pátek 19. června 2020

Prahou bez turistů


Minule jsme naší procházkou došli až k Letohrádku královny Anny v Královské zahradě. Mraky se už zase začaly zbarvovat do tmavých bouřkových odstínů a tak jsme si v rychlosti prohlédli barokní Píseckou bránu, která bývala součástí Mariánských hradeb a fontánku Vějíř Žofie Chotkové, manželky Františka Ferdinanda d´Este, kterého v červnu 1914 doprovodila na osudnou sarajevskou cestu bez návratu. Vzali jsme to Letenskými sady kolem Kramářovy vily k Hanavskému pavilonu. Toužila jsem po neobvyklé vyhlídce na Vltavu. Krytá terasa pavilonu byla obsazena, schovat se tady před deštěm dostali i jiní návštěvníci parku. Udělali jsme tedy jen pár fotek z vyhlídky pod pavilonem a už za poprchání jsme utíkali z parku do nejbližší kavárny. 


Vějíř v krátkých sekvencích rafinovaně vypouští vodní mlhu. V pozadí Písecká brána.

Žofie Chotková byla krásná žena, která se s manželem vlády v Rakousko-Uherské monarchii nedočkala.

Kramářova vila


Vyhlídka od Hanavského pavilonu na Letné. Hned dole Strakova akademie - úřad vlády ČR.


Po pořádném lijáku, kávě a zmrzlině jsme sešli podél Chotkových sadů na Malou Stranu. Nahlédli jsme do Valdštejnské zahrady a mimo plán si prohlédli Fürstenberskou zahradu. Je to jedna z palácových zahrad pod Pražským hradem. Terasovitá zahrada byla založena v polovině 17. století a v 90. letech minulého století prošla velkou rekonstrukcí, jako i ostatní palácové zahrady. Milovníci zahrad by měli navštívit alespoň jednu z těchto zahrad, stojí to za to.

Fürstenberská zahrada, spodní část.
Fürstenberská zahrada, terasy.



Fürstenberská zahrada, terasy se schodištěm.

Fürstenberská zahrada, Fürstenberský palác - Polské velvyslanectví.

Fürstenberská zahrada, vyhlídka na chrám sv. Mikuláše a Petřín.

Fürstenberská zahrada, věž Daliborka od Fürstenberského paláce.

Pak už jsme se jen tak toulali Malou Stranou a jak už to tak bývá, narazili jsme na pěkné domy, detaily i zákoutí. Chrám svatého Mikuláše byl už zavřený a tak si návštěvu dáme zase někdy jindy.

Valdštejnský palác - dnes sídlo Senátu ČR

Malá Strana

Malá Strana

Malá Strana

Malá Strana, Malostranské náměstí

Malá Strana, chrám sv. Mikuláše.

Ubytovali jsme se na Kampě a po večeři jsme se šli ještě chvilku toulat tímto kouzelným pražským zákoutím. Turistů bylo velmi málo, nemusela jsem s fotkou čekat dlouhé minuty, až bude objekt schopný fotografování bez davů. Užívali jsme si západu slunce v pohodě a klidu.

Kampa, Lennonova zeď

Kampa, Lennonova zeď

Kampa

Kampa, kanál Čertovka

Kampa, kanál Čertovka

Kampa, kanál Čertovka

Kampa, kanál Čertovka


Kampa, kanál Čertovka


Kampa, kanál Čertovka

Karlův most, Staroměstská mostecká věž z Kampy. Zapadá sluníčko.

Národní divadlo z Kampy

Kampa, tučňáci před Sovovými mlýny

Kampa, mimina před Sovovými mlýny

Kampa, Sovovy mlýny

Naprosto v šoku jsme byli z Karlova mostu. Při poslední návštěvě jsme tady potkali půlku populace Číny a dvě třetiny Korei. Dnes ... tři holuby. To dokáže jen koronavirus.
Ani se mně nechtělo věřit večer při pohledu na krokoměr v mobilu ... dnes 27 000 kroků. Páni, dnes mám splněno 😊.







Karlův most, Malostranská mostecká věž, chrám sv. Mikuláše.


Schodiště z Kampy na Karlův most.

Karlův most z Malé Strany.



Street art pod Karlovým mostem.
 
A jen tak mimochodem: Nikdy (!) jsem neměla overal. Ani v sedmnácti, necítila jsem se na něj. Kdyby mně tenkrát někdo řekl, že první budu mít ve dvaapadesáti, měla bych ho za cvoka. Anebo ... bych začala věřit v zázraky přírody. Jenže je to jen o odvaze zkoušet nové věci. Už jsem si vloni objednala jeden, šedý. A vrátila jsem jej. Vypadala jsem v něm jako automechanik, nicméně jsem musela konstatovat, že kdyby byl v zajímavější barvě a slušivějším střihu, šlo by to. Letos jsem šla do trendy puntíků a mé oblíbené modré. Kalhoty mají široké, zkrácené nohavice a hned je to nositelné. 
Kabelka po jednom nošení změnila barvu a musela jsem ji vrátit, což mě celkem mrzelo, byla šikovná do města. Zato sandálky mám už druhý rok a maximální spokojenost. Bez jediného puchýře jsem v nich odťapala vloni celé Toskánsko. 


Overal Oysho, kabelka z místního butiku, sandálky Caprice.




