neděle 9. srpna 2020

Jablečný vrstvený dort

Léto se přehouplo přes půlku. Podzim je sice snad ještě daleko, ale už nám posílá pozvánku ... letní jabka. Manželova maminka mně jich přinesla velkou mísu. Upekla jsem žemlovku, čtyři nohavice štrůdlu, nastrouhala zásobu na zimu do mrazáku. A "upekla" jsem jablečný dort. Tentokrát jsem jej vylepšila tvarohovou vrstvou a zmizel přímo bleskově. Rychlý, jednoduchý a moc dobrý.




Vrstvený jablečný dort


1 balení piškotů
500 g jablek
500 ml vody
3 lžíce krupicového cukru 
skořice
1 vanilkový pudink


1 tvaroh je jedno jaký, já jsem měla balenou kostku
půl kelímku zakysané smetany
med nebo čekankový sirup dle chuti
skořice 

Dno dortové formy jsem vyskládala piškoty.
Nastrouhaná jablka spolu s vodou, skořicí a cukrem jsem povařila doměkka. V trošce vody jsem rozmíchala pudink a přidala k jablečné směsi. Za stálého míchání za chviličku zhoustne. Nechala jsem jej vychladnout a nanesla vrstvu na piškoty. Pak zase piškoty - tentokrát "bříšky" dolů a na ně jablečnou směs do vypotřebování ingrediencí.



Tvaroh jsem osladila a prošlehala se zakysanou smetanou. Rozetřela jsem jej jako poslední vrstvu na dort. Srovnala povrch a posypala skořicí. Noc strávil v ledničce. Před odstraněním ráfku dortové formy jsem jej podél objela nožem a pak šel dobře odstranit.




A jen tak mimochodem: K tomuto času patří i kontrola čapího hnízda. Letos máme čtyři čápata. Už zahájila letecký výcvik.


19 komentářů:

  1. Mňam. Recept si opisuji. Ten se mi moc líbí. Jablka máme rádi a tak jen co je budu mít, tak hned vyzkouším. Já jsem dnes děl upekla piškot na to tvarohový krém, borůvky ze zahrady a navrch místo želatiny jsem uvařila pudink ale ne v mléce, ale v borůvkové šťávě. Nechala vychladnout v lednici už se baští...Čápata jsou kouzelná. Přeji krásný zbytek neděle a příjemný vstup do nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, to je také pěkný a určitě chutný nápad na nepečený dort. Vyzkouším.
      Pěknou neděli přeji. Jitka

      Vymazat
  2. JItko, jablečný dort je prima a vytunění o tvarohovou vrstvu zajímavý nápad (leč obávám se, že jen pro mne, u muže by mi to asi neprošlo). My máme letos letní jablka mizerná, mrňavá, padají ještě ne úplně zralá, jsou naďobaná od vos nebo červivá. Něco jsem zachránila a usušila a zbytek jsme bohužel naložili lopatou na kolečko a vyvezli na kompost.
    Čápata jsou skvělá. My vždycky v létě pozorujeme jiřičky, co hnízdí na chalupě ve stodole, jak učí mladé lítat...
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, sušená jablka máme také moc rádi. Babička je dělala v troubě, mamka v sušičce.
      Měj pěkný týden. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, dortík vypadá skvěle, ten klasický jablečný máme doma moc rádi a tvaroh nic nezkazí!
    Čapata - to je moc krásná fotka! Včera navečer, když jsem konečně spočinula na lehátku, mi podobná partička lítala nad hlavou, byla to krása! Sousedka říkala, že takhle plachtí každý den :o)
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, můžeš použít i mascarpone se šlehačkou. To je teprve dobrota.
      Čápata už také plachtí a rostou jako z vody. Brzy přijde jejich čas a komín zůstane prázdný a smutný.
      Přeji ti pohodový večer. Jitka

      Vymazat
  4. Jituš,dort je dobrota,dělám téměř podobný,je to na léto rychlé,lehké a velmi chutné.
    Fotografie s čápatama se ti moc povedla.Já sledovala také jedno hnízdo,ale i velkým objektivem byli daleko,ale aspoň něco.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, přesně ... k létu se hodí skvěle. Nic s máslem teď nedělám. Jen samé lehké mňamky.
      Já je mám na dohled z okna kanceláře. Stále mně k nim utíkají oči :-)
      Krásný večer. Jitka

      Vymazat
  5. Jituško, ten je teda skvostný! Hned bych si dala. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, je výborný a jednoduchý.
      Krásný zbytek odpoledne. Jitka

      Vymazat
  6. Jitko, díky za recept. Kdysi jsem ho také dělala, ale nějak se mi recept vykouřil z hlavy. Moučník je to moc dobrý, tak děkuji za oživení ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, rádo se stalo. Je víc variant, tato nám moc chutnala.
      Pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  7. dort vypadá výborně,už se něj chystám,Sv.

    OdpovědětVymazat
  8. Léto se skutečně nenávratně přehouplo a skutečně dobrých jablek není nikdy dost.
    Mnoho pěstitelů si letos stěžuje na různé choroby a nekvalitu jablek, což se asi podepíše na ceně jablek, je neskutečná.
    Skvělý a rychlý recept, až dorazím z dovolené, pokusím se.
    Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, naše jablka jsou zdravá, ale padají jedno za druhým. Nad cenou jablek taky kroutím hlavou. Je to celý postavený na hlavu ... banány za 20 Kč a hrůza kolik stojí jabka, třešně a ostatní domácí ovoce. Se nám ta globalizace nějak vymkla z ruky.
      Měj se krásně i po dovolené. Jitka

      Vymazat
  9. Světlo, podobný dort jsem dělávala, jen bez zakysanky a tvarohu. Recept si opisuji a určitě vyzkouším, dort vypadá lákavě. Ještě se chci zeptat, jak mrazíš jablka. Nastrouhaná a do skla?
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, nastrouhaná jablka dám do mikrotenového sáčku, pevně utáhnu a zavážu. Používám hlavně na štrůdl.
      Ptala jsem se ti na to zahradní pítko a zatím nemají, kdyby byla změna, dám ti vědět.
      Pohodový týden. Jitka

      Vymazat
  10. Nedala sis předsevzetí, že budeš odpočívat???? :-)))
    Takových mňamek zase:-)
    Recept vypadá úžasně, ale já jsem si z letošní dovolené na sobě přivezla 2 kg závaží.Ach jo.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.