neděle 16. srpna 2020

Růže a hortenzie


Červenec a srpen přináší na zahradu romantické květy růží a hortenzií. Odstíny bílé a růžové to jen umocňují. Podlehla jsem dávno. A dobře jsem udělala, mám z jejich květů velkou radost.


Můj vítězný oblouk, do růží jsem pustila plaménky.












Popínavá růže Leverkusen, kvete opakovaně a vždy bohatě. 
Nostalgie je moje favoritka, mám hned tři keře.




Barva květů se postupně mění.

Tuto růžičku jsem si kdysi koupila jako pokojovku v květináčku. V levanduli ji to moc sluší.

Hortenzií mám hodně. Začala jsem s velkokvětými, ale víc se mně osvědčily paniculaty. Kvetou bezpečně každý rok, květů mají hodně a velikých. Jen barev by mohlo být víc.

Babičkovská Annabellka.




Paniculata




MAGICAL  PINKERBELL je nová a musí zesílit stonky.



Tuto velkolistou jsem asi deset let trápila na úplně špatném místě. Nevzdala to a po přesazení je rok od roku krásnější.


Plnokvětá velkolistá.


Tato velkolistá má tmavé listy i květy.


Dubolistá plnokvětá Snowflake



Také dubolistka Snow queen

Čim víc ji řežu, tím víc roste.

Toto je letošní nováček Skyfall

Ruby Annabelle je od Havliše z loňska.

Grandiflora





Dvě trápím v květináčích.

Toto je moje nejstarší paniculata, vysoká je 160 cm.



Květ se tvarem podobá šeříku.






A nakonec ještě popínavá hortenzie.



A jen tak mimochodem: ... se omlouvám za ten chaos ve fotkách, ale po dvou hodinách marného boje s novým "úžasným" Blogerem to vzdávám. Nechápu, proč se neustále "zdokonaluje" to, co funguje, v naprosto nespolehlivý produkt.


17 komentářů:

  1. Jitko, krásné fotky. Hlavně ty růže jsou nádherné.
    Já zatím jedu ve starém blogeru, ale brzo budu mít asi utrum. V novém mi to taky zlobilo, tak jsem se vrátila ke starému, aspoň po dobu, kdy to ještě jde.
    Hezký týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, taky mě to napadlo, ale čím dřív si zvyknu na nový, tím to peklo bude za mnou.
      Hezký víkend. Jitka

      Vymazat
  2. Tak to je voňavá nádhera:-) Krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, nevím, co mám obdivovat víc. Děkuji za úchvatnou reportáž z tvé zahrady, je to skutečně nádhera!
    Co se bloggeru týče, poprvé mi to dalo dost zabrat, nebýt syna, snad bych příspěvek ani nedala dohromady, podruhé už to šlo líp. Vydrž!
    Přeji klidné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, nic jiného nám nezbude. Je pravda, že po druhé už to šlo líp. Jen ty fotky se vkládají nesmyslně. Musí se stahovat po částech nebo jednotlivě a to je tedy opruz.
      Měj klidný víkend a užívej si léto. Jitka

      Vymazat
  4. Jituš,to je nádhera,takových květů.Tobě stačí vyjít ven z doma na zahradu a jsi v ráji,já musím vyjet pár km za město.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ano, mám ze zahrady radost.
      Přeji ti krásný víkend. Jitka

      Vymazat
  5. Jituš, nádhera. Mám Ruby Annabelle letos novou od Havlise a ještě jsem k ní koupila Sweet annabelle, která vypadá, že bude tmavší a výraznější. Moc krásně Ti to kvete. Příspěvek už jsem dlouho nevkládala, tak asi budu taky bojovat. hezký týden. P.S. pojedeš na floru olomouc? :-) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, některé hortenzie jsou ještě z naší společné holandské objednávky :-)
      Od Havliše jsem ty dvě horty objednávala na podzim a na jaře to vypadalo na reklamaci. Holky to ale rozdejchaly a už krásně kvetou.
      Floru letos bohužel nestíhám. Jestli pojedeš, tak napiš, jak to tam vypadalo.
      Krásný víkend s rodinkou. Jitka

      Vymazat
  6. Tak u vás by se mi líbilo. Tyhle všechny rostliny miluji a mám také. Akorát nemám tolik místa, abych mohla mít tolik druhů. Jo.... a s bloggerem bojuji též. Nesmíme však reptat, jen ať nám jej úplně nezruší. Mám trochu strach, že to k tomu spěje. Sociální sítě typu FB a Inst. jsou prý více in.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, je to pravda. Teď když zrušili blog.cz musíme být rádi za to co máme. Jen nechápu, proč to vylepšení je horší a není intuitivní.
      Pěkný víkend. Jitka

      Vymazat
  7. Jituško, krásně ti to kvete. Nám růže po velkém kvetení nějak ustaly a téměř nic nekvete Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, mně kvetou dlouho a koncem léta ještě některé opakují. Tak snad i u Tebe se zadaří.
      Klidný víkend. Jitka

      Vymazat
  8. To je nádhera, jak Ti to kvete. Já už letos pronájem zahrady ukončila a zbude mi jen záhonek před bytovým domem. Růže i hortenzie máš opravdu nádherné.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře.