úterý 8. srpna 2023

Dvě slova

...jako klíč. Na nový český film mě zaujala už upoutávka v televizi a když z kina přišla nadšená kolegyně, nešlo jinak a vyrazili jsme taky. Musím říct, že jsem už dlouho nezažila něco podobného. Od začátku do konce celé kino sedělo zabořené do sedaček, pohlcené filmem tak, že se snad ani nikdo nepohnul. Když film i titulky skončily, nikdo se nezvedal. Všichni to potřebovali v sobě nějak zpracovat. Jedinečný zážitek, plný emocí. Lásku střídá nenávist, zrození smrt, prozření odpuštění. 


zdroj: webové stránky filmu



Film volně navazuje na snímek Úsměvy smutných mužů a opět je mu předlohou kniha Josefa Formánka. Drama o rodinných vztazích, životních hodnotách, hledání smyslu života, o osudu a neznámých silách, které řídí naše kroky. Sleduje osudy několika lidí na různých kontinentech, jejichž příběhy se postupně spojí v jeden. Každý z hrdinů stojí před zásadní volbou a životní změnou ovlivňuje osudy dalších postav. Strhující obrazy jedinečnou dokumentární kamerou natáčel štáb v Česku, Polsku, Indii, Himalájích, New Yorku i v Indonésii. Víc prozrazovat nebudu.


A jen tak mimochodem: Mě zaujaly recenze na ČSFD. Předem je nikdy nečtu, nenechám se ovlivnit názory druhých. Dnes jsem se přesvědčila, že tento film musíte buď milovat nebo nenávidět. Popcornoví diváci se všude přítomných vražd nedočkali a odcházeli zklamaní. Od těch se dvou slov, která jim změní život, nedočkáme. Ti, kteří dokáží otevřít svou mysl a vnímat poselství filmu, z kina odchází bohatší. Nejen o ta dvě slova.


14 komentářů:

  1. Jituško, reklamu na film jsem zaznamenala, v kině jsem už dlouho nebyli.
    Tvá slova ve mně natolik rezonují, že mám velkou chuť film vidět.
    Děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, s manželem jsme se shodli, že bychom film dali klidně ještě jednou. Je tam tolik myšlenek, že to naráz ani nejde pobrat.
      Pěkný den, u nás leje, tak snad u vás je to lepší. Jitka

      Vymazat
  2. http://es-ideas.blogspot.com/
    Jituš, nalákala jsi mě. Jdu hledat nejbližší kino))))
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tak to jsem zvědavá, jak se ti bude film líbit.
      Zdraví Jitka

      Vymazat
  3. Úsměvy jsem viděla a už ty byly hodně silné. Reklama na tenhle film včetně hereckého obsazení mne hodně namlsala. Já kdysi odebírala časopis Koktejl jehož byl Josef Formánek zakladatel a v životě by mne nenapadlo čím si prošel a projde. A musím říct že obsazení Davida Švehlíka do hlavní role bylo naprosto skvělé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, musím se vším souhlasit. Davida Švehlíka mám moc ráda pro jeho opravdové podání jakékoliv role. Tady se sešla výborná herecká parta a příběh jim věřím od začátku do konce.
      Měj se. Jitka

      Vymazat
  4. Zatím jsem neviděla. Málo teď do kina chodíme, musím si prohlédnout program zdejšího kina.
    Díky za tip a měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, rádo se stalo. Když nestihneš kino, určitě bude v TV. Spolupracovali s ČT.
      Přeji ti klidný den. Jitka

      Vymazat
  5. Jitko, já se musím přiznat, že momentálně jsem asi naladěná na lehčí žánry (resp. asi nejsem naladěná na složitější a hlubší věci), takže film si nechám asi na jindy. Ale díky za tip a hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tomu rozumím. Já jsem si takto už před časem zakázala vraždy, detektivky apod. V televizi, kině, knihách. A jsem daleko spokojenější.
      Tohle nebyla vyloženě oddechovka, ale spíš to diváka přiměje zamyslet se nad svým životem.
      Zdravím, Jitka

      Vymazat
  6. Ten film si pohlídám.Díky
    Jituško,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za tip, tenhle "žánr" mám ráda. Krásné dny. K

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, jí jej nijak zvlášť nevyhledávám, o to větší příjemné překvapení to bylo.
      Užívej si srpen. Jitka

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře.