středa 19. ledna 2022

Sušenkobraní poprvé

O adventu jsem pekla několikrát sušenky. Než jsem se dostala k vánočnímu cukroví, byly vítaná náhrada. Zvlášť dcera si na kolej pravidelně odvážela plechovou dózu plnou sladkého potěšení. Zima je sušenkové období, kdy s čajem nebo horkou čokoládou přijdou vhod víc než jindy. Podělím se s vámi o recepty na ty druhy sušenek, které měly u nás úspěch.    




Tvarohové sušenky - Tvarožky


320 g tvarohu (kostka, ne vanička)
140 g másla
200 až 250 g hladké mouky
1 ČL kypřícího prášku do pečiva
4 PL moučkového cukru
vanilkový cukr a skořice

V míse jsem smíchala tvaroh, cukr a změklé máslo. Přidala jsem mouku a prášek do pečiva. Vypracovala jsem v hladké těsto, částečně ještě v míse a zbytek pak na vále. Těsto jsem rozdělila na tři stejné části. Každou část jsem vyválela na plát o tloušťce asi 3 až 5 milimetrů. První plát jsem posypala vanilkovým cukrem. Na něj jsem položila druhý plát, trochu přitlačila válečkem na první plát a také posypala vanilkovým cukrem. To jsem opakovala i s třetím plátem a navíc jsem jej posypala ještě mletou skořicí. Sušenky jsem nakrájela na čtverečky, obdélníčky, trojúhelníčky, jak mně to vyšlo, ale fantazii se meze nekladou. 




Vykrojené tvary jsem pekla na plechu s pečícím papírem asi 20 minut na 180˚C. Hotové se mohou pocukrovat.






A jen tak mimochodem: Jedno moudro z obalu čaje Sonnentor, přemýšlejte o něm:

Nečekej, až vyjde slunce, tanči třeba v dešti! Buď tvůrkyní svého života!


12 komentářů:

  1. Vypadají moc zajímavě. My máme sušenkové samo doma))) období teď. Díky za další recept.

    OdpovědětVymazat
  2. Jituško, moc děkuji za recept. Mám velmi podobné těsto na slano, ráda vyzkouší i sladké.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, rádo se stalo. Tvarohové sušenky nebývají moc známé a je to škoda.
      Přeji ti pěkný večer. Jitka

      Vymazat
  3. Jitko, z podobného těsta jsme kdysi pekli štrúdl, jen tam bylo víc másla.
    A přidám taky jeden (z novoročního čaje od Sonnentoru) - Snít je krásné. Žít sny je krásnější.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já recituji básničky a podobné rýmovačky z pytlíků Sonnentoru v práci každý den ráno. Máme takovou čajovou chvilku poezie :-)
      Pohodový večer. Jitka

      Vymazat
  4. Hmm, vypadají moc dobře. Takže zkusím !
    Díky za receptík.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ano vypadají dobře a chutnají taky moc dobře :-)
      Doufám, že se ti povedou. Jitka

      Vymazat
  5. Myslím,že taky vyzkouším.Dnes jsem si koupila zrovna dva tvarohy.
    Sušenky vypadají moc chutně.
    Díky
    Měj se Jituško moc hezky

    OdpovědětVymazat
  6. Tak ty tvarohové určitě vyzkouším. Miluji tvaroh ve všech možných podobách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko, já taky. Mám tady už kolikátý recept s využitím tvarohu. Málokterý týden nedělám něco s tvarohem. Dnes třeba pudinkovo-tvarohovo-karamelové poháry.
      Pěkný víkend přeji. Jitka

      Vymazat
  7. Krásný večer milá pekařko, kuchařko, zahrádkářko, stylistko, prostě ŠIKULKO !
    Včera jsem pekla tyto skvělé, lahodné tvarohové sladkosti a dnes jsem s nimi uspěla u vnoučat.
    Všem bych chtěla říct, že jsou žravé a bohužel i těsto je žravé :)))
    Samozřejmě pravidelně sleduji a nejen, že zapíši, ale i upeču.
    Přeji krásné dny a protože se blíží jaro, kvetou krokusy, sněženky, přichází ta část roku, na kterou se třeseme a s tvými recepty ... no co si budeme povídat ... opatruj se.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.