úterý 14. března 2023

Zdravé pečení - Banana bread

Blíží se doba, kdy začneme sundávat ty nadýchané péřové bundy a všechny naše zimní hříchy vyjdou na světlo boží. Štěstí přeje připraveným a protože nechci být zaskočena pohledem do zrcadla, přemýšlím víc o tom co uvařím nebo upeču. Syn mně oznámil, že jsem ještě nepekla banánový chlebíček a že by jej rád ochutnal. V knize Zdravé pečení Daniely Krčové jsem našla kostru receptu a trochu jej upravila. Předem jsem rodině nic neříkala a navzdory zdravé variantě chlebíček všem moc chutnal. 




Zdravý banánový chlebíček - Banana bread


3 vejce
80 g másla (já jsem použila obyčejné, ale zkuste třeba arašídové nebo ořechové)
100 g Xylitolu (kdo kalorie neřeší, použije krupicový cukr)
3 zralé banány 
280 ml polotučného mléka
220 g hladké špaldové mouky
100 g kokosu
1/2 balíčku kypřícího prášku do pečiva
1 ČL skořice
2 PL kakaa

Nejprve prošlehám vejce se změklým máslem a xylitolem. Banány lze jen rozmačkat vidličkou, já jsem je rozmixovala a přidala společně s mlékem do vaječné směsi. 
Po promíchání do těsta ještě přijdou sypké přísady jako mouka,  kokos, kypřící prášek a skořice. Těsto prošlehám dohladka a asi třetinu obarvím kakaem. 
 
Do olejem vymazané a polohrubou moukou vysypané chlebíčkové formy střídavě plním světlým a kakaovým těstem. Já mám formu z Tescomy a tu stačí jen lehce vymazat olejem. Peču na 170˚C tak dlouho, až je po vyzkoušení špejle suchá. Těsto je řídké, tak to chvíli trvá. 
Hotový chlebíček se může jen lehce pocukrovat nebo polít libovolnou polevou - viz níže.






A jen tak mimochodem: K mým nedávným dietním objevům patří Zero syrup. Dá se použít k ochucení jogurtu, Skyru nebo třeba jako poleva na moučník či dezert. Neobsahuje cukr ani tuk a dá se vybrat z velkého množství příchutí. Já testuji slaný karamel a čokoládu. S banánovým chlebíčkem chutnaly oba moc dobře. Ráda si dám ke kávě něco dobrého a je fajn, že se pak nemusím trápit výčitkami.


Koupit se dají na internetu.


13 komentářů:

  1. Jitko, banánový chlebíček už jsem nepekla dávno, možná bych zas někdy mohla. Mám trochu jiný recept, ale u toho tvého mne zaujala kombinace s kokosem, to může být chuťově zajímavé. Tak možná zkusím ten tvůj... Zaujal mne i Zero syrup, zajímavý tip.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, kokos je v chlebíčku dobrý a navíc supluje část mouky. Syrup mám prvně a zatím jsem spokojená, chutná ve všem, co jsme vyzkoušela.
      Pěkný konec pracovního týdne. Jitka

      Vymazat
  2. Jituško, musím říct, že banány v pečení mi moc nechutnají. Chlebíček peče naše Terka, já mu díky tobě dám ještě šanci.
    Děkuji za další rozšíření obzorů, dochucovací kapky mám někde na cestě :o)
    Přeji příjemnou středu. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, mně banány nevadí a v chlebíčku nejsou zas až tak chuťově poznat. Díky nim je krásně vláčný a měl by i vydržet. To jsem neměla možnost vyzkoušet :o)
      Kapky používám roky a jsem spokojená, zkouším i různé příchutě.
      Měj klidný konec pracovního týdne. Jitka

      Vymazat
  3. Banánový chlebíček vypadá skvěle.Několikrát jsem narazila na recept na internetu a začala o něm uvažovat.Takže recept opisuji a děkuji
    Jituško,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, taky jsem pekla prvně a dobrá zkušenost. Chutnal rodině i babi.
      Posílám pozdrav. Jitka

      Vymazat
  4. Banán jsem zatím ještě do žádného pečení nezařadila. Fotky jsou lákavé, takže třeba i někdy zkusím.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já mám v repertoáru řezy a mufiny s banány. Rodině chutnají a tak jsem neváhala. Ráda vyzkouším něco nového.
      Pěkný den. Jitka

      Vymazat
  5. Jituš, vypadá to báječně a já určitě vyzkouším.👍👍👍 Banán občas, když už vypadá trochu unaveně, rozmačkám a zapracuji do těsta.
    Včera jsem udělala podle tvého receptu brioškové šneky. Jen mi chyběl vanilkový extrakt, nahradila jsem ho vanilkou. Muž ráno u snídaně předl blahem.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tak to jsem moc ráda, že se ti šneci povedly a manžel předl :o) U nás se přede taky :o)
      Extrakt klidně lze nahradit vanilkou, bude to i voňavější. Děkuji za zprávu.
      Také ti přeji krásné březnové dny. Jitka

      Vymazat
  6. Peču ho, máme ho rádi)))
    Jituš, máš nějakou změnu v komentování? Z tabletu mi komentáře k tobě nejdou psát, jde mi to jen z velkého pc (tam ale chodím málo).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, o ničem nevím :o(
      Prohlídnu nastavení, taky mně komentování občas blbne. Tak snad to vyřešíme. Měj se. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.