sobota 30. května 2020

Květen na zahradě podruhé


Koncem května se konečně dostávám do fáze, kdy si zahradu užiju a odpočinu si tady. Je to po skoro tříměsíčním zápřahu zasloužená relaxace. Letos mám ze zahrady velkou radost a teď po těch přeháňkách ještě větší. Je skoro vidět, jak vše roste před očima a má svěží barvu. 

Vážky nad lobelkovou hladinou

Konečně sluneční paprsek

Vistárie ještě stále kvete a je krásná



Už i stinné kouty vypadají vesele

Barvy pod katalpou

Trvalky se začínají předvádět

Nový rododendron

Začínají kvést šalvěje


Okrasný česnek

Dřív jsem měla jen okrasnou zahradu. V posledních letech mě baví víc a víc i pěstování ovoce a zeleniny. Z každého plného košíku, který si odnáším ze zahrady do kuchyně, mám radost. Těším se na sezónu medvědího česneku, rebarbory, jahod, rybízu, angreštu, rajčat, okurek, dýní, fazolí, ... Těm utrženým na zahrádce se žádné koupené nevyrovná. Ani chutí a už vůbec ne vůní. 

Už se to červená i u nás.

Letošní první skleníkový

Salát mám ve skleníku, na záhonu i v truhlíku na terase

Vypadá to na bohatou úrodu

A jen tak mimochodem: Nakonec něco pro zasmání. Mičurin by měl ze mě radost. Mezi mečíky jsem si nasázela cínie, ale tak nějak jsem zapomněla, že jsem si tam už předtím zasela ředkvičky. Teď mám 3 v 1 😀



17 komentářů:

  1. Nádherná oáza klidu a harmonie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji. I u Tebe to nádherně kvete.
      Měj klidný večer.
      Jitka

      Vymazat
  2. Jitu,zahradu máš nádhernou.Musíš být velmi pilná.Chodit do práce a ještě stihat takových věcí.Taková zahrada dá hodně práce,ale je vidět,že děláš všechno s láskou a o tom,to je.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, nejhorší je to zjara, než se zahrada nastartuje. Teď už stačí jednou týdně obejít a udělat potřebné. Pak už jen odpočívat a kochat se :-)
      Krásný večer. Jitka

      Vymazat
  3. Máš moc krásnou zahradu. Dá to hodně práce. Přeji Ti, aby vše rostlo podle tvých představ. Hezké dny a hodně radosti ze zahrádky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji a také přeji krásné červnové dny.
      Jitka

      Vymazat
  4. Jituško, ráda jsem se prošla tvojí zahradou. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ráda jsem Ti dělala průvodce.
      Pohodový večer. Jitka

      Vymazat
  5. Jituško, zahrada je relax a po pracovním zápřehu dvojnásobný! Moc ti tu radost z ní přeji!
    Záhon 3 v 1 se mi moc líbí, tohle taky umím :o)
    Užij si hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jojo umíme být šikovné i zapomnětlivé. To je tak, když si tam nedám cedulku.
      Měj krásný červnový týden. Jitka

      Vymazat
  6. Jitko, ty máš takovou malou botanickou :). Máš můj obdiv, že to stíháš opečovávat.
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, kdepak botanickou :-) To Dana (viz níže) je odbornice a sběratelka.
      Pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  7. Jituš, obdivuji tu bezplevelnou zahradu, u mě vítězí momentálně bršlice. Máš to velmi vzorně udělané, kdyby si se nudila, dám Ti u sebe prostor :-). Měj se Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, jo z dálky to vypadá bez plevele. A o bršlici mně ani nemluv. A ještě takový ty červený čtyřlístky, na ty je jen Napalm. Výhodou je, že se při dobývání kořenů, člověk podívá i do Austrálie :-)
      Pěkný týden. Jitka

      Vymazat
  8. Jako člověk, který se permanentně plazí po záhonech, nemůže ráno vstát z postele, chápu kolik je zatím práce.
    Ale na zadek padám z té vistárie, je to skutečná krasavice.
    Krásné červnové dny uprostřed krásy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, já ty rozjezdy mám taky pomalejší, hlavně po zahradním odpoledni.
      Vistárie se letos fakt povedla, ale toho bince co z ní teď padá, toho je taky dost :-)
      Měj pohodový týden. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.