sobota 6. dubna 2024

Bylinky

Letní truhlíkovou sezónu jsem začala bylinkami. Do muškátů a spol. se mně zatím moc nechce. Je teprve začátek dubna a počasí je letos nevyzpytatelné. 




Letošní bylinkové truhlíky jsem nekombinovala s kvetoucími trvalkami, ale pohrála jsem si s barvami, tvary a strukturami. Sázela jsem různé rozmarýny, vavřín - bobkový list, tymiány, oregana, petrželky, pažitku, kari, šalvěj, naťovou cibulku, vytrvalou majoránku a jednu růžově kvetoucí popínavou jahodu.







Aby se přece jen něco barevného objevilo, doplnila jsem bylinky keramickými zápichy a jmenovkami. 

 







A protože jsem na hnojení lajdák, přidávám na dno truhlíků k trošce substrátu také dvě hrsti granulovaného koňského hnoje. Tyto samozavlažovací truhlíky mám dobrých dvacet let a jsem spokojená, uvidíme jak budou letos spokojené bylinky.



Máty pěstuji zvlášť, jsou to holky rozpínavé a brzy by zabraly celý truhlík.

První letošní pozdrav z Provence. 


A jen tak mimochodem: Dnes jsme s manželem celý den pracovali na zahradě. Ostříhali jsme růže, omladili kde co, manžel ostříhal buxusy a já jsem vysadila nový záhon v bílo - žluto - modré kombinaci. Večer jsme se po zásluze odměnili...

 


22 komentářů:

  1. Jitko, taky jsme dneska měli letošní první špekáček na ohni :).
    Bylinek máš tedy spoustu, to já tolik ne. Mám na chalupě na záhonku pažitku, rozmarýn, šalvěj, pažitku, oregáno, tymián a mátu. Plánuju dokoupit majoránku a vysít listovou petrželku.
    S tou rozpínavostí máty máš pravdu - kolegyně ji měla v práci za oknem a dokázala ze svého květníku expandovat do vedlejšího, kde byla chilli paprička :D
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tak ať se ti s bylinkami daří! Já je mám i trochu na okrasu. Na terase je dost horko a muškátům to moc nesvědčí.
      Měj pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  2. Wow ty cedulky!!!!
    Taky jsme dneska truhlíky připravili. Budeme též sázet.
    Hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, cedulky jsou z Fleru, ale podobné jdou koupit i v květinářství nebo na farmářských trzích.
      Přeji hodně úspěchu. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, máš truhlíčky jako malované! Vzorně osázené a krásně nazdobené!
    Minulý víkend si Terka dělala podobné u nás na zahradě (jde to líp než v pražském bytě), opravdu nevím proč jsem u nákupu jen radila a sama nenakupovala... No, čeká mě výjezd do zahradnictví...
    Přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji, ty umíš potěšit 💗. Sázet nebo přesazovat kytky v bytě s sebou vždy nese velký úklid. Tomu rozumím, že jste se přestěhovaly na zahradu. Taky se chystám do zahradnictví, ale ještě čekám kvůli počasí. Ale plánuju, to zase jó.
      Tak ať ti to krásně roste. Pa Jitka

      Vymazat
  4. Bylinkový truhlík jsem si ještě nikdy neudělala. Na záhoně nějakou bylinku mám- to jó. Ale ten truhlík se mi líbí. Hned zítra provedu realizaci.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já mám na zahradě taky bylinky, ale v truhlíku na terase jsou hned po ruce a už jsem si na to zvykla. Dělám si bylinkové truhlíky nebo květináče už roky.
      Přeji ti pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  5. Bylinky teprve budu muset nakoupit, konečně se mi uvolnil celý bylinkovník, jen do něj ještě musím přesít tak dvě kolečka kompostu. A pak teprve začnu s výsadbou.... ale máš to krásné

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já jsem nakupovala průběžně, když se mně něco líbilo a bylo to za dobrou cenu. Něco mám ze zahrady. Bylinkovník je co?
      Díky a zdravím. Jitka

      Vymazat
  6. Máš můj obdiv. Krásně jsi si vyhrála s truhlíky. Budou ti dělat celou sezónu jen radost. Ty tvoje kombinace se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, jo to já si zase s výsadbou vyhraju až až. Chystám se na letničky a to je teprve zábava :o)
      Díky a měj se moc hezky. Jitka

      Vymazat
  7. Jituško,máš to krásné osázené a líbí se mi i jmenovky.Já už mám muškáty v lodžii.Měla jsem je na chodbě v paneláku a budu dávat pozor na teploty,ale snad už moc neklesnou po ránu.
    Měj hezký začátek nového týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, taky jsem opatrná s muškáty, ale snad už nás mrazíky nepřekvapí.
      Tak ať se ti daří. Zdraví Jitka

      Vymazat
  8. Jituš, truhlíky s bylinkami se ti náramně povedly. 👍👍👍 Já mám bylinky v záhonu včetně máty. Vím, že svými oddenky dokáží "putovat", takže jsem už před lety požádala manžela, aby mi u dvou velkých květináčů uřízl dna. Ty jsem pak zapustila do záhonu a do nich zasadila máty. Mají teď své vyhrazené území.
    Měj hezké dny.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ach děkuji. To je dobrý nápad s květináči. Občas taky něco takhle omezím. Mátu jsem zatím v záhonu nechala ať roste. Místa je dost a spotřeba velká :o)
      Posílám pozdrav. Jitka

      Vymazat
  9. originální krásné zápichy...Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Světlanko, děkuji. Jmenovky jsou z Fleru, kytičky z Tullnu. Měj se fajn. Jitka

      Vymazat
  10. Tak ať to hezky roste, já bylinky dávám radši do země, zdá se mi, že potřebují k životu víc zeminy. Ale letos jsem zkusila v truhlíkách jahody, tak uvidím, jestli obstojí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, já mám obě varianty. V zahradě na záhonu i v truhlíku. Na konci sezóny i ty truhlíkové pak přijdou ven. Jahodu mám jednu v truhlíku. Je růžově kvetoucí, převislá a spíš pro radost než na výnosy.
      Přeji ti letos velkou radost ze zahrady. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.