úterý 17. března 2020

Sběratelská výzva

Ráda přijímám Martinu sběratelskou výzvu. Je to milé rozptýlení a myšlenkový útěk od všudepřítomného tématu koronaviru. 

Přemýšlím, co jsem kdy sbírala. V dětství jsme všichni sbírali známky. Kupovali jsme je v trafice u pana trafikanta, v obálkách s oválným okýnkem, ze kterého vykukovaly krásné barevné známky, nevalné hodnoty. Později samozřejmě céčka, to byla společenská nutnost. A taky papírové ubrousky. Shánění barevných servítků bylo v komunistické době těžké a za učiněný poklad se dal považovat vánoční ubrousek ze Západního Německa, který mně sehnala teta od kolegyně, která tam měla vdanou dceru. A tím má sběratelská éra skončila.






Čeho se mně ale mimoděk doma nashromáždilo větší množství, jsou recepty. Ne ty od doktora, ale všemožné kulinářské recepty. Ráda vařím a ještě radši peču a zkouším novinky, které by obohatily náš rodinný jídelníček. Recepty si tisknu z internetu, vystřihuju z časopisů, opisuju z televize, sbírám od rodiny a známých. K receptům si píšu své poznámky a vlastní poznatky z realizace. 







Receptů mám fakt hodně. Před asi dvěma roky jsem je měla všechny ve složce a stále jsem hledala ten jeden konkrétní. Rozhodla jsem se pro radikální řešení - udělat si v nich pořádek. Koupila jsem dva šanony a recepty jsem si srovnala podle kategorií, které mně vyhovovaly. Šanony byly plné asi z poloviny. Dnes už jsou oba narvané k prasknutí a budu muset opět přistoupit k radikálnímu řešení. Buď některé dám do sběru nebo koupím další šanony. No, asi zajdu do papírnictví ... až to půjde.

A jen tak mimochodem: Ptáčci ... těch, jak se tak koukám, mám taky dost. Následuje malá ukázka mého hejna.





15 komentářů:

  1. Jitko, tak to už je pořádná sbírka receptů a jestli je máš ještě všechny vyzkoušené, tak to teprve máš můj obdiv. A ptáčci jsou úžasní, ... dostala mne ta vlaštovka, tu jsem nikde neviděla a je opravdu kouzelná. I zástěra je parádní.
    Měj klidné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, kdepak nemám je všechny vyzkoušené, ale dost jich dělám opakovaně.
      Vlaštovka ke mně přiletěla z rakouského Tullnu.
      Hodně zdraví.
      Jitka

      Vymazat
  2. Taky jsem v mládí sbírala ....chvíli to, chvíli zase ono:-)
    Teď nic.....ale tvůj příspěvek je podobný rčení mého manžela, že jsem sběratelkou receptů...já dodávám jen sběratelkou. Protože nevařím,ale nádherných knižních kuchařek mám dost)))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to vůbec nevadí. Kuchařky jsou i moje oblíbená beletrie.
      Pevné zdraví.
      Jitka

      Vymazat
  3. Jitko, obě sbírky super. Ptáčci jsou krásně něžní a sbírka receptů zas prima praktická.

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, moc se mi líbí tvá sbírka, mimochodem vzorně vedená, tak i tvé hejno :o)
    Přeji hezké a hlavně zdravé dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, v tom množství to byla nutnost. Někdy jsem hledala déle než pak vařila :-)
      Přeji Ti pevné zdraví.
      Jitka

      Vymazat
  5. Jituško, krásně si výzvu pojala. Ty recepty už by vydaly na kuchařku. Ty ptáčci jsou kouzelní. Měj pěkný zdravý den.

    OdpovědětVymazat
  6. Ptáčci jsou kouzelní a sbírka receptů je úctyhodná. :-D
    Mám na ně kroužkový blok, hodně široky, kdysi v něm byly prospekty. Listy se do něj dají dokupovat. I když je mám také tématicky řazené, je těch listů tolik, že je problém najít tu správnou stránku. Top recepty na často pečené moučníky mám už delší dobu založené. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, každý si v tom musí udělat svůj systém. Taky mám záložku Oblíbené a tam jsou všechny naše stálice.
      Pěkný večer.
      Jitka

      Vymazat
  7. Tak tohle je něco, přiznám se, že velice příjemná sbírka a já jako starý mlsal, který miluje sladké, mňam.
    Tleskám, povedené...

    OdpovědětVymazat
  8. Jitko, máš úctyhodnou sbírku receptů. Moc se mi líbí i ptáčci, kdysi je sbírala moje spolužačka.
    Měj pěkný den. Růža

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.