pátek 31. července 2020

Červenec na zahradě

V červenci je léto na svém vrcholu. Na zahradě toho teď kvete plno a tak to mám ráda. Květy od brzkého jara do pozdního podzimu. Barevné oživení odstínů zelené. Nemám vyhraněnou barvu. Všechny jsou krásné a svěží. Jako letní ráno, když konečně můžu jít do práce jen v šatech bez svetru a není mně zima.

K létu patří letničky, bez nich by bylo barev polovic.

Fialový muškát a vějířovka.

S vějířovkou jsem v posledních letech spokojená víc a víc.

Tento loňský muškát vůbec nevypadal, že přežije a nakonec se takto krásně rozkvetl.
Tuto verbenu jsem koupila jako trvalku, ale až doma jsem vyguglila její nemrazuodolnost a tak s květináčem jde na zimu do skleníku.

Impatiens a Ipomeu sázím pravidelně do polostínu.
Vděčné afrikány sice nevoní tak sladce vanilkově jako sousední otočník, parádu ale dělají taky velkou.


Loňské muškáty se obalily velkými květy. 

Stejně tak k létu patří i trvalky. V červenci vykvetly kopretiny, rudbekie, echinacei, rozrazil, hortenzie, růže i levandule. Jako bych volala jahodová, vanilková, čokoládová, pistáciová, ...



Žluté kopretiny.

Vysoké zahradní kopretiny.

Plnokvěté kopretiny.

Hortenzie, rozchodníkovec, bílá rudbekie se krčí vzadu a okrasné miscanthusy.

Hortenzie 3x jinak.


Bílá hortenzie a kousek i té modrofialové.

Jeden opožděný klematis (Comtesse de Bouchaud)

Modré zvonečkové moře. 

Echinacea se schovává za levanduli.

Echinacea, rozchodníkovec a kousek šalvěje.

Vrbina, rudbekie, veronika - rozrazil.

Trvalkovou džungli tvoří různé šalvěje, levandule, echinacei, rudbekie, rozrazil, růže, kopretiny a spousta dalšího.

Tuto čechravu jsem roky mučila na slunci. Po loňském přesazení se probrala k světu a konečně vykvetla.

A samozřejmě mé hospodářské úspěchy 😀


Truhlíkové jahody mají stále bohatě nasazeno.

Salátovky i nakládačky. Cherry i Tornáda. Chuť mají teď bezkonkurenčně nejlepší. 

Tento koláč je takové tutti frutti. Vše ze zahrady ... jahody, višně, rybíz a to modré jsou muchy (říkáme tak plodům z muchovníku)


A jen tak mimochodem: Tak jako jsme roky čekali na první květy vistárie, tak už 13 let čekáme na první květy stálezelené letní magnolie. Kupovala jsem proutek na Floře, když jsem spíš jen tušila, že budeme čtyři. V prosinci bude Ondrovi třináct let a juchů první mega květ velký skoro 25 cm je tady. Omamně vonící, bělostný, obrovský a přece křehký. Tak tomu říkám milé překvapení.

Magnolia grandiflora GALISSONNIÉRE
Magnolia grandiflora GALISSONNIÉRE

Květ se do dlaní nevleze.

Magnolia grandiflora GALISSONNIÉRE

A bude ještě jeden.


23 komentářů:

  1. Jituš jsi pěstitel šikulka a moc krásně ti to kvete úplně všechno. Moc se mi líbí ty plnokvěté kopretiny. Mám ráda muškáty i verbeny. Koláč jsem také pekla z toho co zahrada dala...borůvky, maliny,rybíz. Máme to moc rádi. Přeji ti krásné dny ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se za pozdní reakci. Jsem teď dlouho v práci a po tolika hodinách civění do PC, mě doma už ani nenapadne k němu znovu sednout.
      Jaruško, děkuji za zprávu a doufám, že si užíváš letní dny. Jitka

      Vymazat
  2. Jituš,krásně ti to kvete a těch nádherných barev.Máš i krásné posezení na zahradě.Květ magnolie je nádherný.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, děkuji za milá slova a přeji ti krásné srpnové dny. Jitka

      Vymazat
  3. Jitko, kvete ti to všechno krásně.

    OdpovědětVymazat
  4. Jituško, krásné. U nás nějak v poslední době vše zasychá. Měj pěknou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, u nás by to taky potřebovalo už spršku.
      Měj pohodový letní večer. Jitka

      Vymazat
  5. Je radost vidět fotky z vaší zahrady. Kvete Ti to tedy všechno nádherně! Je vidět Tvoje dokonalá péče.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji za milá slova. I já se k tobě chodím kochat. Pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  6. Tak na tuhle magnólii si brousím taky zuby, já je prostě miluju a chtěla bych je mít na zahradě místo ovocných stromů. máme tu samé skoro stoleté jabloně ještě po Němcích, a nemáme žádný sklep kde by se jablka uchovávala. Takže magnólie by zastoupily stromy ale dělaly by nádhernou ozdobu. je zvláštní, že ty dáváš tu Ipomeu do stínu a já jí vídám nádherně a bujně růst i na extrémně osluněných místech. Také jsem letos na jaře, když jsem vytahovala muškáty na okna netušila co z nich vůbec bude. Byli to rakoví mrzáčci, ale už jsou nádherné a kvetou jak blázen. Máš tu zahradu vymazlenou....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, magnolie je krásná, ale potřebuje slunné a chráněné místo. V zimě zalívat a střihat až v červenci. Ipomea roste všude. Ve stínu není tak bujná.
      Přeji hodně zahradních úspěchů. Jitka

      Vymazat
  7. Ipomeu mám taky na sluníčku, dařī se jí.
    Zajímalo by mne, jakou máte polohu zahrady, jå mám po celý den žár a mám co dělat to udržet ve skvèlé kondici. Voda, voda, voda.
    Naprosto ti rozumím, mám tři magnolie.
    Když byly prvni květy, byla jsem blahem vedle.
    Letos poprvé mi kvetla i druhé kolo, to jsem už stírala aj slzu.
    Krásný srpen přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera jsem na stellatě objevila poupě!

      Vymazat
    2. Vendy, ano, ty jarně kvetoucí magnolie v létě opakují (trochu).
      Simi, zahrada je na jiho-západ. Od oběda do večera slunko. Něco stíní stromy, ale taky by už trávník potřeboval spršku.
      I tobě pěkný srpen. Jitka

      Vymazat
  8. Jituš, jsi úžasná zahradnice)))
    Přeji krásný víkend plný sluníčka. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji a přeji krásný zbytek prázdnin s Lolčou.
      Jitka

      Vymazat
  9. Jitko, na zahrádce Ti vše krásně kvete. A ten květ magnolie je úžasný, obrovský. Obdivuji i jahody, těm našim se letos vůbec, ale vůbec nedaří.
    Měj hezký srpen. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, jahodám jsem na jaře přihodila pár granulí koňského hnoje a jedou ostošest.
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  10. Odpovědi
    1. Jani, také máš nádherné květinky. Obdivuji ty Gazánie, nádhera.
      Pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  11. Jituško, kochám se! Nádhera, kouzelná zahrada! Jsi skvělá zahradnice. Trochu v dobrém závidím tu kopretinu, měla jsem veliký trs, před lety vymrzl a od té doby se nějak nedaří vypěstovat novou.
    Ta magnolie - to je skutečně skvost!
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, kopretiny mám od loňska a zatím se drží a pěkně kvetou. Vůbec trvalkám letošní počasí svědčí a dělají mně radost. No a ta magnolka ... ta tedy překvapila.
      Přeji ti pohodové srpnové dny. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.