neděle 22. března 2020

Březen na zahradě

Už je to tak. Jaro je tady a naše problémy jsou alespoň na chvíli zapomenuty. Vrhla jsem se na první úklid zahrady, však už mě dlouho svrběly ruce. Večer jsem záda necítila, bude chvilku trvat než se zase dostanu do zahradní formy, ale byla jsem nad míru spokojena. Kytiček u nás zatím moc nekvete, mamka má všechno o měsíc dřív, ale i tak mě moc potěšily. Obzvláště čemeřice, které jsem vloni všechny přesazovala. Napřed se tvářily, že je to stěhování fakt naštvalo, ale přes zimu dostaly rozum a pěkně to rozbalily.


Jarní koutek

Čemeřice černá

Čemeřice černá

Čemeřice asi Metallic Blue

Čemeřice Silvermoon, té přesazení náramně prospělo

Bledulky, nevím proč, (že by naší jílovitou půdou ?), mně moc nejdou. Trsík od kamarádky se stále zmenšuje. 


Zato sněženky velkokvěté i plnokvěté vykoukly první. 



Tyto žluté krokusy teprve nesměle vykukují, ale modré už jedou naplno. K radosti mé i včelek.





Jaro mám i na terase. Už asi třetí rok dělám podobnou výsadbu. Duhové macešky a plnokvěté primulky. Nemůžu se jich nabažit.


Ptáčky mám i outdoorové :-)





A jen tak mimochodem: Tento "výpěstek" mně dělá taky velkou radost. Naštěstí se do květináčového doupěte uchyluje jen v zimních měsících.

Náš kocour Dany

18 komentářů:

  1. Jitko, také už jsem začala pracovat na zahradě a užívám si to. Jen na víkend se moc ochladilo a tak sedím doma. Tobě to na zahradě i na terase krásně kvete.
    Přeji fajn jarní dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, já jsem moc ráda za zahradu. Je to obrovský relax.
      Hodně zdraví.
      Jitka

      Vymazat
  2. Krásně to u vás na zahradě kvete. Čemeřice jsou kouzelné a moc se mi líbí, že máš na záhonech mulčovací kůru. Já jí mám jen mezi hortenziema a osvědčila se.
    Ten poslední výpěstek je úplně nejhezčí. :-D Kočkomilka se nezapře.
    Hezký večer A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem mulčovací kůru dala teď ze začátku, časem, až se kytky rozrostou, bych ji chtěla omezit. Zas tak dobře jim nedělá.
      Klidný den.
      Jitka

      Vymazat
  3. Pracovat na zahrádce mně hodně chybí.Prodali jsme ji,když jsme před čtyřmi roky zachraňovali z dluhů syna.Vynahrazuji si to osázenou lodžii,ale ještě jsem nezačala.Dnes byla velká zima a poletoval sníh.
    Hezky ti to na zahrádce kvete a krásné jsou i květinky na balkoně.Ovšem nejkrásnější je ten poslední výpěstek,tenmě hodně pobavil.Naše číča mně zase ošetřuje kytky v květináčích a hrozně ráda vyhrabává hlínu a občas si do květináče sedne.
    Jituš,měj se pokud možno hezky a opatruj se

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, mně by zahrada taky obrovsky chyběla. Mohutně bych se musela realizovat na balkoně či terase. Moc ti rozumím.
      Pěkný den.
      Jitka

      Vymazat
  4. Jitko, kvete ti to krásně. Tak snad tu parádu předpovídané noční mrazy moc nepocuchají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, už jsem kvetoucí květináče raději odnesla do skleníku.
      Pěkný den.
      Jitka

      Vymazat
  5. Jituško, chápu, taky už jsme trochu řádili. Čemeřice jsou prostě překrásné, mě na zahradě nejdou ani sněženky...
    Terasu máš krásně jarně barevnou a na poslední fotce - skutečně úctyhodný výpěstek :o)
    Přeji zdravý den, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Helenko, jsou to moje radosti. I ty chlupaté.
    Tobě taky ho zdraví.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  7. Jitu, to jsou nádherné fotografie. krásně Ti to kvete. Čemeřice na zahradě nemám. Navíc se tu u nás ještě nic dělat nedá. Máme tam strašně mokro a boříme se do bláta. Dnes mrzne až hrůza. Ráno -10°C, a tak se stejně zase všechno zarazí. Kočička v květníku je super. Přeji Ti krásné a klidné dny v pohodě a ve zdraví

    OdpovědětVymazat
  8. To je krásný výpěstek a jakou má nádhernou srst, hned bych ho poňuhňala, z toho jsou jsou vždy " nadšení ".
    Já jsem už dělala před měsícem, mám mnoho raných travin, které se musí ošetřit a odstříhnout, touhle dobou už mají 20cm čerstvého zeleného pletiva.
    Vlastně když budu upřímná, já už mám hotovo včetně vyčištěného jezírka :-)
    Děkuji za pohlazení, zahradníka pohladí dvojnásob.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, tak to jsi šikovná. Já jsem ještě hlavně stříhání keřů nedělala, mám strach z mrazíků. Snad o víkendu už by mělo být hezky.
      Hodně zdraví.
      Jitka

      Vymazat
  9. Jituško, krása, Čemeřice taky mám moc ráda. Mourovatý výpěstek je taky pěkně živený, má se určitě dobře. Mávám z Brna. dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, čemeřice máš krásné, už jsem je u tebe obdivovala. A kocour bude do jara jako proutek. Na zimu je vždycky vypasený, pak to shodí. To není jako u lidí :-)
      Pěkný, klidný den.
      Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.