neděle 5. března 2023

Brioškoví šneci

Už několikrát jsem zkoušela péct sladké kynuté šneky. Nebyla jsem spokojená buď s těstem nebo s náplní, které vytékala a šneci nebyli pohlední. Přestala jsem experimentovat a vytáhla jsem můj osvědčený recept na brioškové těsto a světe div se, vše klaplo a šneci byli jako malovaní. Plnila jsem je jednoduchým vanilkovým krémem a ten dodal měkoučkému těstu na vláčnosti a lahodnosti. 



Brioškoví šneci s vanilkovým krémem


Na těsto:

100 ml vlažného mléka  
90 g rozpuštěného másla
2 celá vejce
400 g hladké mouky (asi třetinu jsem dala hladké špaldové)
1 ČL soli
50 g moučkového cukru
20 g droždí (půlka kostičky)

Na krém:
250 ml mléka
100 g krupicového cukru
2 žloutky
1 PL vanilkového cukru
30 g hladké mouky
1 ČL vanilkového koncentrátu

Na dokončení:
3 hrsti rozinek

Na cukrovou vodu:
1 PL moučkového cukru
trošku vroucí vody

Do pekárny dám vždy napřed tekuté přísady - mléko, máslo, vejce. Zasypu moukou. Do jednoho rohu přijde sůl, do druhého cukr a doprostřed rozdrobím droždí. Zapnu program na přípravu těsta a hned připravím krém.

V mléce metličkou rozmíchám oba cukry, žloutky a mouku. Přivedu za stálého míchání k varu a krátce povařím. Na závěr vmíchám vanilkový extrakt, přikryji fólií a nechám vychladnout. Plech včetně boků vymažu máslem. 

Vykynuté těsto rozválím na obdélník v tloušťce asi 5 mm. S těstem se moc dobře pracuje, nelepí se. Těsto pomažu krémem, posypu rozinkami a sroluji jako roládu. 




Tu pak rozkrojím na stejně dlouhé díly o délce 4 cm. Šneky přenesu na plech, přikryji a nechám ještě asi hodinu kynout. 


Velikost si odměřím špejlí 4 cm dlouhou a krájím cukrářskou kartou.




Vykynuté šneky bohatě pomažu máslem a peču 15 minut v troubě předehřáté na 180˚C, pak dopékám asi ještě 20 minut na 160˚C. Po vytažení z trouby potřu cukrovou vodou a nechám vychladnout. 








A jen tak mimochodem: Pekárna si dnes mákla, stihla jsem ještě upéct anglické rohlíky  a v týdnu rychlý, ale ultimátně chutný jablečný koláč. Kdo má doma puberťáka ve vývoji, chápe 😋.


Angličáky můžu péct stále dokola. Ty si děti vyžádají ob týden.

Koláč plný jablek a ořechů.


 

17 komentářů:

  1. Jituli, to je mňamka... ☺ Až se mi sliny sbíhají! ☺ Hecla jsem se a jdu do těch anglických rohlíků, protože ty u nás může celá rodina... zítra zkusím kromě chleba upéct ještě i šneky dle Tvého receptu... ☺ Krásný týden přeju, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko, jojo není měsíc, kdy bych angličáky nepekla. Tak ať se povedou a chutnají vám.
      Pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  2. Jituš, mňam!!! 👍👍👍 Vypadají báječně a já je určitě vyzkouším.
    V pátek jsem upekla bábovku, ta nám vydrží nejméně do úterka a pak ..... třeba dojde na šneky.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, bábovku jsem už nějaký čas nepekla, tak díky za inspiraci.
      Pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  3. Jitko, tenhle recept mne docela láká, akorát bych musela vychytat kynutí (nemám pekárnu), tak se toho trochu bojím. Já už zase peču relativně málo - jsme na to jen dva, tak abychom nekynuli jako ty buchty (zejména tedy já). Tenhle víkend jsem třeba nepekla - máma nám upekla klasické buchty s tvarohem a povidly, tak to bylo až až.
    Hezký začínající týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, jestli máš robota, tak dobré a jednoduché postupy na kynuté těsto dává Maršálek v Buchtách na neděli. Já takovéhoto robota nemám, tak to všechno cpu do pekárny.
      A peču tak nějak furt :o)
      Také ti přeji pěkný březnový týden. Jitka

      Vymazat
  4. Tedy Jituško, u tebe jsou ty dobroty tak lákavé. Šneci - moje letitá vášeň. Když jsem ještě nekamarádila s droždím, kupovala jsem alespoň mražené v Ikea... Ty tvé vypadají skvostně! Jj, dobře si pamatuji, jak Adam, pardon za ten výraz, žral. Sedl s k formě s koláčem, vzal si litr mléka a já zachránila poslední dílek manželovi :o)
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, na skořicové (jako z Ikei) mám taky spadeno :o)
      S Adamem jsi mě pobavila, jsem ráda, že Ondra není výjimečný žravec. Taky občas musím něco schovat manželovi aby aspoň ochutnal. Jsem ráda, že to pak vylítá na basketu.
      Také ti přeji pěkný nový březnový týden. Jitka

      Vymazat
  5. Zase dobroty.Určitě vyzkouším,protože mám od tebe recept na briošku,kterou jsme si doma zamilovali.To těsto je opravdu vynikající.Koláč ovšem vypadá také úžasně
    Jituško,měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
  6. jatu, samé dobrůtky. Já pro změnu upekla mazance. měl přijet 15.letý skoro dvoumetrový vnuk, tak aby měl ke kakau-miluje to. "jé, babi, bochan, můžu si vzít kousek na trénink" a jeden celý zmizel v batohu...takže ano chápu. Prima den. Olina z Jizerek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oli, mazance u nás taky frčí. Velikonoce se blíží a budou zase na programu dne. Těším se na ně, jen to bude letos časově napnuté, budu muset pracovat i o svátcích.
      Přeji klidný večer. Jitka

      Vymazat
  7. Teda Jitko, ty zase takhle ! No jo, šneky upeču, kynuté těsto....to nám chutná u nás všem :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tyto se povedly zatím vždy dobře a dům to tak hezky provonělo, že se mlsouni slízali i bez volání :o)
      Pěkný večer a ať se ti daří. Jitka

      Vymazat
  8. Jako od profíka))))) Přeji krásný březen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, hohó... no to nevím, ale dobré byly moc :o)
      Také ti přeji pohodový březen. Jitka

      Vymazat
  9. chápu, měla jsem puberťáky dva...recept vyzkouším,Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Světlanko, já mám naštěstí jen jednoho, dcera už odrostla a navíc je spíš problém do ní něco nacpat. Ale smlsne si, to zase jo :o)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.