čtvrtek 23. června 2022

Truhlíky 2022

Na plánování letošních truhlíků a nádob s letničkami jsem letos ani neměla čas. A ani s výsadbou jsem nespěchala. Jenže pak přijela kolegyně ze zahradnictví s tím, že všichni kupují jako šílení a po zmrzlých už nejspíš nebude žádný výběr. Logicky jsem propadla panice 😊 a vyrazila koncem dubna taky něco pořídit. 




Ne, že by neměli co prodávat, ale už opravdu některé letničky byly vyprodané a nekoupila jsem všechno a v barvách, jak jsem si představovala. I přesto jsem s výsadbou spokojená, mám toho požehnaně a zatím všechno prospívá dobře. Zalévat zas tak často nemusím, neboť každý den více či méně sprchne a spíš vylévám vodu z nádob bez odtoku. 





 
U vchodu jsem letos udělala malé změny. Lobelkám se líbí v pozinkovaném košíku - kyblíku, stále nevím, jak těmto nádobám říkat. Za měsíc udělaly pěkný "obláček", že už ani ucho není vidět.



 

Velkou nádobu jsem obměnila úplně. Přerostlý břečťan jsem vyměnila za menší, doplnila fialovými Ipomeami a panašovaným Pierisem. Všechno jsou to rostliny do stínu, vchod je na východní stranu a za celý den tam slunce nezasvitne. Snad se jim tu bude dařit. Ipomeu na jaře vystřídají petrklíče nebo nějaké podobné jarní rostliny, na podzim budou břečťanu a Pierisu dělat společnost vřesy.

 


 

Na sluníčku po zahradě mám roztroušené truhlíky a nádoby s výsadbou, která léto připomíná nejvíc.


Osteospermum, Brslen, Glechoma ve svatební kombinaci.


Bidens, Otočník, Lysimachia.

Žlutozelená Verbena.

Apténia mezoo a Šalvěj.

Muškáty, Scaevoly, Lysimachia.




Zřídkakdy mám jednodruhové nádoby. Připadají mně nudné a tak výsadbu kombinuji a mixuji. Zkouším, co by se k sobě hodilo jak barvou, tak tvarem. Pergola je důkazem mých pokusů.
 


Kleio - zkouším novinku.



Red Baron, Heuchera, Lobelka a Lysimachia.


Šalvěj, Carex, břečťan.

Ve velkém květináči Hosta.

Jarní košíky zdobí i v létě. Na podzim z nich něco určitě ještě použiji.

V závěsném koši je Hosta, Heuchera, Břečťan a neznámá letnička.


Fuksie moc neznám, ale zatím se jí daří a už roztáhla baletní sukýnky.






Po zahradě mám roznošené hlavně suchomilky a pár solitérních nádob.


Hortenzie s břečťanem.

Skřípina



Romantické muškáty s jabloňovými květy.


Nejvíc je toho jako obvykle na terase. Manžel občas zaprotestuje, že pokud to tak půjde dál, nebudeme si mít kam sednout. Mám to ošéfované, bez obav 😉. 



Bez bylinek by to nešlo.


Letní mix: Gaury, Krásenky, Levandule, Rozchodníkovec, Šalvěj, Lupina, traviny a křoviny.




Sundaville už kvete, mám ji třetí rok.

 
Bylinkový truhlík. 

Bylinkovo - letničkový mix.

Tento muškát měl mít jinou barvu, ale asi je někdo v zahradnictví popletl. Nevadí, tato kombinace s Lantanou mně připomíná Jižní Ameriku nebo Karibik.

Tyto muškáty mě zaujaly víc listy než květy. A v kyblíku jim to sluší.


A jen tak mimochodem: Jsem se chtěla zeptat, co děláte pro to, aby Osteospermum kvetlo celé léto? Mně kvetou většinou jen začátkem léta a pak už ani ťuk. Hnojit? Hodně slunce?


12 komentářů:

  1. Krásné domácí zahradnictví))) Nakoupila jsi moc dobře a vykouzlila jsi nádherná květinová zákoutí. S tvým dotazem ti bohužel neporadím. Tomuto oboru opravdu vůbec nerozumím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji a nic se neděje. Budu experimentovat :-)
      Pěkný poslední školní týden. Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, máš to krásné. My letos s mámou taky nákupy nějak propásly (máma byla nemocná, tak byly jiné starosti) a kupovaly jsme až teď před týdnem (na chalupě je naštěstí všechno stejně opožděné - Vysočina, no, takže prodlevu s výsadbou nemáme až tak velkou). Uvidíme, jak se tomu bude dařit, když začala teď horka...
    Stáňa - http://veverkoviny.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, aspoň ti to déle vydrží. Já jsem taky jednou sázela hodně pozdě a truhlíky pak vydržely dlouho pěkné.
      Pěkný horký týden. Jitka

      Vymazat
  3. Jitko určitě bych odštipovala ty odkvetlé květy, to svědčí mnoha letničkám. A tahle "kopretina" nesnáší přemokření, tak určitě zalévat méně. Krásné dny a moc zdravím! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, taky mně paní v zahradnictví říkala, že ráda uhnívá a radila zalévat jen spodem do misky. No, uvidím.
      Díky a měj se krásně v tom letním čase. Jitka

      Vymazat
  4. No teda! To je květinový ráj. Každé zákoutí je zkrášlené.
    Bohužel odpovědět na Tvůj dotaz neumím.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Jituško, moc krásně jsi osadila. Kochám se u toho. Měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji, jsem ráda, že se ti truhlíky líbí. Pěkný týden. Jitka

      Vymazat
  6. Jitu, kochám se. Vkusné, mnohdy originální kombinace, barevné ladění, prostě paráda! A naši muži by si asi notovali :o)
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, no jo, nemáme my to lehké :-)
      Děkuji za milá slova a přeji ti krásný konec června. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.