neděle 7. listopadu 2021

Mé podzimní symboly

Podzim se dostává do své méně atraktivní části. Už není tak barevný, ale spíš mlhavě nevlídný. Večery se prodlužují, zapalují se svíčky a náš život dostává trochu jiné tempo. Zářijové a říjnové babí léto vystřídal listopad, který nenabízí nic extra, na co bych se těšila. Musí se nějak přetrpět do adventu.

Pravidelně se na podzim projdu po zahradě, utrhnu co ještě kvete a "naaranžuji" si podzimní kytku. To je pro mne jasný symbol končící zahradní sezóny. 

   



Bez vřesů a chryzantém si podzim vůbec nedovedu představit. Koncem léta je vyhlížím a těším se na ně.






Podzimní sklizeň zeleniny a ovoce přináší velké uspokojení. K této sezóně nerozlučně patří dýně, jablka, kořenová zelenina a brambory. Jablečný štrúdl, dýňová polévka, bramboráky to jsou ty pravé podzimní symboly v naší kuchyni.




Na podzim mě potkalo to nejlepší, co mohlo. Poznala jsem mého muže a kytka k výročí je symbol naděje. Naděje, že jednou konečně přijde ten pravý a vše se v dobré obrátí.




Dušičky jsou symbolem vzpomínek na ty, kteří tu už s námi nejsou. A také je dobré si uvědomit, že bychom měli trávit víc času s těmi, kteří nám tady zbyli a čekají na naše zavolání.  




Cestou ze hřbitova mne zaujaly další podzimní symboly - vyřezávané dýně a halloween. 






A jen tak mimochodem: Nestihla jsem vyfotit děti pouštějící draky, červené bobule jeřabin ani jízdu svatého Huberta. Pozvu vás alespoň na procházku podzimními Boskovicemi.









12 komentářů:

  1. Jituško, tvá podzimní symbolika se mi moc líbí! Obdivuji, co všechno si ještě přinesla ze zahrady - kytice je nádherná, vřesy kolem domu si užívám stejně jako ty.
    Děkuji za procházku Boskovicemi, na které mám moc hezké vzpomínky a přeji všechno nej do dalších spokojených a šťastných let.
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji mnohokrát. Každé roční období má své symboly a ty podzimní se moc pěkně fotí. Pro mne je příjemné užít si to nejlepší, co podzim nabízí a už se těším na advent a vánoce.
      Měj krásný nový týden. Jitka

      Vymazat
  2. Jitko, podzim mám moc ráda, takže Tvůj příspěvek mě potěšil. Všude mám taky vřesy, drátovce, dýně a chryzantémy. Pohled na ně mě dělá dobře na duši. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, mně taky a moc. Bez vřesů by to nebylo ono :-)
      Tak ať ti ještě dělají dlouho radost.
      Měj krásný nový týden. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško,krásně jsi sestavila symboly podzimu.Mám to tak skoro stejně i s tím výročím svatby.
    Přeji další hezké podzimní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, my jsme oslavili výročí seznámení, svatbu jsme měli v červnu. Víc už toho neslavíme :-)
      Děkuji a měj krásný nový týden. Jitka

      Vymazat
  4. Když se listopadový den povede, tak je to OK. Ale je to měsíc, který mám ze všech nejméně ráda.
    Je pravda, že si ho dovedu ledasčím zpříjemnit, ale takové ty vlezlé šedivé mlhavé dny nejsou opravdu můj šálek kávy. Tvoje fotky jsou ale moc příjemné.
    Hezké klidné dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já listopad taky moc nemusím, ale jak píšeš ... každý den se dá něčím zpříjemnit a něčím si udělat radost. Já v těchto dnech v práci dokončuji další větší projekt a mám z toho moc dobrý pocit. Nesmím to zakřiknout :-)
      Přeji ti krásný večer. Jitka

      Vymazat
  5. letos byl podzim nádherný...Sv.

    OdpovědětVymazat
  6. Jituško, pěkně si to shrnula :-). Teď už se budeme těšit na advent. Krásné poslední podzimní dny. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím tě, Danuško. Ano, je před námi nejhezčí a snad i nejklidnější část roku, tak už se těším.
      Posílám pozdrav a mějte se hezky. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.