úterý 8. února 2022

Sušenkobraní potřetí

Jak říká Sheldon z Teorie velkého třesku... Oreo je jediná sušenka, která umí vyřešit všechny splíny a životní patálie. Já tedy nevím, jestli to ta naše sušenka taky dokáže, ale jedno je jisté... ani jsme je nestihli omlékovat a byly pryč.



Skoro Oreo


Na těsto:
300 g hladké mouky
180 g másla nebo Hery
100 g moučkového cukru
4 PL kakaa
2 ČL prášku do pečiva
1 vejce

Na náplň:
250 g vaničkového tvarohu
70 g sušeného mléka (to nutně být nemusí, ale dá krému právě tu oreo chuť)
1 ČL vanilkového extraktu
moučkový cukr podle chuti

Všechny suroviny na těsto zpracuji na vále v hladké těsto, zabalím do fólie a dám do druhého dne do ledničky. 
Na krém prošlehám také všechny ingredience a i ty dám ztuhnout do ledničky. Krém není třeba dělat den předem, stačí tak 2 - 3 hodiny.

Druhý den z těsta vyválím plát a vykrajuji kolečka. Kolečkem na bramborový salát vytlačím do sušenky "spešl" vzorek a dám na plech s pečícím papírem. 




Peču na 170˚C. Vychladlé sušenky spojuji krémem, kterým nešetřím. Hotovo.






A jen tak mimochodem: Dnešní moudro bude delší, ale čím jsem starší, tím víc mu rozumím.

Odpouštím často, ale ne všem...
Zapomínám rychle, ale ne všechno...
Koho mám ráda, ten o tom ví...
S kým nechci mít nic společného, ten to vycítí...
Pro pravé přátele projdu i peklem a nepřátelům, tam cestu ráda ukážu...


21 komentářů:

  1. Jitko, vypadají jako "opravdové" a chutnají určitě líp. Já Oreo v oblibě nemám, takže do těch se asi stejně nepustím (podle zásady "když už mám po něčem ztloustnout,tak to musí stát za to". Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, ano rodině chutnaly a už si řekli o reprízu. Já Orea taky moc nemusím, ale tyto jsem ochutnala a byly dobré.
      Měj pěknou neděli. Jitka

      Vymazat
  2. Sušenky Oreo jsem jednou dělala na Vánoce jako cukroví , výsledek byl uspokojivý , ale chutnaly jako normální čokoládové sušenky s krémem . Teď vidím že tam asi chybělo to sušené mléko . Vypadají moc hezky 😋

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, děkuji. S tím sušeným mlékem to bylo zajímavé. Když jsem krém chystala ochutnala jsem a nějak mně v tom to sušené mléko vadilo. Ale jak se krém rozležel a spojil se sušenkami bylo to nakonec dobré a udělalo to chuť zvláštní, které je odlišuje od těch obyčejných.
      Takže suma sumárum... příště tam to sušené mléko dám zase.
      Zdravím do Toskánska. Jitka

      Vymazat
  3. Sušenky Oreo jsem jednou dělala na Vánoce jako cukroví , výsledek byl uspokojivý , ale chutnaly jako normální čokoládové sušenky s krémem . Teď vidím že tam asi chybělo to sušené mléko . Vypadají moc hezky 😋

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná a pravdivá slova!
    Ale příspěvek je o sušenkách - na Orea Adam na gymplu ujížděl, tak jsem je taky pekla. Myslím, že mám i stejný recept. Velmi úspěšně zakončil semestr, že bych mu je napekla... :o)
    Jitu, měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, naše "drobotina" má Orea taky moc ráda, hlavně ty máčené v čokoládě :-) a protože i u nás bylo co oslavovat, dostaly to děťátka za studijní úspěchy.
      Také ti přeji pěkný a pohodový den. Jitka

      Vymazat
  5. Hned teď sušenky péci nebudu :-), ale uložím si receptík, bude se určitě hodit.
    Díky za něj!
    Klidné dny, Jitko !
    P.s. Moudro je opravdu moudro.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já mám takových receptů uložených desítky možná i stovky :-) a každý se jednou bude hodit.
      Přeji ti klidný nový týden. Jitka

      Vymazat
  6. Recept hned opisují))) nej sušenky naší Lolinky.
    A jak pravdivý konec tvého příspěvku....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tak doufám, že budou Lolče chutnat. A musí i omlékovat ! :-)
      Pěkné odpoledne. Jitka

      Vymazat
  7. Já peču koka sušenky,ale tyhle s náplní budou možná lepší.
    Opisuji recept a děkuji.
    Jituško,měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, koka jsem už taky kdysi pekla. Tady je ještě náplň - taková přidaná hodnota :-)
      Doufám, že budou u vás chutnat a přeji pěkné odpoledne. Jitka

      Vymazat
  8. Jo, ty vypadají krásně, povedly se. Jitko, moudro na závěr má něco do sebe, také mu rozumím.
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, děkuji. K moudru... je potřeba si to uvědomit a jít si za svým.
      Pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  9. Milá Jitko, recept jsem si hned vytiskla, doma budou mít radost :) Díky a krásné dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, u nás taky potěšily a budu péct znovu.
      Krásné dny. Jitka

      Vymazat
  10. Jituško, vypadají skvěle. A Sheldona mám ráda :-) Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, Teorie u nás jede skoro každý večer, zvlášť ty první série nás baví stále dokola.
      Krásný a pohodový den. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.