pátek 16. října 2020

Nepečený dýňovo-čokoládový cheesecake

Když jsem přemýšlela, co upeču manželovi k narozeninám, padl mně do oka čokoládovo-dýňový cheesecake. Sezóna dýní je v plném proudu a dýňový cheesecake jsem ještě nepekla. Když jsem si ale pročítala recept, odrazovalo mne množství vajec, mouky, cukru a složitost pečení s nejistým výsledkem. Nechala jsem se tedy jen inspirovat a zkusila cheesecake nepečený, který se povede vždy a je hotový natotata. Sametový krém a lahodná chuť dýně v kombinaci s čokoládou, ořechy a karamelem způsobily okamžitý top mezi mými nepečenými cheesecaky a budu brzy opakovat.





Nepečený dýňovo - čokoládový cheesecake

 
Sušenkový základ:
200 g máslových sušenek (používám ty z Lidlu za dvacku) 
110 g másla
60 g hořké čokolády

Krém:
200 g pyré z dýně hokaido
1 kelímek mascarpone
1 kelímek smetany na šlehání 33%
400 g sýru (Palouček, Lučina) nebo tvaroh
4 lžíce cukru nebo čekankového sirupu
1 lžička vanilkového extraktu
100 g hořké čokolády

Napřed si upeču dýni hokaido. Na plech s pečícím papírem naskládám měsíčky dýně i se slupkou. Pro jednobarevný krém se může oloupat, ale já to nedělám. Lehce ji potřu olejem a upeču na 180˚C do měkka. Nechám vychladnout a pak rozmixuji na hladké pyré.

Připravím si sušenkový základ. V robotu rozdrtím sušenky, přidám rozpuštěné máslo a čokoládu. Vše řádně promíchám - jde to samozřejmě i ručně. Na dno dortové formy přiskřípnu pečící papír a lžící vtlačím sušenkovou hmotu. Dám do ledničky.

Příprava krému je také jednoduchá. V míse ručním šlehačem naráz prošlehám sýr, mascarpone, smetanu, čekankový sirup (nebo cukr) a vanilkový extrakt. Zpočátku řídká směs brzy zhoustne až téměř dotuha. Vmíchám dýňové pyré a asi k  polovině krému přidám rozpuštěnou čokoládu.

Ve finále na sušenkový základ nanesu čokoládovou vrstvu a rovnoměrně rozetřu. Následuje žlutá vrstva a opět povrch urovnám. Dám do druhého dne do ledničky. 
Než rozevřu ráfek formy, objedu ostrým nožem kolem dokola, aby se cheesecake oddělil od formy. Odstraním pečící papír a ozdobím karamelem a ořechy.





A jen tak mimochodem: Často v komentářích čtu, že dýně nebo jinou zeleninu nemusíte nebo by vám to doma nejedli. Můžu s klidným srdcem říct, že jsem na tom byla stejně. Ale ... chce to trochu lsti. Syn jednou v TV viděl, jak pečou buchtu z cukety a řekl, že by to nikdy nejedl. Pousmála jsem se a věděla svoje. Už ji dávno jí a ani o tom neví. Dýně nemají výraznou chuť a když jsem po servírování tohoto cheesecaku dala hádat, co je to oranžové, všichni včetně manželovy maminky tipovali pudink, mango, vajíčka, banány. Hokaido nikdo! A jak jim chutnal 😀.

Musím říct, že péče o zahradu, domácnost a žaludky rodinných příslušníků mě významně pomáhá proti stresu v dnešní, ne právě optimistické době. Není vůbec špatné hlavu zaměstnat jinými než pandemickými myšlenkami. Opatrujte se!


