úterý 26. dubna 2022

Zahrada v dubnu

Letošní chladný duben se na vývoji naší zahrady projevil hodně zvolna. Jiné roky touto dobou už odkvétají cibuloviny a já začínám balkonové letničky vynášet ven a na noc zase zpět do bezpečí skleníku. Letos teprve koncem měsíce začínají rozkvétat narcisy a tulipánům to bude ještě chvilku trvat, než se předvedou v plné parádě.

 


Sníh už nás tady naštěstí nepostrašil, ale mrazivých rán bylo až až. Chladna a deště, včetně první bouřky, jsme si užili vrchovatě. Květen má co dohánět, tak snad nás už potěší teplé dny, kdy využijeme zahradu k relaxu nebo grilování.







Zatím jsme pěkné počasí využívali k jarním zahradním pracím a na odpočinek moc času nezbývalo. Ale jsem spokojená, všechno máme ostříháno, pohnojeno, vyčištěno a i trávník je připravený na novou sezónu.

 

Lomikámen z loňské dekorace.

Muchovník

Letní bledule

Hyacinty z dekorace.

Půdopokryvná pachysandra.



Pieris má už dvacet let, ale kvete stále spolehlivě.

Vřesovce z loňské dekorace.

Ze semínek si předpěstovávám rajčata, salát, okurky, dýně a i nějaké letničky. V poslední dubnové dny mám v plánu připravit a osít zeleninové záhonky a pak už budeme jen zalévat a okopávat. Prostě začaly běžné jarní zahradní činnosti.

V dubnu na plný pecky. Letošní čemeřicová úroda:

 








A jen tak mimochodem: Velikonoční výzdobu jsem udělala trochu i venku, na terase a u vchodových dveří. Nebylo to nic velkého, ale potěšilo mne to. Je to takový ptačí seriál...










14 komentářů:

  1. Máš to krásné. Dekorace i zahradu. Čemeřici moc obdivuji.
    Blogger mě zlobí. Už jsem anonymní))) Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, mě to v poslední době taky nějak blbne. Komentář často vůbec nejde vložit.
      Děkuji a měj pěkný víkend. Jitka

      Vymazat
  2. Tak zahrada se vám krásně probudila:-) taky jsme toho už dost stihli okolo domu, trávník pohnojený a teď už se budu věnovat zas pro změnu zeleninové zahrádce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, taky nás o víkendu čeká zeleninová část a možná se už pustím i do nějakých balkonovek. Stále čekám na lepší počasí a stále nepřichází :-)
      Tak ať se ti vše daří. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, na tvou zahradu je moc hezký pohled i dubnu, i když ani u nás se žádné veliké jarní probouzení nekonalo. Až po deštích se všechno zazelenalo. Stejně jako ty jsem si trochu zdobila i venkovní prostory, do pergoly vidím z kuchyně, tak pro potěchu oka, protože jsem tam opravdu ještě neseděli :o)
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, velké probuzení se zatím nekoná, ale potěší každý kvítek nebo rašící lístek trvalek. Taky vidím z kuchyňského okna na pergolu a už vyhlížím květy vistárie. Hned se to nádobí líp myje, že? :-)
      V sobotu už má být pěkně, tak snad už využijeme i ten zahradní nábytek. Pěkný a slunečný víkend ti přeji. Jitka

      Vymazat
  4. Zahrada se ti probouzí,je to nádhera.U nás se zahrádkáři ještě moc neprobudili.Mám před okny zahrádkářskou kolonii a krom narcisek zatím se ostatní probouzí pomalu.Já pomáhám se zahradou dceři,ale teprve pojedeme něco nakoupit.Ona chce hlavně letničky.Nemám ani kytky na lodžii,což v tuhle dobu jsem většinou už měla.Včera mrzlo a je pořád chladno.
    Jituško,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, taky jsem si říkala, že bych měla začít vysazovat letničky, ale musela bych je nechat ještě schované. Tak stále ještě váhám. Ráno je tady stále velmi chladno.
      Pěkný zahradnický víkend ti přeji. Jitka

      Vymazat
  5. Taky už jsem si dala zahrádku jarně do pořádku. Ale to počasí je stále takové divné. Jednou tak, jednou onak. Ráno bývá ještě velké chladno. Máš krásné čemeřice. Ta moje sice kvete, ale je stále jaksi ušlápnutá. Narcisy mi kvetou krásně,ale tulipány si stále dávají na čas.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, čemeřice chce nějaký čas než to parádně rozbalí. Nemá ráda přesazování, což je u mne problém a taky je jí líp na sluníčku. Ale i v polostínu se jí daří dobře.
      Tak snad si už zahrad víc užijeme. Pěkný víkend přeji. Jitka

      Vymazat
  6. Jitko, tvoji zahradu (a taky tvoji píli) nepřestávám obdivovat. Moc se mi líbí úvodní truhlík a taky velikonoční dekorace. Hyacinty, které jsem měla doma, dávám taky na záhon (na chalupě), ale bohužel už nikdy nekvetou tak bohatým květenstvím, mají na stvolu jen pár kvítků, takže vypadají trochu opelichaně :).
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, truhlíky a košíky to je moje :-) Macešky se vždy tak krásně rozrostou a rozkvetou, že je koupím každý rok. Hyacinty v záhonu kvetou míň i mně, jsem lenoch a nevydělávám je po odkvětu, což by se mělo dělat se všemi cibulovinami. Na podzim zase zpět, pak kvetou hodně a spolehlivě.
      Měj pohodový víkend. Jitka

      Vymazat
  7. To je krása. Aj ja by som chcela záhradu len moja by bola preplnená kvetmi a zrejme by to tam vyzeralo ako v džungli.

    ČO MA LÁKA NA VEĽKEJ BRITÁNII A PREČO BY SOM CHCELA ŽIŤ V LONDÝNE?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá A., džungloidním obdobím musíme projít všechny :-) Než se trochu vyznáme v tom co přežije, v tom, jak to naroste a jestli to skutečně chceme zahrada je v duchu pokus - omyl. Já už mám zahradu 21 let a snad už mám trochu jasno, jaké bych to tu chtěla mít.
      Děkuji za návštěvu a přeji krásné jarní dny. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.