pondělí 21. listopadu 2022

Ciabatty a polévka

Italské večky či bagetky Ciabatty mám moc ráda a bylo jen otázkou času, kdy je sama zkusím upéct. Baví mně, že je možné těsto libovolně vylepšit různými příchutěmi. Já jsem se držela klasiky a do některých jsem přidala sušená rajčata a černé olivy. Myslím, že se povedly a chutnaly nám.



Ciabatty

 

250 g hladké mouky
250 g špaldové hladké mouky
20 g soli
14 g čerstvého droždí
300 ml vody
4 PL olivového oleje
sušená rajčata
olivy
 
Těsto jako obvykle připravila domácí pekárna. Těsto je trochu lepivé, ale je to tak v pořádku. Na vále je rozdělím na čtyři bochánky. Dají se vyválet, ale já jsem je jen roztáhla prsty a některé jsem posypala nakrájenými rajčaty a olivami.
Smotala jsem je jako roládu a trochu dotvarovala. Přendala jsem je na plech s pečícím papírem a pod utěrkou ještě nechala 15-20 minut vykynout. Pekla jsem je asi 20-25 minut na 230˚C, zkrátka dorůžova 😊.

 





A jen tak mimochodem: Ciabatty se skvěle hodí ke krémové polévce z pečeného celeru. Je snadná na přípravu a tak dobrá, že si chodí přidat i odpůrci celeru.




Krémová polévka z pečeného celeru

1 bulva celeru
3 stroužky česneku
tymián 
olivový olej
1 cibule
2 větší brambory
zeleninový vývar
2 PL zakysané smetany

Celer oloupu a nakrájím na středně velké kousky. V míse jej promíchám s trochou oleje a sušeným tymiánem. Dám na plech s pečícím papírem a přihodím pár stroužků česneku. Peču na 190˚C do měkka.

V hrnci si na oleji osmahnu cibuli na kostky, přidám kousky brambor, zaliji vývarem a uvařím také do měkka. 
 
Do hrnce přidám hotový celer i s česnekem, pokud je třeba prohřeji a následně rozmixuji ponorným mixérem. Přidám zakysanou smetanu, už nevařím, jen promíchám do hladkého krému. Na talíři posypu semínky, krutony, přidám lžičku zakysané smetany a přikusuji třeba Ciabattu.

 


10 komentářů:

  1. Jitko, ciabattu si píšu na pomyslný seznam toho, co chci vyzkoušet. Ty tvoje vypadají moc pěkně. Celerovou polévku asi ne - nemám krémové polévky v oblibě a manžel taky ne...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, taky jsem recept na ciabattu měla už dlouho nachystaný k vyzkoušení, ale toho co chci vyzkoušet je stále hodně :-) a tak se na ně dostalo až teď. Ale budu určitě opakovat, chutnaly nám.
      Měj pěkný den. Jitka

      Vymazat
  2. Jituš,předně ti musím napsat,že jsem pekla podle tebe chleba a je moc dobrý a myslím,že nějakou dobu u toho receptu zůstanu.Trochu mě překvapila polohrubá mouka,peču jinak z hladké,ale chléb byl výborný.Dokonce jsem předala recept i sestře.
    Máš tu vždy samé dobroty.Tentokrát si vyberu polévku z celeru,který mám moc ráda.
    Děkuji za inspirace a měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tak to jsem ráda, že se chlaba povedl a chutnal nám. Jsem ráda za každou zpětnou vazbu. Já taky většinou peču z hladké, ale vítám změnu na polohrubou.
      Celer u nás děti moc nemusí, ale polévku sluply raz dva :-). To pečení tomu dám víc chuti než když se jen uvaří.
      Přeji pohodový den. Jitka

      Vymazat
  3. Jitu, ciabatty a vůbec italské pečivo milujeme a taky se snažím je péct. Myslím, že mám dokonce stejný, nebo hodně podobný recept. Líbí se mi ta polévka, Adam miluje krémové, zrovna ta poslední byla ze stejných surovin, jak jsem celer jen restovala. Určitě ho příště zkusím upéct.
    Děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, zkus, jak jsem psala Jitce. Pečení dodá plnou chuť. Já mám taky ráda krémové polévky, rodině je to asi jedno. Sní všechno :-), ale manžel se vždycky směje, že to mám naopak. Polévky husté a omáčky řídké :-), já totiž moc klasicky nezahušťuji.
      Helenko, měj se hezky a ať se ti daří. Jitka

      Vymazat
  4. Recept na polévku si vytisknu a už se těším až ho vyzkouším. Manžel je polévkový, takže dobré rozšíření repertoáru polévek.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, polévku vyzkušej. Je to fajn změna a co má jeden stále vymýšlet, že? :-)
      Měj pěkný den. Jitka

      Vymazat
  5. krémové polévky já můžu...Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Světlanko, já taky mám raději krémové než vývarové. Zdravím. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.