středa 8. června 2022

Balíme a letíme

... nebo jedeme. Ovšem s malým kufrem :-)

Balení na cesty nepatří mezi oblíbené činnosti. Já jsem si v tom udělala jednoduchý systém a jestli mě něco baví, tak balit malý kufr na dovolenou a mít každý den něco jiného na sobě. Před časem jsme jely s kolegyněmi na pět dnů do Toskánska a mohly se smíchy potrhat, když viděly můj pidi kufr, se kterým jsem dorazila. A to jsem byla náhradník a o cestě jsem se dozvěděla odpoledne a ráno jsme frčely. Kancelářský styl se u mne nezapře a na balení mám tabulku v excelu😀.

Celé je to postavené na univerzálnosti a kombinovatelnosti. Důležité je, aby se vše (nebo skoro vše) dalo kombinovat se vším. Omezím barvy základních kusů jako jsou kalhoty a sukně na základní trojici (třeba) bílá - černá - modrá. Případně některou barvu zaměním podle toho, co mám právě oblíbené, za hnědou nebo šedou. Vršky jako topy, trička, košile, halenky a svetříky mohou být už barevnější, ale volím takové kombinace, aby se hodily k základní trojici. Šaty už nemusí být tak barevně omezené, ale určitě se černo - bílé šaty kombinují s dalšími doplňky moc dobře.

V předstihu si rozložím základní kousky, které si chci vzít a zkouším různé varianty s ostatním oblečením, abych zjistila, zda není potřeba něco dokoupit nebo doobjednat. Na fotkách je pro představu mé loňské balení na 14ti denní Rhodos. Samozřejmě, že pokud pojedeme na hory, skladba cestovního zavazadla bude jiná.

Základní kousky v základních barvách - kraťasy, kalhoty a sukně.

K tomu trička. Podmínkou je, aby se každé hodilo alespoň ke třem základním kouskům.

K této sukni se hodí všech osm triček.

Na cestu klidně něco veselejšího.

Výborná věc je twinset, dá se nosit spolu nebo v kombinaci s jinými vršky. Nebo jako kabátek k šatům. Díly nemusí být úplně stejné, stačí, když se podobné tričko/top a kardigan jako twinset tváří.

Šaty obvykle užiji nejvíc a tak nesmí v mém kufru chybět. Přednost dávám nemačkavým materiálům v barevnosti, která se dobře kombinuje s doplňky.

Stejně variabilně vybírám oblečení na pláž. Bílou, modrou nebo černou lze kombinovat s jakýmkoliv i vzorovaným plavacím úborem.

Cestuji vždy v teniskách, které se dají později vzít i na náročnější dovolenkové výlety. Jedny pohodlné sandály na běžné nošení, jedny s pohodlným podpatkem k šatům. A pak už jen dvoje pantofle, jedny na pláž a druhé na střídačku se sandály. Barevně se mně osvědčily letní odstíny stříbrné, zlaté a pak zase neutrální bílá, černá,...

Jako poslední řeším doplňky jako je klobouček, kabelka a bižuterie. Klobouky miluji, ale schází mně odvaha na jejich častější nošení. Kabelky mám vždy dvě, velkou na cestu, která pojme všechny dokumenty, pasy, peněženky a druhou menší - většinou crosbody - na běžné nošení. Mám ještě jednu malou, která slouží jako toaletní taštička, ale dá se použít i na večeři, jen tak do ruky.

Šperky moc nevozím. Ne vždy je na pokoji k dispozici trezor a nechce se mně je hlídat. Takže pouze to, co mám na sobě stále (náušnice a řetízek) doplňuji různými náramky.

A takto vypadá finále. Vše vidím jako celek, barevnost je vzájemně kombinovatelná a nepovezu zbytečně něco, co se pak nebude k ničemu hodit. Věcí je dost, klidně by se dalo ještě něco seškrtat a přitom se neopakovat.
Přípravu vyfotím na mobil a později až dojde na vlastní balení, mám sbaleno raz dva.

Letos si snad dovolenou užijeme bez všech těch covidových omezení a zbývá tedy už jen popřát

Bon voyage

A jen tak mimochodem: Osvědčilo se mně do kufru oblečení rolovat namísto skládání do komínků. Oblečení se vejde daleko víc a po vybalení není tak zmačkané.

1. Ano, určitě je to o vzájemném kombinování. Taky mohu říci, že když s kamarádkami nějak vyjíždíme, moje zavazadlo je nejmenší. A vždy mám vše co potřebuji :-).
    Tvoje skladba oblečení se mi líbí, jo,jo byl Ti dán do vínku vkus.
    Hezký den!
    Hanka

1. Hani, děkuji, potěšila jsi mě.
      Ano, je třeba balit s předstihem nebo se alespoň připravit předem. Ve stresu před odjezdem, se nahází do kufru kde co. Když je vše promyšlené, vezu jen to co unosím a jsem zbalená první z rodiny :-)
      Pěkné odpoledne. Jitka

2. Skvelý článok. Tie prvé kraťasy čierne a hnedé sú dokonalé. Už dlho také hľadám ale nikde nič a keď nájdem tak vypredané. Ak sa budem niekde baliť tak ťa zavolám aby si mi tak pekne uložila veci do kufra, mne sa to nikdy nepodarí :D

AKO KOMBINOVAŤ FARBY PODĽA OSVALDOVÉHO KRUHU?

