středa 23. listopadu 2022

Zahrada v listopadu a terasa o adventu

Zahradě končí sezóna. Začala se ukládat k zaslouženému spánku. Letos se moc snažila, aby nám dělala radost z každého květu, kterým se pochlubila. Posloužila celé rodině k setkání, k posezení ve stínu i k osvěžení v horkých dnech. Teď ji budu pár měsíců okukovat z okna a těšit se na její probuzení.   



Listopadová zahrada byla hodně o listí. Jehličnaté stromy skoro nemáme, a tak je listí všude po zahradě. Hrabeme hlavně z trávníku, v záhonech je nechávám jako přirozenou ochranu rostlin. To půjde pryč až na jaře.  







Mrazy zatím nebyly a tak jsem se ještě mohla těšit z posledních květů mavuní a drobných růžiček.






Velkou parádu ještě nadělaly traviny. I když už stébla a květy usychaly, stále byly velmi dekorativní. Teď už jsou svázané do panáků a zdobit budou dál. 








Nerozlučný společník 😸.

Poslední jiřinky jsem natrhala 15. listopadu.

Objevila jsem keř s modrými bobulemi, nedalo mně to a pár větviček jsem přinesla na terasu.

Martin letos přijel s týdenním zpožděním.



V květinářství si holky dělaly místo na adventní a vánoční zboží a tak se mně podařilo v akci "Vše za 30,-" koupit pěkné plechové obaly na květináče, které můžu na rozdíl od keramických nechat v zimě venku bez obav. 



Zimní a vlastně už i adventní atmosféru je cítit z terasy. Je škoda nechat ji prázdnou, když může vypadat pěkně i v čase mlhavém, temném a sychravém. No ne? Z okna kuchyně ji tajně sleduji.




Podařilo se mně narychlit čemeřici a už se těším z květů této vánoční růže.



Použila jsem toho hodně z podzimní výzdoby. Stromek je navázaný z ostříhaného tisu. Doplněno novými i starými plechovými obaly, různými světýlky a tím, co jsem kde posbírala.





Postupně přidávám ozdoby a určitě se to tady ještě bude měnit.


A jen tak mimochodem: Ten kdo vymyslel světelné drátky by měl dostat Nobelovu cenu v oboru Čančání. Každou dekoraci posunou o level výš.








16 komentářů:

  1. Máš to Jituš zase nádherné.....já byla dneska na výletuěv Německu a tam už je taky vše vánočně nadekorováno....adventní období se blíží. Měj se moc hezky. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, mně už taky svrbí ruce :-) Už se těším na zdobení i celý advent.
      Přeji ti krásný advent. Jitka

      Vymazat
  2. Jitu, už jsem to psala - tvá zahrada je prostě kouzelná ve všech obdobích. Souhlasím s tvými slovy - taky si terasu a pergolu zimně zdobím, vždyť na to vidíme, že. Nevadí, že tam chodím většinou jen doplnit do krmítka.
    Děkuji za krásnou podívanou a přeji příjemný den., Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, přesně tak, vidím na terasu z okny kuchyně i obýváku a potěším se každým pohledem.
      Přeji ti krásný advent. Jitka

      Vymazat
  3. Krásné to máš. Také jsem letos udělala výjímečně aranžmá na terase, většinou jsem jen dávala na parapety jehličnany a na ně světýlka. Ale koukám, že asi ještě něco přidělám, mám na půdě ještě dva plechové kbelíčky z kaktusů tak tam můžu něco přidat. Jinak na světýlkách ujíždím rok co rok a teď jsem zjistila že mám svítící strunu a nemám jí kam dát! Tak musím honem vymyslet něco kam bych jí píchla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, ráda jsem inspirovala. Doufám, že nám pak výsledek ukážeš.
      Přeji ti krásný advent. Jitka

      Vymazat
  4. A listí všude... miluju tenhle usínající čas, ještě radši listí shrabávám. Nic mi tak nevyčistí hlavu jako tohle "uklízení"... :) Krásné dny přeji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, přesně tak, pro mne je jakákoliv práce na zahradě wellnes :-
      Přeji ti krásný advent. Jitka

      Vymazat
  5. Jitko, máš krásné adventní zákoutí. A ano světýlka ho ještě posunou o level výš (i když to tvoje to snad ani nepotřebuje).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji ti za milá slova.
      Přeji ti krásný advent. Jitka

      Vymazat
  6. Jituško,máš to nádherné.Když to vidím,tak přemýšlím,že si ozdobím lodžii.Světýlka miluji a tak proč by nemohly být i tam.Díky za inspiraci.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, ráda jsem inspirovala a těším se na fotky lodžie.
      Přeji ti krásný advent. Jitka

      Vymazat
  7. Když je zahrada taková, jakou máš Ty, tak je krásná v každém ročním období. Terasa zkrášlená světýlky je prostě super. Umíš vytvořit malebné zákoutí ! Jo,jo.
    Měj pěkné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji ti. Moc jsi mne potěšila. Světýlka mám moc ráda a je jedno jaká jsou.
      Přeji ti krásný advent. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.