sobota 12. února 2022

Kefírový cop

Z předešlého pečení mně zbyla polovina kelímku kefírového mléka a protože by u nás nenašla jiné uplatnění, zalovila jsem v receptech a našla ještě jeden recept, který tuto ingredienci také obsahuje. Byla to buchta se sušeným ovocem, ale já jsem se za pracovně náročný leden odměnila novou formou z Tescomy a tak jsem ji samozřejmě chtěla vyzkoušet. 




S formami Delícia jsem spokojená, mám už formu na velikonočního beránka a líbí se mně i formy na bábovky. Nejenže se upečená dobrota bezproblémově vyklopí, ale ještě vypadají tak pěkně, že si jimi určitě vyzdobím kuchyni.




Kefírový cop nebo buchta na plech


3 bílky
3 žloutky
135 g krupicového cukru (já jsem dala napůl cukr a Xylitol)
5 PL oleje - na pečení používám slunečnicový
250 ml kefíru (u nás jej prodávají pod názvem Kefírové mléko)
330 g polohrubé mouky
půl sáčku kypřícího prášku do pečiva
1 ČL sody
Lze přidat kousky sušeného nebo kandovaného ovoce či oříšky.

Prvně si ušlehám bílky se špetkou soli na pevný sníh.
V druhé míse prošlehám žloutky, cukr a olej. Jakmile směs změní barvu na světle žlutou a zvětší objem, přidám ostatní ingredience a prošlehám. Jako poslední lehce vmíchám už jen stěrkou sníh z bílků. Kdo chce, teď přidá oříšky nebo ovoce.
Formu jsem vystříkala olejem na pečení, nevysypávala jsem. Těsto naliji do formy, rozetřu do hladka a peču na 170˚C. V polovině pečení jsem vršek přikryla alobalem a špejlí jsem vyzkoušela, zda je cop dobře propečený. Pekla jsem necelou hodinu. 
Může se polít čokoládou nebo jinou polevou, já jsem chtěla nechat vyniknout vzor copu a tak jsem jen pocukrovala.









A jen tak mimochodem: Po dlouhé době jsme si s manželem vyšli do kina. Napřed se nehrálo a pak nás nějak nic nenalákalo. Tentokrát jsme neodolali Mimořádné zkušenosti a nelitovali jsme. Máme rádi Vlastníky a tento film je také dílo režiséra Jiřího Havelky. Stejně jako u Vlastníků ukazuje na poměrně běžné události charaktery lidí dovedených až do bizardních situací. Humor má film poněkud mrazivý a děj překvapivý. Pár známých i většina neokoukaných herců přesvědčivě žije svůj filmový osud, takže nelze nedoporučit.


Mimořádná událost - zdroj Internet.





   
 

10 komentářů:

  1. Mňamka vypadá báječné, formy jsou krásné a na film se taky těším. Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji a jsem zvědavá, jak se ti bude film líbit.
      Měj pohodovou neděli. Jitka

      Vymazat
  2. Tak zase bezva pečení. Forma vypadá tedy moc dobře.
    Díky za tip na film.
    Prima víkend u vás, Jitko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji a rádo se stalo.
      Pěkné nedělní odpoledne ti přeji. Jitka

      Vymazat
  3. Jitko, máš pravdu, že forma vypadá moc pěkně a moučník z ní vyklopený taky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, už přemýšlím, kam si formu pověsím :-) Jednu už mám v kuchyni pověšenou a je to prima ozdoba a do kuchyně patří.
      Klidné odpoledne ti přeji. Jitka

      Vymazat
  4. Jituško, cop vypadá opravdu skvěle. Kefírovky, ať už světlé nebo tmavé mám moc ráda.
    A díky za tip na film, už upoutávky nás zaujaly.
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, taky mne napadlo ji příště upéct s kakaem, určitě bude chutnat taky dobře.
      Doufám, že se vám bude film líbit, smálo se celé kino.
      Pěknou neděli přeji. Jitka

      Vymazat
  5. Forma je parádní a musí tak i chutnat obsah.Těsta s kefírem dělávám a peču i chléb.
    O filmu jsem hodně četla a musím pohlídat program kina.
    Jituško,hezký večer

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško, cop vypadá úchvatně, ještě že zrovna snídám :-) Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.