13 komentářů:

  1. Jituško, ani já dýni nemusím. Neměla jsem ji ráda už v dětství, kdy pekla moje prababička a babička. Tvůj zákusek vypadá úchvatně. Možná bych i ochutnala. Škoda, že to nejde poslat :-) Měj pěknou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  2. Jituško, vypadá skvěle! Manželovi přeji všechno nej, narozeniny si s takovou dobrotou oslavit parádně.
    A co se zeleniny týče, bojkotuje ji hlavně Adam. Nejdl by brokolici, ale když polévku rozmixuji, nemá s tím problém. Tak to je s většinou zeleniny...
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Dortík vypadá moc dobře. Myslím, že u nás byl šel na odbyt, ale že je tam dýně bych si raději nechala pro sebe. I když dýňovou polévku vařím.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá moc dobře, ta tvoje lest, ale ono se to asi jinak dělat nedá. Chlapi a děti jsou stejní, tak co snima než je trochu ošidit. Dělala to moje maminka a já to dělám taky, ani nevědí. Jako například když dělám kapustové kabranátky, vždycky do nich přidávám mleté maso a jak si šmakujou, k tomu nějaký dobrý dypík a je dobrota hnedka. Zrovna včera jsem je dělala a voní na celý barák. Už se na ně těším . Hodně zdaru v šikovném šizení a aby vždycky všem chutnalo. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  5. Pod zástěrkou lži taková delikatesa, mnohokrát prověřená a dokonalá.
    Přeji panu manželovi jen a jen mnoho pevného zdraví a nám vše také.
    Zakázala jsem si sdělovací prostředky a musím říct, že to opravdu mocná zbraň, jak přežít a nezbláznit se.
    Příjemný víkend pro všechny !!

    OdpovědětVymazat
  6. S dýní jsem to měla celý život taky tak ( to ty šílené kompoty ve školní jídelně) a teď z ní vesele peču i vařím. A miluju ji. Krásné dny a díky za recept, vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den, vypadá to úžasně. na podzim miluji právě to kombinování chutí. Když mám hlad a nevím na co, stačí dýně mrkev cuketa brambory koření a peču, a jen tak samotné i bez masa.
    recepty s dýní teď byly v posledním dílu VŠECHNO, CO MÁM RÁDA.
    Mmch, jednou jsem s cuketovými muffiny napálila i letité vesnické kuchařky:-))
    Magda

    OdpovědětVymazat
  8. Jituš, vypadá to báječně a věřím, že to i báječně chutná. 👍
    S dýní moc zkušenosti nemám, vyjma kompotů, které jsem před mnoha lety za pomocí ananasové tresti zavařovala.
    Krásné podzimní dny

    OdpovědětVymazat
  9. Jituš,vypadá to báječně.Cheesecak mám moc ráda.Manžel měl také odmítavý postoj k některým druhům zeleniny,ale placičky a buchtu z cukety už jí a má už dokonce rád polévku z brokolice a dokonce i z hrášku.Ten jinak vůbec nejí.Z hokaida jsem dělala parkrát polévku,když tu máme vnučky,byla taková sladší,ale také nám chutnala,ale tu manžel myslím nejedl.Tvůj krém mě hodně láká.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  10. Tak dýni na dort by mě vůbec nenapadlo použít. Já ho pekla z červené řepy a byl taky výborný.
    Dík za rozšíření gastronomických obzorů))))

    OdpovědětVymazat
  11. Jitko, zajimavý recept, stál by za vyzkoušení. Ale asi si budu muset pořídit menší dortovou formu, protože na dva lidi je to prostě moc (a já potřebuju navíc spíš zhubnout než se ládovat něčím, v čem je smetana a mascarpone :)). Odnos přebytků kolegyním do práce v této době moc nepřipadá v úvahu - jedeme v režimu převážného home office. A musela bych updatovat zdobení - karamelu zrovna moc neholduju..
    Já jsem z dýně pekla muffiny s nutellou, taky nebyly špatné, chuťově tam ta dýně nijak výrazně cítit nebyla. Recept mám myslím na blogu, kdy ses chtěla kouknout :)
    Hezké podzimní dny i v této trochu vykloubené době

    OdpovědětVymazat
  12. Hned bych ochutnala, Jitu. Dýni hokaido mám ráda, peču ji v troubě, dělám polévku na několik způsobů, ale sladké jsem z ní ještě nezkoušela. Tohle je fajn inspirace.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
  13. Děkuji všem za milé komentáře a omlouvám se za opožděné reakce, ale žaludeční kolika mě vyřadila na celý týden z provozu a neměla jsem sílu ani náladu na cokoliv na PC. Teď už se dostává vše do normálu a doufám, že budu normálně fungovat a že navzdory situaci venku, bude o čem psát.
    Přeji všem návštěvníkům mého blogu hodně zdraví a duševní pohody. Jitka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.