čtvrtek 16. července 2020

Kosmetický patriot


V dnešní době je dobré podporovat české výrobce. Slyším to ze všech stran. Když si prohlédnu svoji kosmetickou skříňku, podporuji je už dávno a ani mě k tomu nikdo vyzývat nemusel. Dřív tomu tak nebylo. Pečující a dekorativní kosmetiku jsem používala pouze zahraniční. Časem, jak začali tuzemští výrobci zkvalitňovat a rozšiřovat svou nabídku, začala jsem zkoušet jejich nové lákavé produkty. A často jsem se k nim vracela. Nejčastěji si koupím něco od Dermacolu, Havlíkovy apotéky a Manufaktury.   


Dermacol hodně rozšiřuje svoji nabídku a já jsem byla spokojená s noční a ranní pleťovou maskou. Ne každý týden stíhám normální masku a tak je fajn použít na noc pěstící a ráno čistící masku. 
Od Manufaktury jsem vyzkoušela omlazující Skin booster. Dávala jsem jej hlavně na oční okolí a byl moc příjemný a i celkem dlouho vydržel.


Co mám opravdu moc ráda, jsou krémy od Havlíkovy apotéky. Vyzkoušela jsem jich už několik a mé smíšené pleti nejvíc chutná na den Krásná kurtizána (Ó lalá) a na noc Andělská tvář. Jsou nemastné, krásně se roztírají, bez parfemace, plné bylinek. Opakovaně používám i ranní čistící a pečující 3 minutovou masku. Hned je ráno příjemnější. 
A na co se opravdu těším při každém otevření Havlíkovy krabičky? Na malou ceduličku s pozitivním vzkazem. Nevěřili byste, jak zrána zafunguje vzkaz "Jsi krásná". Hned je na tu ženskou v zrcadle lepší pohled. 


Ještě se vrátím k Dermacolu. Na sprchových gelech Aroma ritual - Růžový grep a Opuncie jsem v podstatě už závislá. Mám ráda citrusové vůně, hlavně v létě a tyto sprcháče mně voní moc příjemně a konečně jsem našla hydratační gely, po kterých jsem se zbavila suché pokožky na nohou.
Dermacol má i moc příjemné a funkční podklady pod make-up. Používám je i pod BB krém a jsou tak příjemné, na pleti sametové, radost se dotknout.



A jen tak mimochodem: Česká kosmetika je i pěkný dárek kamarádce, která žije v Německu. Dermacol tam má dobré jméno, ale není lehké jej tam sehnat. Při setkáních si většinou vyměňujeme pleťové masky. 
Používáte českou kosmetiku? S čím máte dobré zkušenosti? Budu ráda, když se v komentářích podělíte o vaše bjůty poznatky.


14 komentářů:

  1. Jitko, díky za zajimavé nahlédnutí na tvou kosmetickou poličku. Já se přiznám, že výrobce moc neřeším, takže používám kosmetiku českou i zahraniční. Od Manufaktury jsem měla meruňkový sprcháč a tělové mléko a krásně voněly. Pokud jde o Dermacol, tak jsem si s s jejich pordukty úplně nesedla s vůněmi - tělové mléko (tibetský jasmín) a jeden sprcháč (jahoda s rebarborou) jsem dokonce poslala dál, protože mi nevoněly hodně. Druhý sprcháč a krém na ruce nebyly špatné, ale taky úplně nenadchly. Ale citrusová vůně mne láká, takže možná, až spotřebuju zásoby...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já to taky mixuju, důležité pro mě je, aby mně výrobek sedl a měl nějaký efekt. Ze sprcháčů, používám tyto, ostatní mně taky přijdou přeslazené. Každý si musí najít tu svoji vůni.
      Měj klidný večer. Jitka

      Vymazat
  2. Jituško, moc ne, ale asi začnu. Nedávno jsem dostala k vyzkoušení stíny od Dermacolu, jsem překvapená jejich kvalitou! Super! Je vlastně pravda, že tělovou kosmetiku mám často z Manufaktury. Když se dívám na tvou poličku, musím říct, že má všechno moc hezké obaly, pamatuji i jiné časy...
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, mně třeba nevyhovují make-upy od Dermacolu. Mamka je mívala vždycky na ples ve skleněné lahvičce. Dělají je dodnes.
      Díky za tip, na stíny se mrknu.
      Užij si krásný večer. Jitka

      Vymazat
  3. Netuším, zda si mohu dovolit být patriot. Spíše ne.
    Mám celý život tak citlivou pleť, že si na kosmetiku dlouho zvykám nebo vůbec nezvyknu.
    Na příklad, natírám obličej hydratační Niveou a až poletím komínem, požádám o jedno balení sebou :-)
    Nejlépe mi na celé tělo lahodí kokosový olej a ve své podstatě je mi jedno dokud je, jen musí být čistý. Jak není, osypu se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, až poletíš komínem? :-)
      Citliváci mají těžký život, jsem vděčná za tu moji smíšeninu. Nesedí mně mastné a hutné krémy. Třeba později ...
      Pěknou neděli. Jitka

      Vymazat
  4. Jituško, já občas používám Dermacol, protože je to kvalitní kosmetika, ale jinak to celkem střídám. Měj pěkný pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, nedávno jsem viděla na TV Seznam rozhovor s majitelkou Dermacolu. Moderátorka se jí ptala, jaký je rozdíl mezi krémem za 2000 Kč a za 200 Kč. Odpověděla, že v obalu. Věřím, že do určité míry na tom něco bude.
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  5. Jituš,díky za nahlédnutí do tvé kosmetiky a trochu i za poučení.Kterou ženu by nezajímala kosmetika.Šla jsem se podívat do koupelny a do ložnice na toaletku.Pár výrobků od firmy Dermacol mám a i sprchový gel Vodní meloun a potom dekorativní kosmetiku.Většinu toho dostávám od dcery a nebo vnuček.Mám toho dost k velké radosti právě vnuček.Budu koukat více po českých výrobcích.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tak to máš výborně zařízené. Já si kosmetiku vybírám sama nebo občas něco dostanu od kamarádek.
      Měj pěknou neděli. Jitka

      Vymazat
  6. Přidávám se k těm, co mají vše citlivé))))
    Přiznám se, že jsem dříve používala českou kosmetiku Ryor i Dermacol, ale pak jsem přešla na cizinu a vyhovuje mi víc.Nejsem osypaná a červená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, na citlivou pleť má výborné krémy Havlík. Myslím, že se sada jmenuje Krásná Slovenka. V prodejně ti dají ochotně vzorek na vyzkoušení.
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  7. Moc děkuji za tip,ráda vyzkouším něco z řady Dermacolu.Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, rádo se stalo. Teď jsem vyzkoušela tónovaný krém od Dermacolu a jsem s ním na léto moc spokojená.
      Přeji krásný večer. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.