čtvrtek 20. července 2023

Kuřecí v pestu

Musím se přiznat, že grilujeme velmi málo. Většinou, když je nějaká oslava, někdy v neděli k obědu. Marinádu na maso používám jednoduchou, olej - sůl - koření - bylinky. Vyzkoušela jsem maso marinovat v pestu a bylo to velmi dobré. Výhodou je, že se takto naložené maso může upravit i různými způsoby v kuchyni. Klidně pak může pršet a i přesto si pochutnáme.



Marinované kuře v pestu

 

Bylinkové pesto:
olivový olej 
bazalka, máta, oregáno, petržel
parmazán
2 stroužky česneku
sůl, pepř
piniové oříšky nebo mandle

kuřecí stehenní nebo prsní řízky

Lze použít i hotové pesto, ale je teď bylinková sezóna a připravit si vlastní pesto je záležitost jednoduchá a rychlá. V mixéru nebo chopperu rozmixuji bylinky s česnekem a oříšky. Přidám podle potřeby olivový olej, dosolím, opepřím a zahustím strouhaným parmazánem.
V připraveném pestu obalím maso, vložím do misky a nechám v chladu marinovat. Stačí pár hodin nebo den předem. Marinované maso lze opéct na pánvi (obyčejné nebo i grilovací), na grilu, nebo upéct v troubě. 
Přílohy lze volit jakékoliv... od pečiva, přes brambory a rýži až k širokým nudlím obaleným v dobré sýrovo-smetanové omáčce. Já jsem maso servírovala na zeleninovém lůžku, které se skládalo z listového salátu, avokáda, okurky, papriky a rajčat. Ochutila jsem olivovým olejem, balzamikovou redukcí, posypala sezamovými a slunečnicovými semínky a podávala s kváskovým chlebem.


 



A jen tak mimochodem: Ještě mám jeden rychlý a jednoduchý recept na večeři nebo svačinu na výlet. Variabilita je opět vysoká! Každý si přidá, co mu chutná. Burrito se často připravuje z mletého hovězího masa, může být i s kousky pečeného kuřecího masa, co zbylo od oběda. V mexických variantách se často objevují fazole, kukuřice a sekaná rajčata. Já mám dnes variantu "co dům dal" hned do ruky, ale dobré jsou i zapečené v troubě. Prostě se nebát a experimentovat.




Burrito

 

cibule
šunka na kostičky 
strouhaný tvrdý sýr
vejce
sůl, pepř
bylinky
čerstvá i konzervovaná zelenina
tortilly
 
Na pánvi s olejem osmahnu cibulku, přidám kostičky šunky (lze i slaniny 😉) a krátce opeču. Lze také přidat zeleninu - papriku na kostičky, sušená rajčata, co vás napadne.
Přidám syrová vejce, osolím, opepřím a usmažím jako klasická míchaná vejce. Ke konci vmíchám sýr a bylinky (třeba pažitku). 
Tortillové placky, studené nebo nahřáté v mikrovlnce, naplním směsí, doplním zase nějakou zeleninou (listový salát, rajčata), sroluji jako palačinku a může se hned podávat. Mohou se nechat vychladnout nebo ještě teplé zabalit do alobalu a tradááá na výlet.
 
 



14 komentářů:

  1. http://es-ideas.blogspot.com/
    Jituš, oboje vypadá moc lákavě. Teď večer jsem to neměla vůbec otevírat)))
    Měj se hezky. Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko, souhlasím s Evou - vypadá to velmi lákavě a začínám mít díky tomu před půlnocí chuť na něco dobrého slaného (celý den jsem pekla svatební koláčky, tak na sladké dneska chuť výjimečně nemám ;-)). Plněné tortily jsem hodně dělala, dokud s nám bydlel syn, měli jsme je rádi oba. Manžel o ně extra nestojí, tak "vyšly" z jídelníčku
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, svatební koláčky bych si taky dala. Je to moje dětství. Dědovi zbyla doma pec, pekařství nesměl provozovat, a tak v ní pekl všechny svatební koláče široko daleko. Tů vůni cítím ještě dnes :o)
      Pěkný den. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, pochutnala bych si. Pesto na maso taky používám, dokonce jsem ho včera i dělala (tedy to pesto) - hlavně bazalky potřebovaly zásadnější zástřih. To kuře máš naservírované opravdu krásně.
    Tortilly nebo třeba i pita chleby naplněné "zbytky" z lednice, to je u nás hodně oblíbená večeře.
    Přeji klidný pátek a pohodový víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, vidíš, taky musím sestřihnout bazalku. Pesta mám teď dost, musím vymyslet je ji zužitkuji.
      Tortilly mám pořád doma a je jen na stavu lednice, jak to dopadne :o)
      Přeji ti pěkný poslední červencový týden. Jitka

      Vymazat
  4. Obojí lákavé. Já bych si pochutnala na sto procent, u manžela by byl trochu zádrhel s tortilou (on je prostě takový ! Ani pizzu nemá rád :-( ) Jeho problém :-)).
    Měj hezký den a pohodový víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, že někdo nemá rád pizzu už jsem slyšela, ale i tortilly? Jsou prostě jedinci zvláštní, že :o)
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  5. Jituško, obojí bych určitě ochutnala, vypadá to luxusně. Tortillu miluju. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, a je to tááák jednoduché a rychlé :o)
      Posílám pozdrav. Jitka

      Vymazat
  6. Jituško,děláš mi chutě.Pesto si kupuju a většinou dělám s těstovinama.Vyzkouším podle tebe.
    Tortilly plním také tím,co mám většinou doma.Hned bych si něco z toho dala.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, pesto s těstovinami mám taky ráda. Dávám si je i třeba k salátu na ochucení.
      Měj se moc hezky. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.