neděle 19. března 2023

Celozrnné buchty se sýrem

S kamarádkou Kristýnou se vidíme jen párkrát do roka. Žije už přes dvacet let v Německu, a tak těch příležitostí bohužel není moc. Živě jsme v kontaktu na whatsappu a jsem za to ráda. Vzájemně se inspirujeme jak v kosmetice, módě, zdravém životním stylu, tak hlavně v kuchyni. Naposled mně poslala recept na celozrnné těsto na rohlíky, bulky a podobné pečivo. Samozřejmě jsem je hned příští víkend vyzkoušela, jen jsem udělala něco jako buchty naslano se sýrovou náplní. Chutnaly moc a k večeři se snědly všechny.



 

Celozrnné buchty se sýrem

 

300 ml vody
1 PL oleje 
300 g celozrnné pšeničné mouky (pokud je chcete mít nadýchané, použijte obyčejnou hladkou mouku nebo dejte půl na půl)
200 g chlebové žitné mouky
půl balíčku čerstvého droždí (21g)
1 PL chlebového koření
1 PL kmínu
1 PL soli
2 PL sezamu
2 PL slunečnice
2 PL lněného semínka
 
200 g goudy
1 vejce na potření
semínka na posypání (sezam, slunečnice, lněné, dýňové) 
 
Ingredience jsem vložila do pekárny a po pípnutí přidala všechna semínka. Pokud se mně zdá těsto hutné, přidám trošku vody. 
Vykynuté těsto na pomoučeném vále rozdělím na 16-18 kousků, rozválím je na placičku, do každého vložím kostku sýru a zabalím jako buchtu. Kladu je do olejem vymazaného pekáčku spojem dolů. Promažu olejem, přikryji potravinářskou fólií a utěrkou a nechám ještě asi hodinu kynout.  
Nakynuté bochánky potřu rozšlehaným vajíčkem, posypu semínky a peču na 200˚C asi 20 minut.







A jen tak mimochodem: Dnes k večeři budou celozrnné bulky a rohlíky. Tentokrát jsem je ničím neplnila. Postup jsem zachovala stejný, jen jsem pekla na pečícím papíře asi 25 minut.
 




 

19 komentářů:

  1. Jituško,ty vypadají skvěle.Něco podobného jsem pekla,ale nebyly z chlebové mouky.To je zajímavé.
    Jak se znám vyzkouším.Mě to hrozně baví.Zítra se chystám i na chleba,tak to vezmu v jednom.
    Děkuji a přeji ti hezké jarní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, mě na tom právě ta chlebová mouka baví, mají chuť jako chlebánek nebo takové podobné chlebové bulky, co se prodávají v pekařství.
      Doufám, že se ti povedou. Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  2. To vypadá vážně lákavě! Bezva nápad s tím sýrem.

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, tak slané pečení má u nás obrovský úspěch - v sobotu jsem pekla tvé sušenky s droždím, nestihla jsem je ani sundat z plechů...
    Tyhle buchty určitě upeču, vypadají úžasně!
    Moc zdravím a přeji klidné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, a tak to mě těší, že sušenky chutnaly. Buchty jsou dobré, ale jak v tom není žádná chemie, doporučuji zkonzumovat co nejdříve.
      Také posílám pozdrav a přeji pěkný jarní týden. Jitka

      Vymazat
  4. Jitko, to je zajímavý nápad - ještě jsem nikdy sýrové buchty neviděla :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, už ani nevím, jestli jsem to někde viděla nabo to byl momentální nápad, ale důležité je, že chutnaly :o)
      Pěkný týden ti přeji. Jitka

      Vymazat
  5. Jituš, vypadá to báječně. Jak ty buchty, tak i bulky a rohlíky. 👍👍👍
    Určitě je vyzkouším.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji a přeji hodně úspěchu při pečení.
      Krásný den. Jitka

      Vymazat
  6. Tak to vypadá na báječný a chutný recept. Měj hezký týden Jituš:-) Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji a doufám, že už tě komentáře nezlobí.
      Zdravím. Jitka

      Vymazat
  7. Naprosto věřím, že je to moc dobré !!!!
    Receptík si vytisknu, bude se mi hodit !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, doufám, že se povede a posílám jarní moravský pozdrav. Jitka

      Vymazat
  8. Vypadají opravdu k nakousnutí.
    Recept si uložím.
    Krásný den ☀️

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.