pátek 14. února 2020

Polibek

Tak, když je toho Valentýna ...



Polibek - Oldřich Mikulášek


Je nutno zemřít!
Ale je možno žít
a sázet na všechny karty.

Jak dlouhý je život
a jak krátký
ten srdce mžik
- polibek na ústa a na rty - 
ticha nejtiššího
umlčený křik.


A jen tak mimochodem: K těmto veršům mám zvláštní osobní vztah. Někdy kolem r. 2000 jsem pracovala a žila v Praze. A současně i v Brně. Můj život byl rozlítaný, v podivném vztahu na dálku, který už dávno přestal fungovat. Nějakého osvíceného pracovníka Dopravního podniku napadl projekt 
Poezie pro cestující. Tuto báseň jsem objevila v metru a než jsem vystoupila v cílové stanici, uměla jsem ji nazpaměť. Tak nějak vystihla můj momentální citový chaos. A pomohla mně. Díky pane Mikulášku. A díky ti, Dopravní podniku města Prahy a prosím o rozšíření po zbytku republiky. Poezie je v našem životě tak málo.

Zamilované dortíky



8 komentářů:

  1. Poezii mám ráda a tvoje verše jsou krásné a zrovna tak zamilované dortíky.Já dostala podobný,měla jsem na něj takovou chuť,že jsem ani nestačila vyfotit.Hezký valentýnský večer Jituško

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já jsem si koupila nové srdíčkové formy a k Valentýnu se pěkně hodily.
      Pěkný večer.
      Jitka

      Vymazat
  2. Na projekt veršů v metru si taky pamatuju. Docela ráda jsem je četla. A máš hezký valentinský moučník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, škoda, že takových projektů není víc a po celé republice.
      Klidný večer.
      Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, děkuji za verše i pohled na tu sladkou nádheru!
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to byla taková rychlovka z toho co dům dal. A jen se po nich zaprášilo :-)
      Krásný sobotní večer.
      Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.