pondělí 13. července 2020

Addio gelato - parte tre (Sbohem zmrzlino - část třetí)

Letos se kdeco chová jinak než jiné roky. Letní počasí občas vypadá spíš aprílově, někdy až listopadově. Ty dny, kdy je skutečně letně, si užíváme třeba se zmrzlinou. Samozřejmě, že tak jak k létu zmrzlina neodmyslitelně patří, meruňky jakbysmet. Vloni mně mamka přivezla meruňky s tím, že už jsou měkké, na zavařování se nehodí, ale na marmeládu budou dobré. Meruňkové marmelády jsem měla ještě z předešlého roku dost a tak jsem se pustila do meruňkové zmrzliny. Smetana mně k nim moc nepasovala a tak jsem ve spíži zkoumala, co bych ještě přidala. 
Nakonec z toho vyšlo něco jako sorbet s překvapivě lahodnou bylinkovou příchutí.





Meruňkovo - bezinkový sorbet


300 g rozmixovaných zralých až přezrálých meruněk
150 - 200 ml domácího bezinkového sirupu.

Rozmixované meruňky dosladím podle chuti bezinkovým sirupem, promíchám metličkou a dám zamrazit do zmrzlinovače. Hotová zmrzlina je osvěžující.






A jen tak mimochodem: Borůvky k létu patří také neodmyslitelně a pokud mám ty doopravdické, lesní a chutné, neodolám a vrhnu se na borůvkovou zmrzlinu podle tohoto receptu, jen místo jahod dám borůvky.



14 komentářů:

  1. Jitko, děláš mi chutě - hlavně tím sorbetem, mám je skoro raději než klasické zmrzky (kromě čokoládové :-D)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, zatím bezkonkurenčně nejlepší je sorbet mangový. Ten je vždy výborný a stojí za ochutnání.
      Krásný večer. Jitka

      Vymazat
  2. Jituš,ty jsi prostě ve všem dokonalá a tvoje rodina má v tobě poklad.Takovou dobrotu jsi připravila.Meruňkovou marmeládu od loňska jsme hned snědli a chystám se,že budu letos opět dělat.Meruněk je všude dost,moc chutná inspirace.Měla bych vyzkoušet.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tak to máte štěstí. Tady meruňky pomrzly a je jich málo. Zmrzliny jsem nikdy dřív nedělala a teď dělám nějakou skoro každý týden. Nic na tom není.
      Přeji pohodový večer. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, napsala si to přesně - letos je všechno jinak. Ale když se náhodou udělá počasí, zmrzlinu si dám moc ráda.
    Sorbety mám moc ráda, loni jsem dělala broskvový, osvědčilo se mi dát špetku dobré soli, podtrhne chuť ovoce.
    Letos jsem si udělala ze zbytku jahod zmrzku s tvarohem, vůbec nebyla špatná.
    A jen tak mimochodem - naše Terka se před pár dny vrátila z Bari, moc si to užila a přivezla Limoncello, těstoviny...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to Terezce závidím. Chtělo by to už nějaký italský doping.
      Sůl vyzkouším, na to jsem zatím neměla odvahu. Jinak mám ráda snad všechny druhy kromě šmoulové a přeslazených či uměle chutnajících.
      Užij si klidný večer. Jitka

      Vymazat
  4. Vypadá to dobře, jen tedy mě by stačily jen ty meruňky. Bezinkové věci vůbec nemusím. Tedy až na likér z plodů. Jinak s tím počasím už ani nemá cenu se rozčilovat. Já se od zprovoznění bazénu v květnu koupala do teď asi šestkrát. To samé s altánkem. Normálně jsem tam furt a čtu si tam nebo si jen tak relaxuju u kávy, jenže teď abych tam seděla zabalená v duchně. Momentálně mi to počasí připomíná začátek září. Sice svítí sluníčko, ale vzduch je studený, ostrý, ráno mlha ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, taky tak. Já jsem se koupala 1x. Teď je chladno, že snad půjdu přemluvit manžela aby šel zatopit :-), v půlce července :-)
      Měj se krásně. Jitka

      Vymazat
  5. Super inspirace. Jen marmeláda z meruněk když se tu kilo prodává za 98 Kč mi přijde dost drahá. To je raději sníme čerstvé. Hezky den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, je to tak. Ty ceny jsou letos děsný. Banány za 19.90 a třešně nebo jahody za 100 Kč.
      Pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  6. Jituško, já vyrábím pořád dokola nanuky z ovoce pro vnoučata a občas jim kradu. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, taky se chystám na nanuky, ale spíš pro dospělé :-)
      Krásný večer. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.