čtvrtek 20. února 2020

Cappuccino Pavlova

V dnešní době dort Pavlova zná a ochutnal už téměř každý. Já klasickou variantu se šlehačkou a ovocem a taky citronovou dělám hlavně v létě. V zimě máme rádi tuto Pavlovu s příchutí kávy. Je to jednoduchý moučník, který nikdy nezklame. 

Bílky si přidávám do krabičky v mrazáku podle toho, jak mně kdy zbudou. Vždycky si dám 4 - 6 kusů do krabičky a pak jen rozmrazím a používám na Pavlovu nebo Biskupský chlebíček. Množství ingrediencí si pak upravuji podle počtu bílků. Nepeču tenké placky, které se pak promazávají krémem, ale peču jednu velkou a vysokou mega pusinku, která je uvnitř hedvábně jemná a nadýchaná.




Cappuccino Pavlova


Korpus:
5 bílků 
250 g krupicového cukru
4 kávové lžičky rozpustné kávy (je jedno jaké, měla jsem Nescafé)
2,5 kávové lžičky kukuřičné mouky nebo kukuřičného škrobu
1,5 kávové lžičky bílého vinného nebo jablečného octa
špetka soli

V míse ušlehám bílky se špetkou soli. Postupně zašlehávám cukr a kávu. Až je sníh dostatečně pevný, metlou vmíchám mouku (škrob) a ocet. Na plech s pečícím papírem udělám do středu něco jako kopeček a peču v předehřáté troubě na 150˚C 60 minut. Po hodině pečení troubu vypnu a nechám v ní Pavlovu vychladnout. 




Krém:
1 kelímek mascarpone 250 g
1 kelímek smetany ke šlehání 33%
60 g cukru moučka (dala jsem 60 g čekankového sirupu)
trochu rumu nebo rumového aroma
kakao na posypání

Ušlehám šlehačku. V jiné míse prošlehám Mascarpone s cukrem a rumem a jako poslední přidám šlehačku. Jemně promíchám.

Korpus sloupnu z papíru a otočím jej vzhůru nohama, ale není to nutné. Položím na tác, navrstvím krém a posypu kakaem. Hotovo, můžeme podávat. 





A jen tak mimochodem: Pečete s naší zemí? Já ano, mě tento pořad baví. Vždycky si vyberu nějaký recept, který má u poroty úspěch a zkouším. Nebo to beru jako inspiraci pro vlastní recepty. Mrzí mě, že tak brzy vypadla soutěžící Bára, která pekla zdravější varianty moučníků a leze mně na nervy hláška porotkyně, že je to málo sladké. 


12 komentářů:

  1. To jsou chutě))))) a já tu hladová u kafíčka)))
    Pořad jsem viděla jen jednou.
    Nepeču, s kuchyní se moc nekamarádím))))
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tohle zvládne každý. Všechno za Tebe udělá ruční šlehač a trouba :-)
      Krásný víkend.
      Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, zajímavá variace Pavlovy. Na pečení v televizi koukám asi od druhého nebo třetího dílu. Ale v kuchyni se recepty neinspiruji. Já peču poměrně málo, protože dost často s nějakým moučníkem dorazí maminka... (teď o víkendu to byly tvarohové buchty)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, buchty honzovky taky pekly. Mám je v plánu, ale zatím jsem se k nim nedostala.
      Klidný večer.
      Jitka

      Vymazat
  3. Jituš,tento dort miluju.Jak ho vidím,mám na něj chuť.Zrovna jsem přemýšlela,co budu na víkend péct,protože syn dnes přiveze vnučky.Dlouho jsem Pavlovu nedělala a tvůj recept je jiný,měla bych vyzkoušet.Díky za inspiraci.Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já Pavlovu dělám celkem často, moc rodině chutná. Dělám ráda i její variace, abychom neměli pořád to stejný.
      Pěkný víkend.
      Jitka

      Vymazat
  4. Jituško, vypadá skutečně skvěle. Už jsem Pavlovu celkem dlouho nedělala, je to takový letní dezert s čerstvým ovocem. Tahle varianta, tam by mi tedy mooc chutnala...
    Přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tato kávová je moc dobrá. Káva ve sněhu má takovou jemnou chuť, u nás chutná i dětem, takže dělám bezkofeinovou variantu.
      Krásný víkend.
      Jitka

      Vymazat
  5. Milá Jitko, ano, i já ( vlastně celá naše rodina) "pečeme" každou sobotu s naší zemí :)
    Konečně pořad tohoto typu, kde po sobě lidi nešlapou, naopak si pomáhají a přejí si. Taky se nechám kolikrát inspirovat a zkouším jejich recepty, naposled to bylo slané pečivo a houstičky. Moc zdravím a večer naviděnou :)
    K.

    OdpovědětVymazat
  6. Katko, my se díváme také celá rodina. Prostřeno apod. nesleduju, to není o vaření, ale jen o závisti a nepřejícnosti. Proto jsem ráda za pečení na ČT 1.
    A zrovna včera pekli Pavlovu, inspirativní. Už mám nové plány :-)
    Krásný večer.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  7. Ovšéééém .... to vypadá tak luxusně, tak nádherně, to je přesně trefa do černého, to miluju.
    Ještěže mám tu disciplínu :-) :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, život je boj :-)
      Musíme se krotit, ale zase jsme jen lidi a jeden kousek nás nezabije (doufám).
      Tak pěknou disciplínu.
      Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.