neděle 6. listopadu 2022

Dýně 3x jinak I.

V posledních dnech jsem upekla hned tři recepty z dalšího sezónního pokladu - dýně Hokkaido. Tuto oblíbenou dýni si pěstuji na zahradě a pak ji ráda přivítám v kuchyni. Všechny moučníky, které jsem letos z dýně upekla, byly tak dobré, že by bylo škoda nepodělit se o recepty. Dnes si upečeme bábovičky s překvapením.




Plněné dýňové bábovičky


2 vejce
280 g třtinového cukru
180 g špaldové mouky - hladké napůl s celozrnnou
1 ČL skořice
1 ČL koření na koláče Sonnentor (když nemáte, lez použít perníkové nebo vynechat úplně)
1 ks kypřící prášek do pečiva
150 ml mléka
100 g rozpuštěného másla
2 PL dýňového pyré

Nutella, čokoláda, slaný karamel,... 

V míse prošlehám vejce s cukrem a postupně přidám i ostatní ingredience. Vyšlehám do hladkého těsta. Těsto naliji do vymazané formy na bábovičky nebo muffiny. Plním do 2/3 výšky a přidám lžičku Nutelly, slaného karamelu nebo kostičku hořké čokolády. Přidám ještě trochu těsta, aby byla náplň schovaná a peču asi 30 minut na 160˚C. Nechám lehce vychladnout, vyklopím a pocukruji.







A jen tak mimochodem: Všechny tři recepty obsahují dýňové pyré. K přípravě je potřeba oloupaná a semínek zbavená dýně Hokkaido. Nakrájím ji na kostky, promíchám s trochou oleje a na pečícím papíru upeču do měkka. Vychladlou dýni pak rozmixuji do hladkého pyré s trochou vody. Může se přidat skořice nebo mletý muškátový oříšek.  



9 komentářů:

  1. Jitko, bábovičky vypadají krásně. A určitě budou i dobré. Já jsem taky z dýňového pyré pekla mufiny s nutelou (jen jsem ji dávala nahoru a pak rozmíchala špejlí - dělalo to hezké mramorování). A MMCh - nemá být v receptu ještě kakao? Já totiž t y své muffiny mělě výrazně oranžové...
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  2. Stáňo, nene. Kakao tam není. O tmavou barvu báboviček se postará třtinový cukr.
    Také ti přeji pěkný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
  3. krásné bábovičky. já tedy raději dýni naslano. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Já je má ráda tak i tak :-). Dýně jsou prostě podzimní TOP :-)
      Pěkný nový týden. Jitka

      Vymazat
  4. Jituško, vypadají úžasně! Nebudeš věřit, ale ač různé dýně dělám na mnoho způsobů, na sladko jsem ji nikdy nedělala. Nejvyšší čas trochu pokročit!
    Děkuji za nakopnutí a přeji klidné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to ještě vydrž. Budou další recepty, tak ať máš z čeho vybírat :-)
      Také ti přeji pohodový začátek týdne. Jitka

      Vymazat
  5. Z dýně dělám pouze polévku,ale vím,že její užítí je mnohem větší.
    Bábovičky jsou krásné a určitě i tak chutnají.
    Jituš,měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, polévka z Hokkaida u nás vede. Tu jí i ti, kteří polévky nemusí :-)
      Pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  6. Mám dýni také zařazenou na seznamu oblíbených))) Ty formičky jsou nádherné, už jsem je jednou u tebe obdivovala. Přeji hezký týden.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.