sobota 9. dubna 2022

Bábovka s překvapením

Tak tato bábovka byla opravdové překvapení, i když ještě zdaleka ne poslední. Pekla jsem ji v nové formě od Tescomy a pro recept jsem byla u Mirky van Gils Slavíkové. Záležitost je to vskutku sváteční neřku-li luxusní. Jestli se budu chtít někdy vytáhnout s bábovkou, tak to bude bezpochyby s touto. A kdo dočte až na konec, dočká se dalšího překvapení 😉.




Mramorová čokoládová bábovka podle Mirky


170 g povoleného másla
200 g moučkového cukru
2 g soli
1 ČL vanilkového extraktu
citronová kůra z jednoho citronu
270 g hladké mouky
10 g kypřícího prášku do pečiva
4 celá vejce
120 ml mléka
120 g bílé čokolády
120 g hořké čokolády

Ve vodní lázni rozpustím zvlášť bílou a zvlášť hořkou čokoládu. Nechám zchladnout.
Ve větší míse prošlehám máslo s cukrem, solí, vanilkovým extraktem a citronovou kůrou. Postupně přidám vejce, mléko a mouku s kypřícím práškem. Vše promíchám a polovinu těsta dám do druhé mísy. Do jedné části vmíchám bílou čokoládu, do druhé hořkou. Opět vše dobře promíchám a dám do dvou cukrářských sáčků. Formu na bábovku jsem jen vyšplíchala olejovým sprejem, může se i vysypat moukou, ale já to u této formy nedělám, bábovka se po upečení vyklopí velmi lehce.





Na dno formy dám světlou část, na ni hnědé kopečky a opět bílé. Takto opakuji až do vypotřebování obou těst. Hotovou bábovku sklepu a povrch uhladím stěrkou. Peču 5 minut na 200˚C a asi 40-45 minut na 160˚C. Před vytažením z trouby vyzkouším špejlí a pokud je suchá, je hotovo. Po chvilce chladnutí vyklopím a před podáváním pocukruji.






A jen tak mimochodem: Teď k tomu překvapení... minule jsem psala o malých radostech, které nám zpříjemňují obyčejné dny. Ráda bych někomu z mých milých čtenářů a čtenářek zpříjemnila jarní den a udělala malou radost. 
Jeden šikovný mladý pán z našeho města vyrábí krásné věci ze dřeva a já jsem pro jednoho z vás vybrala oboustranné kuchyňské prkénko. "Bleskové" prkénko je velké  36x16 cm a je spíš na ozdobu než praktické, ale těch praktických už máme každý doma dost, tak proč ne zase něco hezkého. Kdo má zájem o toto malé potěšení, prosím, nechte do Velkého pátku komentář pod tímto příspěvkem. Vylosovaného šťastlivce čeká překvapení na Bílou sobotu. 








11 komentářů:

  1. Jitko, tak tuhle bábovku jsem ještě nepekla. Ale na realizaci si budu muset prvně pořídit cukrářské sáčky - asi enbudeš věřit, ale já je doma nemám (nepeču a nezdobím dorty a pusinky a minipavlovu patlám lžící jakože rustikální ;-)).
    Prkýnko je krásné, takže si budu držet palce, třeba se na mne usměje štěstí ;-)
    Krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
  2. Dnes mam babovku.v planu,ale nemam čokoladu,tak přiště.Podle pani Mirky už jsem take pekla.Bavi mě jeji videa.Sleduji ji na Inst.Prkynka jsou krasna.
    Jituško,měj hezkou neděli

    ,

    OdpovědětVymazat
  3. Bábovka vypadá opravdu luxusně.Já peču sladké málo,jen když přijedou moje děti a vnoučata.A to většinou chtějí něco z kynutého těsta. Tuhle ale vyzkouším.Mám starou,poděděnou formu po tchýni,tak třeba to půjde upéct i v ní.Hezký den,Jindra z Valašska.

    OdpovědětVymazat
  4. Bábovka vypadá nádherně! Já dneska jedu první kolo mazance, po zkušenosti z loňska, kdy jsem ten recept našla, vím že zmizel během dne a půl. Takže stejně počítám, že ve čtvrtek budu péct další. prkýnko je moc pěkné, to bezesporu.

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško, tvé pečení nemá konkurenci. Bábovka vypadá skvěle a když ty pochválíš těsto, je jistě vynikající.
    Děkuji za tip, ráda vyzkouším.
    Měj hezký zbytek neděle. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško, ta bábovka je skvostná. Voní i na pohled. Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá lákavě... Hezké pondělí.. I.

    OdpovědětVymazat
  8. Posílám velikonoční pozdrav z Vysočiny, moc ráda nahlížím na Váš hezký blog, bábovka je moc pěkná, ráda vyzkouším skvělý recept. A prkýnko je taky moc pěkné, tak zkusím štěstí. Mějte hezké snad už teplejší jarní dny, naplněné radostí ze všeho tvoření. HelenaK

    OdpovědětVymazat
  9. Moc pěkné prkénko. A určitě by se mi jako dekorace hodilo :-))))) Takže zkouším štěstí !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Bábovka je hodně lákavá, hned bych zakousla. Malované prkénko je krásná kuchyňská dekorace a skvělý nápad. Přeji hezké Velikonoce a sluníčkové počasí, třeba to, jaké bylo dneska celý den. Zdravím

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.