024

Květinová galaxie

Velký olomoucký třesk... a zrodila se nová galaxie. Galaxie květin. Ale jen na čtyři dny. Jak se zjevila, tak zase zmizí. Do neděle je k vidění na výstavišti Flora Olomouc. Velké jarní lákadlo pro milovníky květin je tady!





Galaxie květin

Hlavní expozice v pavilonu A propojuje svět floristiky s vesmírnými elipsami. Nečekaně kombinuje vesmírná tělesa s tisíci květy, barvami, vůněmi. Důmyslně si hraje se zrcadly, světlem i jeho odrazy. V elegantním kontrastu doplňuje technické prvky se světem přírody. Nezbývá než si tu pomíjivou krásu užít, vyfotit se u velké fotostěny, odpočinout si obklopeni květinami nebo si vychutnat vesmírný drink.  



















Vítejte na bublinkové planetě.




Ve stejném pavilonu si dámy přijdou na své dvojnásob. Expozice Emoce a Květy kolem nás se letos povedla.









Vzácné a výjimečné bonsaje v pavilonu E.






Znaveni vší tou krásou a nádherou jsme si odpočinuli ve Smetanových sadech. Na tomto inspirativním místě jsme letos už tulipány nestihli. Vystřídaly je nepety, pryšce, kosatce, sasanky, ladoníky, česneky,...







  

 

A jen tak mimochodem: V pavilonech můžete krásu květů a rostlin obdivovat, ze zahradnických trhů si je rovnou odvézt na svou zahradu. Se mnou z Olomouce odjely... hortenzie, máčka, podzimní sasanka s květy barvy červánků, řecké oregano a bazalka, karafiátky a jedna suchomilka.





 

12 komentářů:

  1. Nádherné expozice. Díky za sdílení fotografií.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. JItko, zrovna dneska jsem viděla z Olomouce reportáž v televizi. Ráda jsem se koukla i na tvé fotky, které si mohu lépe vychutnat. Expozice byla bezpochyby krásná a zajímavá.
    Ať ti nové přírůstky do zahrady pěkně prospívají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, ano taky jsem viděla reportáž v TV. Děkuji a měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  3. Úžasné květinové dekorace.Bohužel pro nás je Olomouc daleko.Ale občas jezdíme na výstavy do
    Lysé nad Labem.Je to tam daleko menší,ale také pěkné.
    Jituško,měj hezký den i víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, já jsem zase nikdy nebyla v Lysé a ráda bych to viděla. Kytky to je moje :o)
      Posílám pozdrav. Jitka

      Vymazat
  4. Jen jsem slyšela, že Flora začíná, pomyslela jsem na tebe!
    Jituško, děkuji za krásnou reportáž, snad se tam taky jednou dostanu. Opravdu pastva pro oči. Ty ostrožky... u nás mi nejdou a taaak se mi líbí.
    Přeji klidný pátek. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, no jo, jak je Flora, vyrážím :o) Škoda, že zrušili tu srpnovou, tam bylo vždy plno okrasných trav a trvalek. Ostrožky taky mám ráda, ale slimáci je vždy sežrali, tak už se nenamáhám.
      Přeji ti pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  5. Jituš, zaregistrovala jsem, že začala jarní Flora Olomouc.
    Kochám se nad tvými fotkami tou krásou a mrzí mě, že je Olomouc tak daleko.
    Byla bych jako ty, s prázdnou bych neodjela. Ale .... v úterý ráno u nás byly -4°C a dnes jsem jen sčítala ztráty na zahradě. Původně jsem chtěla něco dělat, ale pohled na zmrzlé rostliny mně od toho odradil. Nejvíc mě mrzí fíkovník, který sliboval bohatou úrodu a už na něm byly malé fíky. 😥
    Měj příjemné dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, doufám, že už se mrazy nevrátí a konečně si užijeme jara. Taky mám škody, ale co se dá dělat. Letos to bude s úrodou asi horší.
      Měj pěkné dny. Jitka

      Vymazat
  6. Floru jsme letos nestihli...děkuji za reportáž, Sv.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.