1. Kraťasy jsou z Benettonu a z Marks&Spencer. Já mám taky problém vybrat takové, které by seděly, ale v těchto dvou obchodem je výběr dobrý. Hlavně Benetton má takových volnočasových kousků pěkný výběr.
      K balení... srolované oblečení zabere asi o 1/3 méně místa než to komínkované. Vyzkoušej. V kufru zůstane místo i na nové šatičky, koupené na dovolené :-)
      Pěkné léto. Jitka

3. tvé kombinace jsou nápadité..Sv.

4. Balení nemám v lásce z důvodu omezeného prostoru zavazadla. Já toho prostě potřebuji moc. A balím často. Do lázní ( není problém, pokud nejedu na tři týdny ). Na hory v létě to je horší ( potřebuji letní i teplejší oblečení ). Týden na kole ( od penzionu k penzionu, všechno v brašnách s sebou ). Na motorce ( to je oříšek, protože mám přidělenou jen jednu brašnu a "Já ten fén opravdu potřebuji " ).....takže tak....ach jó....Jinak Vaše balení je bez chybičky, musím to taky vypilovat.

1. Iveto, já mám různé seznamy na různé typy dovolených a různou délku pobytu. Průběžně si je doplňuji nebo měním podle aktuálních potřeb. Já mám seznamy v podstatě na vše, co s sebou bereme. Nestává se nám pak, že něco doma necháme nebo táhneme zbytečnosti.
      Tak hodně úspěchů a pěkné léto. Jitka

5. Když to vidím,hned bych někam jela.Jsem asi vyjímka a balení na dovolené jsem vždy milovala.Balila jsem už 14 dní před odjezdem.Také do malého kufru,ale byl problém ho zavřít.Tvé kombinace se mi moc líbí.Jak já bych někam cestovala,ale s manželem už nic není.Musela bych se přibalit tak k mým sestrám.Nejde mi přihlásit.
    Jituš,měj se hezky.Jitka St.

1. Jituško, mě cestování bavilo vždycky a když jsem (hlavně zamlada po revoluci) chtěla vyjet a nebylo s kým, jela jsem sama. Vždy se našel někdo podobný a hned jsem se s někým novým seznámila. To můžu doporučit.
      Pěkné červnové dny. Jitka

6. Jituško!!! Ty si můj člověk!!! Tabulku v excelu sice nemám, ale seznamy ano, já tak ráda odškrtávám!
    Balím úplně stejně, přesně vím, co s čím budu nosit, včetně bižu. Boty a kabelky mám stejně jako ty ve zlatavých tónech.
    Tak letíme, ne!
    Měj krásný den. Helena

1. Helenko, napiš kdy a kde :-) Já myslím, že toho máme dost společného, nejen to balení, že?
      Já si taky promýšlím kombinace a baví mě ta hra s minimem věcí.
      Tak kdybychom se na letišti minuly... přeji ti klidný let a nezapomenutelnou dovolenou. Jitka

7. Teda, jsem balící barbar, když vidím tu uspořádanost. Pro mě je balení noční můra, takže odkládám a odkládám a balím na poslední chvíli :) Krásné dny a užijte si dovču! Katka

1. Katko, taky si vzpomínám, jak jedna známá den před odjezdem do Chorvatska s celou rodinou neměla nic sbaleného a půlku věcí ani kupenou. To bych se ze samého stresu dávala dohromady až do Grazu :-)
      Tobě taky přeji pěknou dovolenou. Jitka

8. Jitko, tak já jenom zírám, jak to máš všechno perfektně vychytané. Podle seznamu jsem naposledy balila kufry dětem na tábor, a to už je hóóódně dávno. Tahle činnost není zrovna můj šálek, ale vždycky to nějak zvládnu. Užijte si krásnou dovolenou, zdravím 🌞

1. Evi, nakonec to zvládneme nějak všichni. Někdo se stresuje, někdo si to užívá :-) Já jsem ta druhá skupina. Děti se už taky balí samy, ale dlouhé seznamy na tábor jsme měli taky :-) a většinou nepřivezly všechno zpátky. Se ztrátami se muselo počítat.
      Také přeji pěkné léto. Jitka

9. Jituško, tak to si mě pobavila :-). A ty šaty s býlími květy, ty jsou..... A Toskánsko s kamarádkama závidím. měj se krásně. Dana

10. Jitko, jdeš na to krásně systematicky. Já balím nerada a v podstatě skoro vždycky na poslední chvíli. Mám výhodu, že my jezdíme skoro výhradně do hor a lesů, takže potřebuju akorát trekové kalhoty (mám s odepínacími nohavicemi, takže universál), funkční trička, větrovku a mikinu. Kalhoty mám šedé, takže k nim jdou vlastně všechny barvy. Na cestu si beru džíny, ve kterých pak chodím na večeře. S manželem se komplet zabalíme tak za půl hodiny (včetně vylovení turistických bot ze sklepa) a vejdeme se do jednoho velkého kufru :).
    Měj se krásně
    Stáňa - https://veverkoviny.blogspot.com/

1. Stáňo, mé balení do hor vypadá hodně podobně. Ale to víš u móře se chce každá blejsknout :-)
      Mějte pěkný víkend. Jitka

11. Jitko, to je nádhera. Vše k sobě ladí a Tvá příprava je dokonalá, máš můj obdiv.
    Přeji hezký večer. D.

Děkuji za vaše komentáře.