19 komentářů:

  1. Jako bych tam byla, tak je to krásně napsáno a jestli Vám to neva, použiji tento článek na náš výlet Prahou, který chceme uskutečnit letos v srpnu. Moc děkuji . Šá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Použijte, klidně. Jsem ráda, že jsem mohla být inspirativní.
      Přeji povedený výlet. Jitka

      Vymazat
  2. Jituš,jsem nadšená.Nádherná procházka Prahou,některé fotky jsou přímo výstavní.Od práce jsme jezdili často do Prahy na večerní představení do divadel a přes den courali po Praze.S děvčatama jsme hodně chodily na Kampu,tam se nám hodně líbilo a nebo na Malou Stranu.
    A tvůj další outfit se mi opět moc líbí.Módu mám ráda.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, na to jak jsem se s foťákem tentokrát natrápila a mnoho záběrů jsem musela cvaknout na mobil, jsem celkem spokojená. Výhoda byla málo turistů, hned se fotí líp.
      Pěknou neděli. Jitka

      Vymazat
  3. Jituško, to je neuvěřitelné, jak je Praha prázdná, takovou jsem nikdy neviděla a ni neprošla. Overal jsem měla mnohokrát a měla jsem je ráda. Měj pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, Praha byla báječná. Overal je prima, nemusím řešit co k vršku a co ke spodku :-)
      Nevýhoda mně došla hned při první návštěvě toalet :-)
      Měj klidnou neděli. Jitka

      Vymazat
  4. Další známá místa - mám moc ráda Kampu, i když Lennonova zeď nějak ztratila své kouzlo, ráda se toulám kolem britského velvyslanectví, ráda chodím do Sovových mlýnů. Jen ten vějíř jsem ještě na vlastní oči neviděla a moc se mi líbí...
    A taky tvůj outfit - jeden z nejhezčích overalů, který jsem viděla a sandálky by se mi taky hodily - ty moje zlaté už volají po výměně...
    Jituško, měj hezkou sobotu. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, taky jsem měla kdysi zlaté sandálky, úžasně pohodlné, což nožky v létě fakt ocení. Jsem ráda za tyto nové pokračovatele. Jsou stříbrno-zlaté a hodí se ke všemu.
      Měj pohodovou neděli. Jitka

      Vymazat
  5. No tak tahle modelkovská velikost si může dovolit overalů několik, ba bych řekla, že overal může být ráno, v poledne i večer a nebude mu vadit žádná přetékající mišelinka.
    Praha je krásná, kouzelná a vzhledem k faktu, že jí mám za rohem, je i pro mne dostupná.
    Všechna ta místa na fotkách mám našlapaná, jen s milionem turistů, což je svízel.
    Ale určitě si výlet udělám, za dva týdny i do Krumlova, tak jsem zvědavá, na Čechy stokrát jinak.
    Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, Krumlov znám taky jen přelidněný a doufám, že se to letos povede líp.
      Měj se krásně. Jitka

      Vymazat
  6. No zase jsi šla mou oblíbenou trasu. O palácových zahradách mám na blogu dost článků. Tuhle Velkou Fürstenberskou zahradu jsem navštívila jako poslední, vedlejší Malou Fürstenberskou, Malou Kolowratskou a Pálffyovskou jsem navštívila jako první. Velká Kolowratská a Ledeburská jsou v rekonstrukci, už se na ně ale moc těším. Na Malé Straně je ještě kouzelná Vrtbovská zahrada.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, před lety, když byly zahrady po rekonstrukci jsme je s mamkou celé prolezli. Moc ráda na to vzpomínám. Vrbovskou zahradu si dáme příště, díky za tip.
      Pěknou neděli Jitka

      Vymazat
    2. Akorát bacha, vstup do ní je schovaný v domě v průjezdu, takže si musíš dávat pozor abys ho nepřešla. Musí se koukat po vratech kde je napsaná otvírací doba!

      Vymazat
  7. V Praze je opravdu krásně a nyní, bez turistů, to musí být úžasné. Mám ráda Malou Stranu i Kampu, ale už dlouho jsem v Praze nebyla. Užívám si procházku i s Tebou.
    Jitko, přeji Ti fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, až tě cesty zavedou do Praha určitě se stav. Už se těším na tvé fotky.
      Krásnou neděli. Jitka

      Vymazat
  8. Krásné fotografie Prahy bez lidí. To je opravdu parádní. My jsme dříve jezdili do Prahy hodně často, ale hodně let už jsem tam nebyla a ani mě to tam netáhne. Ten stálý rachot a davy lidí mi dost vadí. A tak Ti děkuji za krásné fotografie bez davů lidí. Alespoň u Tebe si je vychutnávám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, rádo se stalo, děkuji že jsi se se mnou prošla stověžatou matičkou.
      Měj se hezky. Jitka

      Vymazat
  9. Krásná, krásná Praha prázdná. I my jsme si jí museli projít, naší trasu a bez lidí.
    Hezké dny přeji. J.

    OdpovědětVymazat
  10. Jitko, vaši procházku jsem si užila taky - i přesto, že třeba Kampou nebo uličkami kolem Poslanecké sněmovny i Senátu občas chodívám v polední pauze. Ale teď jsem v tomto směru díky home-office dost pauzírovala a pocourala jen Valdštejnskou zahradu.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.