středa 6. dubna 2022

Dnešní jarní potěšení

Dělat si radost nebo potěšení mě baví 😊, koho by to nebavilo, že? Nemusí to být nic velkého nebo drahého. Někdy i obyčejný jarní den, kdy se konečně povede počasí, je velká radost, která je zadax. Naučila jsem se jednu podstatnou věc... to malé, téměř nepostřehnutelné potěšení si uvědomit a užít si je. Nejvzácnější chvíle života jsou zdarma a jak tak pozoruji v poslední době náš i okolní život, lusknutím prstů může být vše jinak. Proto se snažím radovat se z drobných nebo samozřejmých věcí. 



Dnešní malé jarní potěšení vzniklo spontánně. Šla jsem objednat kytku do květinářství a paní tam měla tak krásné pryskyřníky, že bylo těžké si vybrat a nemožné odejít s prázdnou. Nakonec jsem si jen tak pro radost koupila dva růžové a doma je doplnila čemeřicemi ze zahrady, které jsou právě v plném květu. Vše jsem naaranžovala do vázy Kähler, kterou jsem dostala k vánocům. A odpolední sluneční paprsky byly jako bonus.














A jen tak mimochodem: Mám moc ráda knihy Hany Pinknerové. V útlých povídkových knížkách autorka líčí svá různorodá každodenní potěšení. Moc milé čtení. 




16 komentářů:

  1. Jitko, já snad nikdy v květinářství pryskyřníky neviděla. Jinak máš s těmi potěšeními pravdu - stačí maličkost a den se rozsvítí. A obdivuju, jak umíš krásně naaranžovat stůl a je to takové "čisté". My jsme šílení odkladačí, takže i když se snažím, tak na stole i konferenčním stolku vždycky straší ještě něco jiného (ovladače, nabíječky, noviny, poznámkové bloky...). Takže dekorace dávám na tác na jednu skříňku v obýváku, kam už se kromě toho tácu nic nevejde :D.
    Měj se fajn
    P.S. Díky za tip na čteni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, u nás teď na jaře prodávají pryskyřníky v květináčích a poslední roky i řezané. Vypadají v kytce nádherně.
      Syn má taky tendenci nechávat věci žít svým životem :-) a do jeho pokoje chodím jen po silné dávce barbiturátů :-). Jsem ráda, že aspoň ve společných prostorech se mně daří jakžtakž udržovat pořádek.
      Měj pěkný víkend. Jitka

      Vymazat
    2. Tak jsem dneska na skříňce vedle tácu s vázičkou a svíčkou našla výpis z účtu. A to jsem si myslela, že se tam nic nevejde.
      Našeho mladýho naučila uklízet až jeho slečna, moje snahy byly marné. Láska je mocná čarodějka (i když u nich stejně víc uklízí ona, ale syn zas víc vaří)

      Vymazat
  2. Jitusko,maš to krasně naaranžovane.Radosti si dělat musime.Kytice je krasna a ta zelena je takova osvěžujici.Působi to na mě velice přijemně.Ja si dnes koupila na vyzdobu bile porcelanove kraliky.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, děkuji za milá slova, potěšila jsi mne. Králíky a drůbež budu ze zásob instalovat o víkendu :-) taky.
      Přeji ti krásný víkend. Jitka

      Vymazat
  3. Moudrá slova a překrásná kytice.
    Jituško, přeji dny plné hezký chvilek.
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji ti velice a přeji ti krásný jarní víkend. Jitka

      Vymazat
  4. Máš to krásně sladěné. Přeji ti pohodové dny plné drobných radostí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Večernice, děkuji za milá slova, jsem za to ráda.
      Také přeji pěkné radostné dny. Jitka

      Vymazat
  5. Parádní aranžmá stolu. Vše sladěné, krásné. Jak u Tebe jinak, že !
    Díky za tip ohledně milého čtení. Toho není nikdy dost !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji a rádo se stalo.
      Měj klidné jarní dny. Jitka

      Vymazat
  6. Jitu, máš to nádherně naaranžované a takový pohled potěší oko i duši a díky za to. Přeji Ti krásné. klidné a pohodové dny i když se nám teď počasí na chvíli pokazí. Nevadí. Budeme se těšit zase na sluníčko a to se určitě brzy zase ukáže...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc ti děkuji a také se těším opět na krásné jarní dny. U nás zatím svítí slunko, ale je velký vítr, až mě to v noci vzbudilo.
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  7. Jituško, moc krásně dekoruješ. Ano, máš pravdu, k radosti stačí málo. Měj pohodový a klidný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji a také ti přeji malou radost každý den. Jitka

      Vymazat
  8. Nádherná kytice....a díky za knižní tipy.
    Přeji poklidné předsváteční dny.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.